10 הסרטונים הכי מעניינים של הרבי מליובאוויטש

עם ביבי, עם מסיונר, עם מלכת היופי ועם ג'ודי ניר שלום מוזס. צפו עכשיו בעשרת הסרטונים הכי מעניינים של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל (K Magazine)

חיה כהן | כיכר השבת |
(שאטרסטוק, באדיבות שבועון "כפר חב"ד")

מה עשה בנימין נתניהו כדי לקרב את הגאולה?

יום ראשון, א' כסלו תשנ"א. סגן שר החוץ דאז וראש ממשלת ישראל כיום, בנימין נתניהו, הגיע לפגוש את הרבי במהלך חלוקת הדולרים השבועית. הפגישה התקיימה זמן קצר לפני שנתניהו הצעיר הפך לראש האופוזיציה מול יצחק רבין והוכתר כמנהיג הימין.

נתניהו ביקש מהרבי ברכה בנושאים אישיים ולאומיים, אך הרבי מזכיר לו כי מאז הפעם האחרונה שנפגשו משיח עדיין לא בא וביקש ממנו לעשות משהו כדי למהר את ביאתו. נתניהו היה מעט נבוך כשהשיב בכלליות: "עושים, עושים". האם התשובה סיפקה את הרבי?

הרבי ליהודי שהתנצר: אתה חולה שלא מכיר במחלתו

"אני ממשפחה יהודייה. הפכתי לנוצרי בגיל 29" במילים אלו נפתח הסרטון הבא. אדם יהודי הטוען שהמיר את דתו, הגיע לרבי והציג בפניו את ספרי המיסיון שהוא עצמו חיבר. לא פחות. "אם מישהו נולד יהודי - הוא יהודי לכל חייו" השיב לו הרבי והדגיש כי כעת רק הפך את חייו לאומללים יותר. כשניסה האיש להכחיש זאת, ענה לו הרבי: "אם מישהו חושב שמחלתו היא דבר בריא, זה רק סימן שמחלתו יותר חמורה והוא זקוק לרפואה".

הרבי ומלכת היופי

יום ראשון, י"ד אייר תשנ"א. זוכת תחרות "מלכת היופי של ישראל", מירי גולדפרב, הגיעה לפגוש את הרבי במעמד חלוקת הדולרים השבועי.

הרבי ציטט לגולדפרב הנרגשת את דברי הכתוב במשלי: "שקר החן והבל היופי", אך הוסיף כי הפסוק ממשיך ואומר: "אשה יראת ה' היא תתהלל" - ופירושו, באם היא "אשה יראת ה'", כשהיא מנצלת את היופי שלה לעניינים יפים של תורה ומצוות, אזי "היא תתהלל"'.

פגישת הרבי והמקובל הרב כדורי זצ"ל

בליווי בניו ונכדיו, הגיע המקובל הרב יצחק כדורי זצ"ל, לביקור אצל הרבי במהלך מעמד חלוקת הדולרים. לאורך השיחה ניתן לראות את ההערכה ההדדית ששררה ביניהם. הרב כדורי ביקש את ברכת הרבי להצלחת הישיבה החדשה שהקים בירושלים.

הרבי השיב לו בברכה לבבית: "ברכה והצלחה..בניין גדול זה יהיה הכנה קרובה לבניין האמיתי, בנין בית המקדש השלישי בקרוב ממש...ואז זה ישפיע על כל כדור הארץ, בהתאם לשמכם "כדורי" להשפיע לא רק בארץ הקודש, אלא בכל כדור הארץ ממש".

להישאר בפוניבז' או לצאת לעבוד?

יום שלישי. התוועדות י"ב תמוז תש"מ. אב מודאג פונה לרבי בשאלה: האם על בנו האברך שלומד בפוניבז', לעזוב את הכולל ולמצוא עבודה כדי לפרנס את משפחתו? האב מציין כי לבנו חמישה ילדים, כדי להדגיש את הקושי שבכך.

"צריך לראות שיהיו לו יותר ילדים, והקב"ה ייתן לו יותר פרנסה" עונה הרבי ואומר לאב מה עליו לענות לאשתו, כדי שזו תסכים לכך שהבן ימשיך לשבת בכולל והוריו יפרנסו אותו.

השיחה המכוננת ביותר: "עשו כל אשר ביכולתכם"

"השיחה הידועה" היא שם קוד לאחת השיחות המכוננות שקבע הרבי לשיחה שנשא בתאריך כ"ח ניסן תנש"א, בה אמר לחסידים: "אני עשיתי כל מה שביכולתי, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם להביא את משיח צדקנו בפועל ממש" (תרגום חופשי). ההכרזה הבלתי שגרתית הזו, הותירה רושם רב על קהל החסידים. למעשה, זה היה הרגע בו הרבי העביר את הכדור למגרש שלהם והורה לחסידיו לפעול לביאת המשיח, כי עכשיו זה התפקיד של כל אחד אחת.

מה עשה הרבי כשילדה התחילה לשיר לידו?

מוצאי שמחת תורה תשמ"ז. במהלך חלוקת 'כוס של ברכה', קם החזן צבי הירש צ'צ'קס יחד עם בנו ובתו והחל לשיר את ניגון בשם "עך טי זיעמליאק", שהוא הגירסה הרוסית ל-'אחד מי יודע'. בטבעיות, הצטרפה ילדתו הקטנה לשירה. התעוררה בעיה: הילדה הייתה מעל גיל 3 וסביב עמדו גברים רבים. בדרכו המתחשבת, הורה לה הרבי בעדינות למחוא כפיים וכדי שלא תפגע מכך שהיא צריכה להפסיק לשיר, החל הרבי בעצמו למחוא כפיים וכל הקהל אחריו.

אל תשאלו למה חב"ד לא ישנים בסוכה

במשך עשרות שנים הגיעו אל הרבי אנשים מכל גווני הקשת; פוליטיקאים, אנשי עסקים, עיתונאים, מושלים, ראשי-ערים ועמך בית-ישראל מכל קצוות תבל. הרבי קיבל את כולם בסבר-פנים יפות, למרות שלעיתים השקפותיהם היו שונות מאוד מהשקפות הרבי.

מקרה יוצא דופן נרשם, כאשר הרב צבי כהנא זצ"ל, מייסד ישיבת 'הרי יהודה', פנה לרבי בשם ציבור "בני התורה" ושאל מדוע חב"ד לא ישנים בסוכה. בחצי השעה שאחר כך, דיבר עמו הרבי בחריפות בלתי רגילה ואמר כי שאלות מהסוג הזה מכניסות מחלוקת בין יהודים ומעכבות את הגאולה השלמה.

איזה עיתון יפרסם ראשון על הגאולה?

"ידיעות אחרונות יהיה העיתון הראשון והיחיד שיפרסם את הידיעה הסנסציונית על בואו של המשיח" (ציטוט: עיתון דבר, 1991).

במשך השנים, הגיעו עיתונאים ואנשי תקשורת רבים אל הרבי. ביניהם, יו"ר חברת החשמל (לשעבר) מר סילבן שלום שהגיע עם רעייתו, ג'ודי מוזס-ניר שלום, מבעלי העיתון "ידיעות אחרונות". לאחר שברך את סילבן, פנה הרבי לגברת מוזס-ניר שלום ואמר לה כי עליה להכין מקום פנוי בעיתון הכי קרוב עבור פרסום ביאתו של המשיח.

מי שמאמין - לא מפחד!

הגרסה החב"דית לשיר "מי שמאמין לא מפחד", זה כמובן הניגון "ניעט ניעט ניקאווא". ניגון שקיבל משמעות מיוחדת בתקופת השלטון הקומוניסטי ברוסיה, כאשר לימוד תורה וקיום המצוות היו עניין של מסירות נפש ממש.

מילות הניגון הן "ניעט ניעט ניקאווא, קרומי בוגה אדנאווא", בתרגום מרוסית: אין שום דבר זולת ה' אחד, אין עוד מלבדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר