כיכר השבת

וְהַצְנֵעַ לֶכֶת

עדויות מטלטלות | אלו הסכנות של קווי הישועות והצניעות

עדויות שהגיעו למערכת 'כיכר השבת' מספרות על שטיפת מוח והסתה שעוברות נשים חרדיות נגד המשפחה והרבנים - והכל במסווה של הבטחת ישועות והגברת הצניעות • איך קו שמוקדש לחיזוק בנושא כה חשוב עלול להיות בחשש עבודה זרה? • ויש גם הסבר לוגי פשוט מאחורי כל אותם סיפורי ניסים מעל דרך הטבע (מגזין כיכר)

341
משה מנס | כיכר השבת | ד' בשבט | 26.01.23
עדויות מטלטלות | אלו הסכנות של קווי הישועות והצניעות
(צילום: שאטרסטוק)

המקור הראשון בתורה לחיוב הצניעות מקורו בפרשת קדושים ויקרא י"ט, א': "קדושים תהיו", ומסביר רש"י: "הוו פרושים מהעריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה". אין חולק על החיוב ההלכתי ולא פחות מכך על השקפה והתפיסה שבצורך הצניעות לחיינו. כשאומרים צניעות מקובל לחשוב שמתכוונים על חובת הנשים. אך בשורש העניין, הגברים מחויבים לא פחות בצניעות - בלבוש ובהתנהגות. כפי שמורה לנו הנביא מיכה: "הִגִּיד לְךָ אָדָם, מַה-טּוֹב; וּמָה-ה' דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ".

>> למגזין המלא - כנסו כאן <<

יש מחלוקות הלכתיות על ההלכה למעשה בדין גדרי הצניעות, מה צנוע ומה לא. אלו דברים שמשתנים על פי מקום ועל פי התקופה וע"כ יש לנו מורי הוראה והנהגה שיכריעו. זה קריטי לכל אספקט בחיינו. ללבוש, להנהגה בבית ובעבודה. השאלות ההלכתיות הן רבות והתשובות נחלקות. לדוגמה: יש רבנים שיאסרו נהיגת אישה ברכב ויש שלא יבינו מה בכלל השאלה.

אין אפליות. מודעה הקוראת לגברים להיות צנועים כי "אתה חרד או חילוני?" (צילום והקפדה על צניעות: משה מנס)

לפני שנים רבות בעודי מאורס לרעייתי שתחיה, נתקלתי בחוברת "הלכתית" על האיסור בחבישת פאה. חששתי להיות חוטא ומחטיא וניגשתי לראש הישיבה שלי. שטחתי בפניו את החשש. הוא ענה לי בצורה מאוד פשוטה: ההלכה מחייבת את האישה לכסות את שיער ראשה. האם הפיאה מכסה את השיער? כן. עכשיו יש נידון נוסף, האם זה צנוע או לא. האם זה מושך תשומת לב? חריג? אם כן, זה יהיה אסור בדיוק כפי שבגד שמושך תשומת לב יהיה אסור, גם אם הוא מכסה את הגוף. בדבריו אז הוא הצביע על אישה הלובשת כדרך נשות השָאלִים כדבר בעייתי "היא מושכת תשומת לב" אישה צריכה להיות לבושה צנוע, דהיינו רגיל ונורמלי על פי גדרי ההלכה ובאופן שלא ימשוך מבטים חריגים.

בתקופה האחרונה אנו עדים לתפוצה וחשיפה הולכת וגוברת של קו ישועות וצניעות לנשים. לכאורה דבר מבורך, למה שתהיה בעיה בחיזוק הלכתי בהלכות צניעות? אך כאן הגיעו ל'כיכר השבת' מספר פניות עם סיפורים קשים ונקודות שצריך להניח עליהם את הדעת.

עלוני קו הישועות שחולקו בתיבות הדואר (צילום: משה מנס)

נתחיל עם סיפורו של א.ק. שבשיחת הטלפון עמו סיפר לי כך: "אני אברך ליטאי תושב מודיעין עילית. לומד בסייעתא דשמיא יום שלם וגם לומד באופן פרטי עם ילדים. אשתי רגילה. יש לנו מכירה קטנה ואנחנו גם עוסקים באיזה יעוץ לאנשים בתחומי בריאות. אני אפילו לא יכול להסביר לך כמה אנחנו משפחה סטנדרטית. אבל הקו הזה הפך לי את הבית מבית נורמלי לבית משוגעים".

מה אתה מתכוון?

"זה היה באמצע הקורונה, איזו חברה של אשתי אמרה לה להקשיב לקו לתקופה כדי לזכות מישהו שהיה מאוד חולה ואשתי באמת הקשיבה, אני שמחתי, למה שתהיה בעיה, חיזוק בצניעות זה חשוב ובטח שלקבל על עצמך להתחזק לזכות מישהו זה חסד וזה דבר מקובל וידוע שיכול לעזור".

אז איפה הבעיה?

"רגע, הנה אני מספר. במשך הזמן היא הייתה מקשיבה ושמעה שם כל מיני דברים. בהתחלה זרקה כל מיני בגדים. אני לא כזה היה אכפת לי, אפילו שלא ראיתי משהו לא בסדר עם הבגדים האלו. עכשיו שתבין זה לא שהיא מודרנית, בסגנון של מודרנית. יש אולי נשים שצריכות לזרוק בגדים אבל היא גם ככה הייתה צדיקה ופתאום מתחילה קצת להשתגע. אבל מה שקרה שהיא התחילה לקבל על עצמה כל מיני קבלות מוזרות. למשל שהיא לא מדברת עם גברים. עכשיו תבין, יש לנו עסק קטן של מוצרי בריאות ואנשים שואלים שאלות והיא פתאום קצת מתנתקת מהמציאות. זה ממש מוגזם ואני לא רוצה להרחיב זה עשה לנו הרבה בעיות".

ניסית לדבר, לעזור?

"ברור שניסיתי, אמא שלה גם דיברה איתה, האחיות שלה אמרו לה שהיא מגזימה, אבל היא שמעה בקו שאסור להתרגש מכל מי שיעיר ויצחק עליה, אז היא מנותקת מהם. זה הדבר שהכי כואב לי שיש רב שאנחנו היינו שואלים ומתייעצים אתו הרב *** ****** ופתאום היא לא רוצה לשמוע. היא חושבת שגם הוא לא טוב, רב שמקל ולא בסדר, וגם אני כבעלה אמרו לה שלהיות נחמד ולהקשיב לי - אבל להגיד לי כל הזמן שאם היא חשובה לי, אז שאסכים לה להתלבש ככה. אני לא יכול אפילו להסביר לך כמה זה בלתי אפשרי לחיות ככה".

האם אכן הקו יכול לפגוע במשפחות? הנה דברים שאמר לי רב שמשמש כיועץ מוכר לנושאי שלום בית ומדריך משפחות: "הקו הזה לא פונה לחילונים, הוא פונה לחרדים נורמטיביים. עכשיו זה ברור שבכל בית ספר וסמינר ובכל החינוך שלנו מחנכים לצניעות. חיזוק בצניעות, קבלות בצניעות, זה דבר נחוץ תמיד. אבל הקווים האלו מובילים אותנו בדרך הקיצוניות. מי עומד מאחוריהם? ממקרים שאני מכיר קורה שבעקבות הפרופגנדה הזו אנשים מאבדים את היכולת להבדיל בין העיקר לטפל.

"קח סיפור שטיפלתי בו. אישה רצתה להתחזק בצניעות ולעבור למטפחת. זה בסדר גמור וכל הכבוד, כוונתה רצויה. אבל מה עם בעלה שלא היה מעוניין? מה יותר חשוב המטפחת או שלום הבית שלהם? זה דבר שכמעט פירק את המשפחה. עכשיו אני אומר לך פאה, כי זה נושא שכנראה מאוד בולט בקו, אבל זה לא הדבר היחיד. ומה אם היא שמעה בקו שהכי מהודר זה ללבוש שמיכות שחורות? זה משהו שמקובל עלינו ללכת ככה? העניין הוא שכל דבר שאני אגיד לה היא לא ממש מוכנה לשמוע כי אני כאילו לא מבין בצניעות ואמרו בקו שלא להקשיב לכל מי שמזלזל".

מתוך העלון שקיבלתי בתיבת הדואר שלי: רבנים חשובים הסבירו בכאב שזה לא מה שנדרש"..

רב נוסף, תלמיד חכם מופלג אליו פניתי במסגרת הכתבה ושאלתי אותו על כך, ביקש להתייחס לבעיה אחרת. לדבריו: "אני לא רוצה דווקא לדבר על הקו הספציפי הזה שאני לא שמעתי ולא מכיר במאה אחוז. אבל יש תעשייה שלימה סביב תעשיית הישועות וכאן רק שם הקו מעורר בי חלחלה. כל העניין הזה של קו הישועות. אנשים איבדו פרופורציה. כאילו שהקו הזה הוא הוא מקור הישועות. זה מזמן לא סגולה או השתדלות, זה הוא קו הישועות.

"לא רוצה שישתמע בדברי שאני חס וחלילה מזלזל בנושא הצניעות שהוא יסוד ושורש של כל בת יהודית אבל פגשתי סיפורים שאנשים איבדו את השכל הישר סביב סיפורים שכאלה.

"חשוב לי גם שתכתוב שלפעמים יש מישהו שצריך להתחזק בכלל בהלכות שבת, בהלכות לשון הרע או הכי קריטי בבין אדם לחברו, בהלכות גזל, אבל לקחו את הצניעות והפכו אותה לחזות הכל. מה זו השטות הזו, תקשיבו לקו ותזכו לישועה?!".

כשהראתי לרב את העלון, הוא לא רצה להתייחס לעלון עצמו. אבל טען שהשפה וצורת הדברים מזכיר לו עבודות זרות מהעבר שהיו מקריבים קורבנות לעבודה זרה בתמורה לישועה.

"בכדי לקבל ישועה, יש להקשיב לקו" (צילומסך מתוך יוטיוב)

דברים דומים כתב לי יחיאל ו.: "זה הפיכת היהדות לתן וקח. תני כמה דקות האזנה ביום, קבלי את משאלות ליבך. שזה בדיוק הפוך מעקרון התפילה, הבקשה והמעשים הטובים. מעבר לסיפורי האגדות הבלתי אמינים, הקו הזה גורם להתמכרות קשה אצל חלק מהנשים. הקו מסית באופן קבוע נגד נשים עם סמארטפון ומטיף להתרחק מהן ולא לשבת בקרבתן באוטובוס.

"מעבר לרווח הכלכלי הנאה שמפיקים מפעילי הקו, 3-5 אגו' לכל דקה נכנסת, הם פועלים בשיטת הפירמידה לגיוס עוד מאזינות, כל אחת ש'נושעה' (הסתברותית, 50% יוושעו) צריכה לפרסם את הקו, כך תמצא על כל תחנת אוטובוס כמה פרסומים שונים של הקו, כל אחד של פתיה אחרת שנושעה והבטיחה לפרסם. וזה לא רק לכלוך, לא רק הרס עקרונות היהדות, אלא ממש כת ומטרד לציבור. החרדיות היום כבר לא מתפללות או אומרות תהילים, הן מתארגנות להאזנה לסיפורי אגדות צניעות בקו הזה".

האמת, הקשבה לקווים וקריאת הסיפורים בעלונים מעלה שאלות על שיקול הדעת של המפרסמים והנושעים, שבפרסומים רבים על ניסים רפואיים החליטו להאזין לקו במקום טיפול תרופתי או ביקור רופא.

כך לדוגמה בעלון 134 תחת הכותרת: "אני רוצה רופא כל בשר" פורסם: "בחסד ה' ילדתי תאומות לפני 8 חודשים. לבת אחת יש נוזלים בראש שלא מתנקזים זה אומר שהראש שלה גדל וגדל.. הגיע כבר ל-51 ס"מ. היינו אמורים להיכנס לניתוח כבר ביום שלישי שעבר וביטלנו. הרופא, כששמע שביטלתי התקשר ואמר דברים קשים. עניתי שאני רוצה רופא כל בשר ומפליא לעשות. אני פונה אליכן נשים שיש לכן כח עצום עם הצניעות, אני שומעת את הקו ויש כל כך הרבה ניסים. אז למה שה' לא יעשה לנו נס?? הקב"ה הכל יכול!".

ובסיפור נוסף, עדותה של אמא שסיפרה שבנה היה צריך לנסוע למיון אך במקום זאת היא החליטה לקבל על עצמה האזנה לסיפורי ישועות.

אחד העלונים שפורסמו

בגדול אפשר לסכם ולחלק את הטענות לשתיים.

1. מיסטיקה / אמונה מסוכנת / עבודה זרה

2. קיצוניות בניגוד להלכה ולהשקפה שמקובלת עלינו.

עכשיו, בוא נתייחס לסיפורי הישועות. אין חולק שקבלה טובה שאדם מקבל על עצמו יש בכוחה לפעול ולשנות, משמיים מסייעים לו. אך כאן מדובר על הרבה מעבר לכך ובהנחה שלא מדובר במציאות נורמטיבית ובניסים מעל דרך הטבע הנה ההסבר הלוגי להיווצרותם של כל אותם אלפי הישועות המופיעות בעלונים ובקווים.

על מנת שנוכל להתייחס לכך ברצינות ובכדי שלא נזלזל ח"ו באלפי נשים שמקבלות על עצמם קבלות חשובות לשם שמים, אני רוצה להניח את קו הצניעות שלנו בצד. אני רוצה להתייחס לקו אחר לחלוטין שברור לכולם שאין בו שום סייעתא דשמיא. המדובר הוא על קו The Christian salvation line שהוא להבדיל אלף אלפי הבדלות קו ישועות נוצרי שמפרסמים בו על ישועות של גויים. ומכיוון שאנחנו יודעים שהנצרות היא דבר מופרך וחסר תועלת, הנה ההסבר הלוגי איך שם הישועות עובדות.

1. יש מנגנון אל-כשל מובנה. ניקח לדוגמה אישה שצריכה ישועה - מחפשת עבודה. אז היא מתחילה להאזין לקו. אם באמת אחרי תקופה היא מוצאת עבודה, זה בזכות הקו. ואם לא, זה כי היא לא התחזקה מספיק, כי היא צריכה לקבל עוד קבלות או כי יש גזירה וניסיון משמים...

2. צירוף מקרים והטיה אנושית. קורה הרבה פעמים שדברים במין צרוף מקרים פלאי מסתדרים. אבל זה רק צירוף מקרים. בחלק גדול מהסיפורים אנחנו יכולים לקרוא על צירוף המקרים שכלל לא נבע בשל ההאזנה לקו. קחו לדוגמה סיפורה של אישה שחיפשה עבודה כמורה במשך תקופה ארוכה, עד שקיבלה על עצמה 40 יום להאזין לסיפורי ישועות בקו הנצרות. היא מספרת שגם אחרי 40 יום היא עדיין לא מצאה עבודה "אבל אחרי שהחלטתי להמשיך ולהאזין. ואז התקשרתי לאחותי יום לפני תחילת שנת הלימודים. אחותי מספרת לי שאכתוב מודעה, היא חוזרת אחרי חצי שעה ואומרת שבמקרה היא ראתה בעיתון שמחפשים מורה בבית ספר מורה מחנכת. מפה לשם לא יאומן ב-4 נכנסתי לראיון וקיבלתי כיתה מהממת. הכל בזכות קו הנצרות". רגע, רגע, אולי זה בזכות הקו, אבל אולי זה כי פנית לאחותך? בנוסף, יש מקרים רבים שזה לא עבד, אבל אותם לא נזכור.

3. בדרך כלל נשים פונות לקו כאשר הן במצוקה גדולה. אני מזמין אתכם לעשות עכשיו רשימה של כל הדברים שמציקים לכם ותראו שרוב הבעיות יסתדרו לבד ככל שיעבור הזמן. הישועה לא קשורה כלל למעשה כזה או אחר.

4. חשיבה חיובית יחד עם פעולות ועשיה באמת מקדמות את הישועה. אותה אישה פנתה לקו במקביל לעוד כמה דברים שהיא עשתה. היא גם פרסמה שהיא מחפשת עבודה וגם שאלה את כל החברות מי מכיר. כך שמציאת העבודה לא קשורה לקו.

5. אפקט הפלצבו. כשאדם עושה פעולה שבמחשבה שלו אמורה להביא תוצאה חיובית, משוחררים במערכת העצבים הורמונים שונים אשר מהווים תפקיד חשוב בשינוי חיובי של התחושה הסובייקטיבית. האפקט יוצר שינוי גופני של ממש, לא רק תודעתי. זה יוצר תחושת הקלה ושחרור רגשי. מה שגורם לנו להרגיש את הישועה!

זה אפילו יותר מכך. יש מחקרים על כך שטיפול באמצעות פלסבו מסייע בהקלה על כאב גופני, דיכאון, חרדה, תסמיני פרקינסון, הפרעות דלקתיות, סרטן ואפילו יצירתיות. כך שקו הישועות הנוצרי, שלמרות שברור לכולם שהוא לא יעיל במאומה - אך אם יש מישהי שמאמינה בו זה יכול לעזור.

ולה' הישועה.

תוכן שאסור לפספס
341 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
161
גם תפילות זה אם התפילה התקבלה אז זה בגלל שהתפללתי אם לא כנראה לא התפללתי מספיק או שה' צריך עוד פילות מה יש לכם לומר לי? סליחה אם זה נשמע קצת כפירה אבל זה שאלה שמציקה לי כבר מזמן
אחת26.01.23
אולי כדי לא לחשוב על זה יותר מדי ניראה לי להמשיל זאת לאדם שמנסה להיתכסות בשמיכה של תינוק את כל הגוף וכשהוא מושך לכיוון הראש הרגלים לא מכוסות וכן הפוך כך גם בשאלות כאלו ויש עוד הרבה שדומות להם כמה שננסה להבין תמיד ישאר משהו שלא כל כך נבין
שומר פתאים ה'26.01.23
את צודקת וזה שאלה טובה. את לא כופרת. גם אם יהיה מישהו שיגיב לך ויגיד שאת כן (ואני משערת שיהיה מישהו דפוק כזה) זה שאת שואלת זה מראה שאת חכמה ורצינית.
הונגט26.01.23
תאמת שבטוח יש תשובה אבל לא עולה לי עכשיו (אני גם התעסקתי בשאלות כאלה בעבר). אגיד לך את האמת כשהייתי נתקעת בשאלות כאלה הייתי שואלת את בורא העולם ישירות. אבל אל תשארי בלי תשובה, בטח יש בערכים או הידברות... ובחיים אל תחפשי במקומות או אצל רבנים לא מוכרים כאלה שאלות כי יש המון קיצוניים לשני הצדדים.
הונגט26.01.23
את צודקת. אבל בתפילה את מאמינה שאת מדברת עם בורא עולם. כאן רוצים לבסס הוכחה מזה שב50 אחוז מהמקרים זה עוזר. הטיעון הוא שזו לא הוכחה כנל
אורי26.01.23
מתפללים כדי להוריד שפע זאת אומרת יש דברים שאנו יכולים לקבל אבל לא מקבלים כי לא התפללנו עליהם. בנוסף, בתפילה יש כח לבטל מה שנגזר. אפשר גם לקבל מהתפילה דברים שלא היינו אמורים לקבל בכלל או עכשיו וזה מצריך מלא אמונה בעיקר לא להתייאש ולהמשיך לבקש וכמובן סבלנות
תפילה פותחת שערים נעולים26.01.23
התפילה לא באה לפעול על ה' שאין אצלו שינוי כמובן. התפילה מרוממת אותנו ועושה אותנו ראויים. גורמת לכוון את הרצון שלנו לרצון האלוקי - איך מתגלה בזה רצון ה'. גם ההכרה שמקור הישועה שלנו הוא מה' מרוממת אותנו. וגם לא כל תפילה שלנו חייבת להתקבל - מי אמר שזה באמת מה שטוב? אנו אומרים בסוף התפילה יהיו לרצון..
ליבי26.01.23
לא נכון תפילה בכוחה לשנות ולקבל את מה שלא היינו צריכים לקבל כמו משה רבינו שהיה נכנס לארץ אם היה ממשיך להתפלל
דוד06.08.23
כיוון שהקב"ה אב רחמן, הוא רוצה לתת לך את הטוב ביותר בשבילך. כשתפילה כביכול לא נענית זה כיוון שהדבר אינו טוב בעבורך. (כמו ילד שיתחנן לאביו לסוכריה ולא מקבל, בגלל שזה יזיק לו) התפילה אינה שבה ריקם ונשארת אצל הקב"ה והוא שומר אותה עבור הדורות הבאים שיקבלו את הטוב הזה גם ללא תפילה- בזכות התפילה שלך.
מקוה שהועלתי :)26.01.23
אשמח לענות לך ולעזור
ליא26.01.23
חשבת על זה שאולי ה' פשוט לא רוצה לתת לך את מה שאת מבקשת ? הוא לא "עובד אצלך" ולא חייב לך כלום !!!! גם אם התפללת , בכ"ז הוא עדיין לא חייב לך כלום ! ואולי בכלל טובתך היא שלא תקבלי את מה שבקשת ? ורק הוא יודע למה זה טובתך .
שולה26.01.23
זה תשובה מאוד רחבה עדיף שתפתחי שער הביטחון שער ד תלמדי כל יום קצת,תקבלי ראייה אחרת על כל העיניין, בגדול הקב"ה הוא לא כספומט והוא לא חייב לנו כלום גם אם התפללנו, וחוץ מזה שכל תפילה מתקבלת ולפעמים הדבר שאנחנו רוצים הוא לא באמת טוב בשבילנו כרגע, או בכלל,התפילות נשמרות לשעה שנצטרך אותם.
קובי26.01.23
מי אמר שהשם רוצה/חייב למלאות כל בקשה וכל תפילה אולי הוא לא רוצה והוא יקח את התפילות שהתפללת לישועה אחרת אנשים חושבים שאם הם התפללו אז כבר מגיע להם והם חייבים לקבל (זה רק נקודה למחשבה) אבל כמובן שהשם שומע כל תפילה ואין תפילה שבה ריקם.
ישראל מאיר27.01.23
אין תפילה מהלב ששבה ריקם, אבל איננו יודעים חשבונות שמים ומה באמת טוב לנו בטווח הארוך, ולכן מה שמוטל עלינו זה להתפלל כי ה' ציוה וכן בעת צרה כי כך מוטל עלינו ולא לצפות לתוצאה מהתפלה (כמבואר במס' ברכות תוחלת ממושכה וכו') וכך גם בכל ענייני המצוות יסוד הקיום הוא כי ה' ציוה.
דוד27.01.23
הסיבה היא, שה’ שהוא יודע בדיוק מה טוב לך, אומר לך, עדיין לא הגיע הזמן בת יקרה שלי! ותאמיני חזק בה’ שהוא עושה את הכל לטובתך, אפילו שזה נראה בדיוק ההפך, וכשתאמיני באמת תבוא הישועה בעז”ה, ולא להתייאש ולההתפלל עוד ועוד.
רבנית27.01.23
לכל ישועה יש מספר תפילות עד שתענה, כמו משה רבינו - עוד תפילה אחת וגם הקב"ה היה חייב להכניסו לארץ ישראל. אז אם לא נענית - כניראה שעדין לא כיסית את מכסת התפילות! אל ייאוש המשיכי עוד ועוד ובסוף תעני!
אני26.01.23
העולם בנוי על שכר ועונש ראה אני נותן לפניכם היום...זה שלא רואים בעינינו זה עוד עיניין אבל כמה פעמים קרה לנו שלא קראנו נכון את המציאות מול חבר קל וחומר מול בורא עולם
דני27.01.23
תפילה תמיד עוזרת ומתקבלת בשמיים ולא תמיד רואים את זה בחוש הקב"ה עושה רק מה שטוב לנו ולא תמיד מה שנראה לנו כהדבר הטוב ביותר עבורינו הוא באמת כזה טוב-מי שמתפלל באמת בתפילות שלו נשמרות ותמיד עוזרות
אא27.01.23
כי צריך לעשות כתבה...
כפירה 27.01.23
בגדול זה נכון. וצריך להאמין שזה בגלל שאנו עדיין בגלות, וזה מה שנקרא הסתרה, אנו עושים מעשים, ואין לדעת באמת אם הם פועלים משהו, אבל זה האמונה, נכון שגם על זה אפשר לשאול, אבל אין אמת ברורה, ואנחנו מאמינים...
נהוראי27.01.23
כתבת "אנו עושים מעשים, ואין לדעת באמת אם הם פועלים משהו". חס ושלום! מה פירוש לא יודעים אם פועל משהו? ברור שפועל. ההסתר פנים הוא שאנחנו לא רואים שזה פועל. השם לא מראה לנו מה זה עושה. זה הגלות. אבל כל מעשה טוב מתקבל באהבה אצל השם! גם בגלות.
לא מדויק27.01.23
גם משה רבינו התפלל להכנס לארץ וה׳ לא הסכים אז זה אומר שהוא סתם התפלל?
דודי27.01.23
ה' לא עןבד אצלך זה לא כספןמט
ממממממממ28.01.23
יש לך שאלות של בחורה חושבת. מצוין לשאול, אבל לא בטוחה שזו הפלטפורמה המיטבית לשאלות. גם שאלה רפואית לא היית מציגה כאן ולוקחת את התשובה בתור המילה האחרונה. כדאי לך להציג את שאלתך בפני רב! בהצלחה!
שירה27.01.23
אין תפילה שבה ריקם צריך להתחזק באמונה וכל אחת תתחזק במה שצריכה להתחזק (תעשי חשבון נפש), ואם בכל זאת לא באה הישועה אז כנראה שזה לא ישועה ואין רע יוצא מהקב"ה והכל מאת השם,
שרה01.02.23
פשוט מאוד, התפילה זה משהו שעבר אצל עמ"י במסורת, וההמצאה של קו הישועות לא.
פשוט03.03.23
160
צריך להוסיף שאנשים ממש התחרפנו לאחרונה וחבל שנותנים לזה במה. ראיתי בעיתון פרסומות חרדי כתבה שבה כתוב שיש לזרוק נשים עם פאה מבית הכנסת כי אז התפילות לא עולות. אני התלוננתי בעיתון איך בכלל פירסמו דבר כזה.
טוב שעלתה הכתבה 26.01.23
159
מעניין אותי מה היה קורה אם ב-N12 היו עושים כתבה כזו... כתבה הזויה ומקררת.
ציפי26.01.23
או שאת ההזויה או שלא שמעת את הקויים האלה והקיצוניות שלהם.
אני26.01.23
כאחת שמאזינה מידי פעם אני בטוחה!!! שאת לא מאזינה לקו וגם שקשה לך בצניעות... אישה יראת שמים לא כותבת כזה דבר!! להיות קיצוני פרושו להיות שלם בדרך שלך וללכת בה עד הסוף וכך אומר החזון איש שקיצוניות היא שלמות הדרך!!!
אפרת27.01.23
הקיצוניים תמיד מוצאים איזה גדול להיתלות בו... במיוחד בחזון איש, לוקחים אמרה של החזון איש ומוציאים אותה מהקשרה לגמרי. הקיצוניות והטירוף של קווי הצניעות לא קשורים כלל להלכה, והם גורמים לנשים להיות חולות נפש במקום להיות יפות וצנועות.
רונן28.01.23
בטח את לא תאמיני, אבל אני מבטיחה לך שאני שמעתי את הקו ושלא קשה לי בכלל בצניעות, כי אני הולכת עם חצאיות מקסי ועם חולצות עם שרוול שעוקף את המרפק וכו. וזה לא כי ככה חונכתי אצל ההורים אלא מהתחזקות שלי וגם לא בגלל הקויים האלה שלא גרמו לי להתחזק אלא החלישו אותי.
אני28.01.23
כלום לא היה קורה וגם לא היה קורא...
שירי26.01.23
סוף סוף מישהו כותב כמו שצריך, כי אכן צריכים לקרר דברים כאלו.
אורי26.01.23
כתבה הזויה ומקררת!! אני לא מאמינה שיש אנשים שמסכימים עם זה... יש מלא מלא מלא סחפורים גם על נשים שמאזינות לקו ולא נושעו וזה בסדר אף אחד לא תולה את הישועה בזה זה התחזקות כסגולה בלבד!! מי שכתב את זה הוא מסיט אנטי דתי.
אפרת27.01.23
צודקת בהחלט!מסכימה עם כל מילה.כתבה מסיתה ומדיחה, לקרר את הרצון הטהור של בנות ישראל, כל אחת לפי רמתה להתקדם בצניעות!
אפי27.01.23
פשוט מגעיל הכתבה הזאת, מקווה שלא הרבה אנשים יחספו אליה. יש נשים חילוניות גמורות שקיבלו על עצמן קבלה בצניעות, וכמה שה' שמח בזה מי שכתב את הכתבה הזאת אני לא רוצה חס ושלום לקטרג עליו אבל פשוט דחוף למחוק את זה. צניעות זוהיא עבודת ה' של האישה, ותורה זה של הגבר.
מזועזעת 29.01.23
מזל טוב! יש חילוניות שקיבלו קבלות בצניעות! (כמובן שאי אפשר להוכיח כלום... אבל לכתוב לא עולה כסף) ומה עם אלפי חרדיות שהשתבשו, שהשתגעו, שרבו עם הבעלים שלהן, שהבית שלהן נחרב, שהשמחת חיים שלהן הלכה כי הן מסתכלות במראה עצובות?
גולן31.01.23
הרצון הטהור של בנות ישראל הוא להיות יפות, כמאמר חז"ל "אין אשה אלא ליופי, אין אשה אלא לתכשיטי אשה" (כתובות נ"ט). עם זאת, הרצון שלהן הוא ללכת כפי ההלכה. לקווי הצניעות אין קשר להלכה, מדובר באוסף חומרות מכל מי שמחמיר באיזה משהו, פלוס עוד כמה המצאות הזויות.
אביגדור28.01.23
הזוי איך שאת מאמינה לכל הבובקעס האלה... ברור שכל אחת ש"שמעה קו הצניעות" עשתה עוד עשרות דברים במקביל בשביל הישועה שלה, ומזה נושעה. וגם רוב הסיפורים של הישועות זה המצאות, נשים חושבות שמצווה להמציא כדי לזכות את הרבים.
מיימון27.01.23

הצגת כל התגובות

158
שישנם שפונים בנושא לבחורות ונשים כאילו להשפיע לטובה בנושא תוך הפרת כללי הצניעות בצורה חמורה וכו
יש להוסיף26.01.23
מי פונים?איזה הלכות הפרו כאן בדיוק? הקו על טהרת הקודש והלכות שם זה הלכות שכתוב בשולחן ערוך, כתבה הזויה ומסיתה...!!! ולא נכונה בכלל!! די להסתה!
אנונימי 26.01.23
קשקשן שום דבר הנאמר שם אינו כתוב בשו"ע. אל תמציא גיבובי שטויות. את הכתוב בשו"ע כולנו יודעים.
מיקי26.01.23
לקווי הצניעות אין שום קשר לשולחן ערוך, וגם השולחן ערוך לא כל כך אקטואלי לימינו, לדוגמא - השולחן ערוך פוסק שאשה היוצאת עם מטפחת צריך לגרשה ואין לה כתובה. אבל בימינו הקלו הפוסקים שאפשר לכסות במטפחת מאחר וכל הנשים נהגו. לכן לא כל דבר זה "שולחן ערוך" ובטח לא החומרות המטורפות שיש בקווים.
ישראל27.01.23
אוליי ברח לך במקלדת תבדוק ! השולחן ערוך מאוד רלוונטי להיום
חמוד אתה !28.01.23
אם השולחן ערוך רלוונטי אז אסור ללבוש מטפחת כי כך מפורש בשולחן ערוך. מצד שני הרמ"א בשולחן ערוך התיר פאה, אז מצווה וחובה ללבוש פאה.
רלוונטי30.01.23
אין שום מצווה לעשות כל מה שמישהו התיר. קדש עצמך *במותר לך* זאת מצווה דאורייתא לחלק מהראשונים ודרבנן לשאר. לכל הדעות זאת מצווה.
... 17.03.23
157
כתבה חשובה מאוד!
לאה26.01.23
156
לדעתי אנחנו צריכים להביט לעצמנו בעיניים כנות ואמיתיות: האם אנו באמת מתלבשים בצניעות כפי ההלכה, האם הפאות של היום לא מושכות מאוד להסתכלות ולהרהורים אסורים. על מי אנחנו עובדים?...
אבי26.01.23
בדיוק, תפתחו ספר הלכה ותראו שזה מה שכתוב שם, מה שמלמדים בקו הצניעות. הסיפורים המסורים כאן מסולפים לחלוטין ושמות הרבנים שאיתן התייעץ לא מופיעים... די להסתה!!
אנונימי 26.01.23
הבובואים הצבעוניים והמוזרים מושכים עיין לא פחות מפאה.
אני26.01.23
טיעון מטומטם וגם לא צודק
שמעון26.01.23
דוקא טענה נכונה
יעקב27.01.23
אם זה פחות או יותר אבל בא נפתח דיון אוליי זה מספיק מושך כדי לאסור את זה גם
מה זה משנה !28.01.23
"אנחנו"? אתם גבר,איך אתה קשור???
אנחנו?26.01.23
כמישהי שהולכת עם פאה מצדיקה את דבריך בהחלט
צודק26.01.23
תחפשי לעצמך טיעונים יותר טובים איך ליגרום לך לחשוב שאת יותר טובה ממישהיא שלובשת מטפחת צנוע עם בובו
שמעון26.01.23
בבקשה לימחוק את התגובה שלי לתגובה שלה לא הבנתי את דבריה ואני מבקש על כך מחילה ממנה
שמעון26.01.23
הכי קל לדבר על הפאות שמושכות תשומת לב, למה ה'בובואים' הענקיים והנוצצים של היום לא מושכים תשומת לב??
מישהי26.01.23
יש דעת תורה וזהו. לא להמציא דברים. גדולי הדור כבר אמרו את דברם.
שלמה27.01.23
אי אפשר להסתכל "בעיניים כנות ואמיתיות" כאשר לא יודעים את ההלכה הפשוטה. ולפי ההלכה אין שום איסור לאשה להיות יפה ו"מושכת". אדרבה, "אין אשה אלא ליופי" אמרו חז"ל. הגבר צריך לשמור עיניו. מבחינת האשה יש איסור לטייל סתם ברחוב ולהראות את יופיה, או להבליט את עצמה. זה לא קשור ליופי - אפשר להבליט גם עם רעלה.
אליהו27.01.23
בדיוק. אסור להבליט, ולהבליט אפשר גם עם רעלה. שכוייח, רבינו.
אן. די.29.03.24
155
סוף סוף מישהו שמניח את האמת על השולחן
צוף26.01.23
154
אולי כדאי להוסיף את כל מרכזי הטיפול הנפשי שבעקבות הקו נשים מפתחות אובססיה לא בריאה, נערווים, וממש חולי נפשי.
קסניקית26.01.23
אואוווו תגובה לעניין
הונגט26.01.23
חיי בסרט!!!
אפרת27.01.23
153
זה שיש כמה נשים שהתקצנו זה לא מעיד על הכלל. הקו הזה מחזק מאד ומעלה את המודעות לצניעות. ואני לא איזה פאנטית אני שומעת שם כבר למעלה משנה הלכות וסיפורים, לא הכל בדרגה שלי, אבל בחיים לא שמעתי שם הסתה או דברים מהסוג הזה. אתם עושים נזק עם הכתבה הזאת! בעיה ספציפית של הקצנה צריכה טיפול נקודתי, לא פומבי.
צניעות26.01.23
הגדרת את זה טוב. וגם מקרי קיצון אלו מקרי קיצון, תמיד יהיו, הקו עצמו עושה עבודת קודש. ואני לא מדבר על ההשוואה הבעייתית לקו הנוצרי... על צניעות עומדת בת ישראל
נכון26.01.23
מה הבעיה של הגברים עם צניעות של אשה אין בצניעות בעית הקצנה יש רק בעיה אם היא לא יודעת להתקדם בצעדים מדודים בהתאם לרמתה אז לדייק !!! ותוציאו את קו הישועות מהמשוואה אחרת כל הרבנים מבחינתכם הם מוקצה אם יש אנשים שלא יודעים להתקדם בקצב נכון
דני26.01.23
אין בעיה ספציפית של הקצנה, יש בעיה רצינית! גם מי שלא מקצינה והופכת להיות לגמרי חולת נפש, נכנסת לבלבולים ולחיכוכים עם הבעל! הקו מלמד את הנשים דברים שאין להם שום קשר להלכה ולצניעות, מעוות להם את כל הגישה הבריאה של היהדות!
אפרים27.01.23
צודק
לאפרים:27.01.23
152
כ''כ חשוב ואמיץ מה שאתם כותבים אם אפשר שתיידעו רבנים על הקו הזה כך תהיה לזה גושפנקה
יהודי26.01.23
151
תודה רבה. אני מסכימה עם כל מילה ומילה. כבר הרבה זמן שאני טוענת שזה עבודה זרה
לאה26.01.23
150
יש רבנים בישראל ותשאלו אותם מה הם אומרים בנושא הזה - הרבה ממה שכתוב כאן צריך להימחק.
שמוליק מנוף26.01.23
149
ווואייי כמה שזה נכון אצלנו בסמינר זה זוועה!!!😶 לפני המבחן כולם רצות לשמוע ישועות ושהם מצליחות אז ברור שזה רק בזכות שהם שמעו קו הישועות🤔 כלומר הדבר הראשון שהם עושות בשביל ההצלחה שלהם זה לשמוע את הקווים האלה לפני תפילה .תהילים. ובקשה מהקב"ה🙄
יעלי26.01.23
כל כך נכון!!!!
זעליג26.01.23
נכון,גם אצלנו! חברות שלי מכריכות אותי להקשיב לזה: תבטיחי לשמוע לקו הישועות אם לא תאחרי,או שאצליח במבחן,לא משנה מה:"קו הישועות" אבא שלי לא מסכים,וזה נססס אחרת הן היו יורדות עלי ומבקשות ממני עד הרגע הזה! אני בטוחה שזה שטויות,יש בעיה?תתפללו! אין קשר לקו הזה...
טלי26.01.23
מכריחות 😉
הייתי חייב26.01.23
אופס! סורי.....
טלי27.01.23
כל הכבוד לאבא שלך!
חמ27.01.23
148
כתבה לא נכונה בכלל. שמות הרבנים לא מופיעים, עדויות לא נכונות, סיפורים מופרכים.. הכל מסולף פה, ומה ההשוואה הגועלית הזו להבדיל אלף אלפי הבדלות לקו הנצרות?? הלכות שאומרים בקו זה השולחן ערוך בעצמו, חיפש על מה להתלבש...
אנונימי 26.01.23
לגבי קו הישועות הנוצרי עיין במסכת ע"ז נה, ע"א ותמצא שם פלאות על ע"ז שמרפאה חולים וההסבר לכך בגמרא ממש נפלא מאד!
שולמן26.01.23
לא רוצה לעצבן. אבל סיפור אמיתיייי- מישהי ערביה עבדה עם חברה שלי והיא אמרה לה שהבן שלה היה חולה מאד המון זמן ואז היא התחילה להתלבש בצניעות- כפייה ושמלה והבן שלה הבריא לגמריי. ואללה? לא רק אצל היהוד יש ניסים בזכות קבלות טובות
אני26.01.23
לא יודעת למה אבל זה ממש מצחיק אותי!!!!!
טלי26.01.23
הרבנים מפחדים. זה חד משמעית, בטח הם ביקשו לא לכתוב את שמותיהם. בגלל המשיגענרס
אנונימי26.01.23
147
כתבה חשובה מאוד
נטע26.01.23
146
מעניין כמה כסף ארגוני הרפורמים שילמו לכם על הכתבה הזאת
יוסי כהן26.01.23
לאן הלכת..
יעקב27.01.23
כן, כי הרפורמים באמת מתעניינים במה שהולך בציבור החרדי... לא פלא שכותבים כאלה דמיונות והזיות אחרי ששומעים את כל ההזיות בקווי הצניעות והישועות...
דן27.01.23
145
תתאמת שאני התחלתי לשמוע את הקו. וגם הילדה. בעלי ניתק את הק כי לא רצה שהילדה תגדל לכזו מחשבה מעוותת על צניעות.גרוע יותר מהאיסלם
כמה נכון 26.01.23
144
לאחר בדיקה, אין רב שמתיר את הפאות של היום שמושכות את העין.
נועם27.01.23
לאחר בדיקה, יש עשרות רבנים כאלה... ואפשר פשוט לקחת את כל אלה שהתירו בדור האחרון - יש עשרות כאלה - כמובן שכולם דיברו על הפאות של היום ולא על הפאות של אתמול. בנוסף לכך, כל מי שפותח קצת ספרים רואה שאין הבדל - הפאות היו תמיד זהות לשיער ולתסרוקת של אותה תקופה.
נתנאל29.01.23
אז קודם אתם תגידו לנו לכסות את השיער היפה שלנו ואז תתלוננו שאנחונ רוצות משהו שלפחות מזכיר את המראה הנשי הטבעי שלנו???? פאה יותר יפה ממטפחת אבל שיער יותר יפה מפאה. די לנסות לכער את הנשים תלך אתה עם מטפחת
רחלי03.03.23
אם אלה התירוצים שלך, את יכולה גם להתיר להתלבש כמו חילונית כי למה ארוך ולמה חצאית שהגברים ילכו ככה בלה בלה בלה
... 17.03.23
143
אז אתם רוצים שיהיה קו הפריצות? קו שיועדד פיאות וסמרטפונים?
אמיר26.01.23
אין קשר בין פאות לסמארטפונים (מאיפה אתה מגיב, דרך אגב? כמה צביעות..) קו שיעודד פאות זה קו הצניעות האמיתי. שנשים יהיו גם צנועות וגם יפות, והבעלים שלהן יהיו שמחים ולא יסתכלו על אחרות.
דוד27.01.23
מי אמר שמטפחת זה לא יפה? אתם פשוט חולים
לל27.01.23
הרי זה מה שאומרים כל החולים שמדברים בקווי הצניעות. שאשה עם פאה זה יפה ולכן זה אסור, כי מצווה גדולה להיות מכוערת כמה שיותר, ולכן צריך מטפחת (רצוי מטפחת סבתא)
בני27.01.23
כי בבית היא נשארת עם הפאה כדי להיות יפה לבעלה נכון? עם פאות הולכים רק בחוץ בבית היא עם מטפחת סבתא
ליאורה29.01.23
בבית בסעודות שבת או באירועים הנשים משתדלות להיות עם פאה. ככה אני רואה אצל אשתי לפחות. סתם ככה זה מאוד קשה. אבל כשאני יוצא איתה החוצה, אם היא בלי פאה אני מאוד מתבייש ומעדיף שהיא תראה טוב. וככה אני גם לא מסתכל על אחרות.
מ.ב.29.01.23
אתה לא בריא. הטענה שלך הובאה בפוסקים על גברים שהם לא מאופסים, לא על יראי שמים
... 17.03.23
בבית עם השיער
אסתי03.03.23
נכון מאוד! ואני מוסיפה: שנשים גם ירגישו טוב עם עצמן ולא ינסו ל"חזק" את כל חברותיהן להתכער...
אלישבע30.01.23
בושה! פאות הן לא פריצות, הן לכתחילה!
חמ27.01.23
142
איפה מתחבאים כל אותם ה"רבנים" (במרכאות כפולות) שדיברו נגד הקו?? בקשה!! שיציגו את עצמם. אפילו את השם שלהם פוחדים להזכיר. הם עצמם עובדי עבודה זרה. כתבה גועלית ביותר!!!!
נחמי26.01.23
הם פוחדים מכאלו שכמותך שיעשו להם הפגנות תחת הבית וישרפו את ספריהם
נחמן26.01.23
למה? אדברה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש. קשקשן!!
אויש26.01.23
מאפיונר יודע לצטט פסוקים? איזה יופי! כל רב שידבר נגד לוקח סיכון ענק שיוציאו נגדו פשקווילים ויטרידו אותו בטלפונים וחומר תעמולתי בלי הפסקה. כולם יודעים את זה, הרי הם מטרידים את הרבנים גם ככה.
שמשון27.01.23
אז פתאום מנשים הם פוחדים כי נשים ששומעות קו הצניעות ממש יצאו להפגנות מתחת לבתים של רבני מה זה החרטא הזאת
ליאורה 29.01.23
מה הקשר נשים, יש גברים שמטרידים בקביעות את הרבנים, ואם רב ידבר נגד איזה מיזם של "צניעות" ישגעו אותו במכתבים וטלפונים עד שירצה למות. זה ידוע ומפורסם. לכן גם מי שמסכים לדבר, זה רק בעילום שם. הם גם יכולים לחפש לו בציציות ולהבליט כל דבר קטן שנראה לא טוב, ולהשמיץ אותו.
שמשון29.01.23
141
האחריות על איזון בין קיצוניות להתחזקות מוטלת על כל אחת ואחת זה לא חכמה לפסול באופן טוטאלי מי שעושה מזה "אלוקים" זו בעיה שלה
חי26.01.23
140
יישר כוח! כתבה חשובה ורצינית, מלאה בדעת תורה. מעורר תקווה שיש סיכוי לציבור שלנו לא להפוך את תורת ישראל לפלסתר ולעוות אותה.
אבלט26.01.23
139
יש לכם אומץ לכתוב על הנושא הזה כי בטח כולם יגידו שאתם נגד צניעות. אבל זה בעד הצניעות
יהודית26.01.23
נכון, כל הכבודדדד צריך הרבההההההה אומץ!
טלי26.01.23
138
הלו... הכל טוב?. האם זה לא ברור לכל אדם שומר תורה ומצוות שאם הוא מקבל עליו להתחזק במצווה מסויימת אז תפילותיו יותר נשמעות???? אז מה הבעיה שנשים מקבלות קבלות בהתחזקות בצניעות וזוכות לישועות משמיים...אם זה כ"כ הזוי לך? ... מקומה של הכתבה הזו באתרי אינטרנט חילוניים....שם הם בטוח יראו בכתבה כזו מציאה....
אורלי26.01.23
כתבה עדויות מטלטלות וואו כבר חשבתי מי יודע מה אקרא שם, סתם הבית של ההוא ממודיעין עילית הפך לבית משוגעים?וכל זה כי אשתו לא מסכימה לדבר עם גברים? הוא בעצמו משוגע! ולא יודע להסתכל על החיים , ובקשר להוא שמוכן להתגרש מאשתו אם היא לא תלך עם פאה זה מראה על חולי של החברה המסכנה שלנו
אני26.01.23
אל תצפי מגבר שאשתו מתקדמת (לא משנה אם באופן חיובי או לא) בצעדי ענק להדביק את הפער. שינויים קיצוניים במצב רוחני לטוב או למוטב אצל אחד מבני הזוג מובילים לפערים גדולים בזוגיות שעלולים לגרום למשבר ואף לגירושין חלילה
אליך26.01.23
איווה!!!!!👌
מריים27.01.23
צודק!! שילכו לייעוץ זוגי
שרי27.01.23
אשה שלא מדברת עם גברים היא אשה לא שפויה. וכמעט ירו במישהי משוגעת כזאת שהלכה לכותל ולא הסכימה להזדהות. וזה קרה בעוד מקומות. כי חינכו אותה ש"אסור לדבר עם גברים". יש הלכה כזאת? לא!! כי למשוגעים האלה אין קשר להלכה.
מטפל רגשי27.01.23
אסור לאישה לדבר עם גברים כל דיבור שלא לצורך. ובוודאי לא של חיבה. זה שיש חולות נפש שלא מזדהות במצב ביטחוני, לא אומר שאין הלכה כזאת. תפתחו ספר במקום להמציא חירטוטים נגד התורה באתרים
... 17.03.23
רואים שאת רווקה
שירי27.01.23
אם מקבלים קבלה טובה, ברור שזוכים לישועה! אבל מה הקשר בין קו הצניעות המטורף לקבלה טובה? שנשים הולכות כמו משוגעות, אוהלים ושמיכות זה טוב? זה הלכה יהודית? בחז"ל כל הזמן מוזכר שנשים התקשטו והתייפו, פרק שלם במסכת שבת "במה אשה יוצאה" עם איזה תכשיטים מותר לצאת כשאין עירוב, כתוב שיצאו עם עיניים מאופרות...
אביגדור27.01.23
137
!!!!!!
וואו. 26.01.23
136
בדבריו אז הוא הצביע על אישה הלובשת כדרך נשות השָאלִים כדבר בעייתי "היא מושכת תשומת לב" אישה צריכה להיות לבושה צנוע, דהיינו רגיל ונורמלי על פי גדרי ההלכה ובאופן שלא ימשוך מבטים חריגים
בדיוקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק26.01.23
135
אין שום בעיה עם נשות השאלים הן יותר צנועות מנשות הפיאות .
אא26.01.23
ברור שיש בעיה הרי אתם אומרים שאסור לבלוט...נכון? אבל הבעיה שהשל שאתם לובשים בולטט הוהו!!😂🤣 מישו ראה אותם בירושליים ולא השתקל שעה????????????
מיילו26.01.23
שלמות הטמטום בטענה אחת. ואני לא בעד שאלים
משה26.01.23
ההבדל שרואים אישה עם שאל זה בולט מאוד אבל לא גורם להרהורים וכו וד"ל
כן26.01.23
ומה הוא ראה? שקית זבל מהלכת?
די26.01.23
אני
אני27.01.23
כן, ומה הוא ראה בדיוק? והסתכל כותבים עם ס’
תרוצים פא די וואנצן27.01.23
134
כל הרעיון של קו הישועות הוא לדעת להודות לד' על מה שיש לנו ומהאמונה וההודיה בזכות זה נושעים לא כת ולא הבל פשוט יש כאלה שושונאים צניעות ובורחים ממנה כתוב לא לצאת בלי כיסוי ראש למה התורה כתבה זאת אחד הטעמים שיהיה ניכר שהיא נשואה בפאות של ימינו זה לא ניכר 7שמות יש ליצר הרע וזה התשובה
הסתה מבית יון26.01.23
הם אומרים לי כאן ''תוכן התגובה קצר מדיי''. נו, למערכת, הגזמתם
תגובה יפה26.01.23
באיזה תורה כתוב שהטעם לכיסוי ראש שיהיה ניכר שהיא נשואה? איפה זה מופיע בחז"ל? איפה זה מופיע בראשונים? המוצא הישר יקבל פרס נכבד!
תורת אמת27.01.23
באמת לא מופיע. ור' פינשטיין זצ"ל גם כתב שזה לא טעם!
אחר30.01.23
133
כתבה בעקרון צודקת בהחלט! אבל שכחתם שכל קופת העיר בנויה בדיוק על סיפורי הזיות כאלו שההמון התמים והנבער קונה כמו לחמניות טריות כל ההסברים המלומדים שלכם נוגעים בדיוק גם לכך. יש שמועה שרב גדול אחד התיר לצורך צדקה גם לשקר יתכן שכן ויתכן שלא. אבל זה בדיוק אותו הדבר והדברים אמורים גם לגבי קופות צדקה אחרות.
זמבי26.01.23
למה הזיות? בנאדם תורם לצדקה וזוכה לישועות, זה דבר שמובא בחז"ל, ומקובל בכל הדורות, בניגוד לקו הצניעות והשקרים וסיפורי המעשיות שממציאים
אמיר27.01.23
132
כתבה לעניין, לפני 4 שנים בערך היתה לי מורה רווקה שרצינו שהיא תתחתן אז שמענו כל הכיתה כל יום בשבילה את קו הישועות, עשינו 40 יום כמה פעמים... היא עד היום רווקה לצערי . אבל זה לא הקטע- פשוט אני לא יכלתי לשמוע מרוב הקיצוניות ששם, אז שמעתי כל יום וסיננתי כי מה הקשר בין צניעות לבין מה שחורטט שם.
שירי26.01.23
131
אני בעד ונגד הכתבה מצד אחד הוא צודק שכבר אנשים לא רצים להתפלל ולאמר תהילים וזה גרוע כי זה עדיף על פני האזנה קו מצד שני אני חושבת שכל אחד ואיך שהוא מקבל את זה, אני לדוגמא הייתי צריכה ישועה בדבר מסויים וקיבלתי על עצמי קו הישועות והתפללתי ואמרתי תהילים, זה עניין של סגנון ויכולת לקחת דברים בפורפורציה
מריים26.01.23
130
אני מעולם לא מקשיבה לכל קווי הישועות למיניהם,אפילו שהייתי היחידה בכיתה,ובסמינר כולו שלא התחברתי! אבא שלי מההתחלה לא הסכים לי להתחבר לזה,ואמר לי שזה שטויות! ואני מסכימה איתו בכל מילה!
טלי26.01.23
ולאינטרנט הוא מסכים לך להתחבר? אם הוא ירא שמים אז גם לא ואת לא מקשיבה לו ושם היצר הרע ''עזר לך להקשיב בקולו'' ואם לאינטרנט הוא מסכים לך להתחבר אז מצטערת רק להגיד, עולם הפוך ראיתי.
חיה27.01.23
ואיך את מחוברת? כן! אבא שלי מאפשר לי להתחבר לאיטרנט כשר דרך המחשב של הבית! אנחנו בעולם מתקדם,אני אמורה לצפות מידי פעם בחדשות וכו.... לא רוצה לספר לך על אחרים שלא נתנו להם לאן הם הגיעו!
טלי27.01.23
129
דברים ראויים ונכונים. כותבת את זה כאחת שמאזינה לקו. שאומנם ההלכות הם שולחן ערוך (לא קיצוני) אבל בסיפורים יש לפעמים דברים שלא מתיישבים עם ההגיון. הכותב מדגיש שוב ושוב בחשיבות הצניעות ורק מזהיר על אובדן השפיות. לא מבינה מה יש לכעוס
ל.ג.26.01.23
128
הכותרת מטעה, כאילו אתם נגד צניעות בעוד שבכתבה מוזכרות כמה נשים הזויות. אבל לא זו מטרת הקו. הלכתם אתם אחרי הקיצוניות וחבל
איש יהודי26.01.23
איפה אתה רואה הטעיה בדיוק? הכתבה מדברת על הנשים ההזויות שמפעילות את קווי הצניעות למיניהם!
מרדכי27.01.23
127
אתם מעלים טענות יפות אז אולי תפתחו קו ישועות לגברים ואז יהיה איזון למה אתם מקררים את נשות ישראל!!! אין גבול להזיה שלכם למרות שכונתכם טובה רק תקלטו להיכן אתם מושכים את נשות ישראל במקום שתפרגנו אתם מקררים אותם
דני26.01.23
לפרגן למה? לשגעון? לטימטום? לקווים שמחדירים לנשים את המנטרה שצניעות = כיעור? צניעות זה לא לבלוט (כמו כת השאלים) ולכסות מה שצריך, את המרפק ואת הברך! אין שום צניעות באשה שנמנעת מלהתלבש יפה, ומכערת את עצמה על בעלה ועל הסביבה, בסוף היא תזדקק לסיוע נפשי!
פנחס27.01.23
126
גועל נפש שאתם יוצאים נגד קו טהור ומדהים כל כל אנחנו זוכים לאור מיוחד כששומרים על הצניעות
בעל מאושר לאישה שמקשיבה לקו26.01.23
נראה לי שאתה בעל מאושר לקו שמכניס לך הרבה כסף...
זליג27.01.23
125
מציעה למשה מנס להוריד את הכיפה שלו ולראות ישועות, אחרי דברי ההבל שהביא כאן.. הוא והרבנים המהוללים שלו שמתחבאים מתחת לקרחת שלהם. איפה הם???? שיחשפו את השם שלהם. ממי הם מפחדים???
עילית26.01.23
מקיצונים שיבואו ויגזזו להם חצי מהזקן!
אנונימי26.01.23
אם את חושבת שהסיבה שהוא שם כיפה זה כי בא לו - כמוך. ואם תגידי לו להוריד הוא יוריד . אז את בבעיה קשה. תורידי ת'שאל ותסכלי שניה על העולם בעיינים נורמליות ואז תגיבי
הונגט26.01.23
הם מפחדים ממך ומשכמותך שהדבר הראשון שצץ להם בראש זה להוריד לו את הכיפה
המרכז לתמלול27.01.23
מהתגובה שלך ניתן לראות היטב איך נראים אלה שמפעילים את קווי הצניעות המטורפים האלה. "מתחבאים מתחת לקרחת שלהם"? זאת הגישה שלך לרבנים שלא חושבים כמוך? אין לך טיפת כבוד ודרך ארץ למי שלא זורם עם התורה החדשה שהמצאת?
לוי יצחק27.01.23
כשיהיו רבנים אמיתיים שמדברים נגד הקו וחושפים את שמם, אדבר עליהם בכבוד. אחרת, כל רב אחר הוא בעיניי מתייון שרוצה לקרר את האבטיה.
עילית27.01.23
124
הטיעון הכי מטופש ששמעתי הי פעם הוא 'שאשה שהולכת עם שלים זה לא צנוע כי היא מושכת מבטים' הרי אשה כזו לא מעוררת יצרים בשום יצור עלי אדמות אז מה הבעיה שבא למישהוא להיסתכל עליה אני אישית בעד הלבוש המקובל היום אבל נגד זה שממציאים סיבות למה משהוא אחר לא טוב
שמעון26.01.23
גברים בדרך כלל מדמיינים משהו כשהם רואים אשה שמתחבאת. חושבים שמדובר ביפהפיה הנרדמת... ואם פניה גלויות, אז בכלל.
דן27.01.23
חולק עליך יקירי
באהבה שמעון28.01.23
נשמה דבר בשם עצמך לא בשמי תודה
יויו30.01.23
123
לא יודעת מה אתם מדברים הקו מחזק ולא אומרים את כל השטויות שאמרו למעלה שומעים לקו וגם לרבנים זה לא סוטר בכלל אמן שכולם ישמעו ויתחזקו זה בהוראת הרב דן סגל אומר הרבנית שפתחה את הקו אין לכם מושג בזכות קבלה רואים ישועה שזקוקים לה מאד
חסוי26.01.23
גם אני יכולה לפתוח קו ולחרטט שמות של רבנים שאמרו שהכי חשוב להקשיב לקו
שיפי27.01.23
122
כתבה חשובה ביותר. יישר כח.
י. 26.01.23
121
הגמ' במסכת עבודה זרה מספרת כי הגויים בזמנם היו הולכים לאלילים שלהם.. מי שהיה חולה נתרפא וכו' והגמ' שם מסבירה שהקב"ה מסמא את עיניהם של הרשעים שיתלו את ישועותיהם בפסל ובעבודה זרה. ובאחרית הימים נענשים על כך. תפקחו את העיניים, לא להתבלבל. תורה ותפילה ודיבור עם ה' הם אלו שפועלים ישועות באמת
חיים26.01.23
120
חזק ואמץ משה מנס! אך הייתי מציע בד בבד לעודד וליזום קו שיהיה לו פיקוח רבנים, שלא ידברו שם שטויות. הבעיה היא רק כשהקווים הללו ללא גיבוי של רבנים ידועי שם. יש נשים קיצוניות שיש להם קריצים במוח, ועושות שטיפת מוח לנשים נורמטיביות, ועל חשבון הבעל ועל חשבון הנפש שלהן.
מחנכת26.01.23
119
צודק מי שאומר להעיף אותם
שירציונה26.01.23
118
אישה שהולכת לשאול רב על כל צעד ושעל בניגוד לדעת בעלה, זה בדיוק כמו להכניס מישהו שלישי לזוגיות רח"ל. תתרחקו מהנהגות שכאלה, זה פשוט אסור.
חתן צעיר26.01.23
רואים שאתה צעיר ולצערי לכ מודרך נכון. תיצלנה אזניים מדעותיך. מאחל לך שלום בית אמיתי ושכל טוב
חיים27.01.23
תעני לעניין זה שהוא חתן צעיר לא אומר כלום. ובלי קשר הוא יכול להיות בן 40
יויו30.01.23
הסמארטפון הוא גם מישהו שלישי בזוגיות
כלה29.01.23
117
מסכימה עם כל מילה. רואה איך זה משפיעה על אנשים בסביבתי....
אודי26.01.23
116
מצד התן וכך זה לא שונה מקופת העיר שזה אותו בעיה
משה26.01.23
115
אתם מזה מגזימים!! מי שיש לו רקע נפשי יקצין את זה ברור... אבל מה מפריע לכם שנשים מתחזקות בצניעות? לגברים יש לימוד תורה ולנשים צניעות! אבל מה? צניעות היא השורש הבסיס והיסוד של אישה יהודייה-את האמת אי אפשר לכסות!!!
קרובה של כתב כיכר-בתחום הנפשי...26.01.23
ואני אומרת, יצר הרע, ככל שהוא מבין שהוא הולך להישחט (רש''י: אין הליכה אלא מיתה), אז זה לעומת זה עשה הא-לוקים, כדי שתהיה בחירה, כח הטהרה מתעצם אז כך גם כח הטומאה. ולכן הכתבה.
בעלת תשובה26.01.23
מתחזקות בצניעות זה אחלה. אם אשה רגילה ללכת עם שרוולים מעל המרפק או חצאית מעל הברך והיא מתחזקת, כל הכבוד לה. אבל בקווי הצניעות לא תשמעי חיזוק בכיוון הזה... רק חומרות מטורפות שהופכות את הנשים למשוגעות, אסור לשים בושם ואסור להתאפר... בניגוד גמור לחז"ל! האיסור הוא רק להתאפר ולהתבשם בצורה מוגזמת
חנן27.01.23
שכל המתריסים יבדקו כמה הצניעות שמקובלת להם מדר ודר מעסיקה אותם ואין ספק שזה צריך להעסיק שהרי מה השם שואל ממך..והצנע לכת עם אלוקיך... ויבינו מהיכן נובעת ההתרסה
דני27.01.23
114
אשמח מאד אם תעוררו את המצב החולני הזה של ההקשבה לקוים ולא רק בכתבה קטנה מהצד !!!
איקס26.01.23
113
אותו בנ״א משועמם שמלכלך על קו מדהים ,עם ישועות שרואים בחוש ואין לקו הזה שום אינטרס בשום צורה ,רק לקרב לגאולה האמיתית, עדיף שישתוק ולא יכין לעצמו את הגיהנום שלו בפה שלו!!!!!!
דינה26.01.23
112
העולם מלא משוגעים. מלא מלא
נפתלי26.01.23
111
לא האזנתי לקו אפילו פעם אחת בגלל השם "קו הישועות" כל כך לא אמין ומזכיר עבודה זרה. זה בהחלט מבורך שבנות מתחזקות בצניעות והרוב הגדול לא מקצין, אבל ההבטחה לישועות מגוחכת למדי. מרגיש לא נכון
חרדית26.01.23
בדיוק! מזכיר את קרן ההסעות וסיפורי המופת שלהם...
חמ27.01.23
110
המדינה חייבת לסגור את הדברים הלא חוקי הזה מועברים שם תכנים מסוכנים לנפש
אלי26.01.23
109
צריך תמיד לעשות הכל בצמצום(ברסלב) גם ברוחניות. אני מכירה את הקו ,לא נראלי שהם ממציאים הלכות ואני דווקא מאד מעריכה את הקו. אבל אני באמת לא יודעת מה באמת נכון מה שאני כן יודעת זה שבהחלט יש נשים שיכולות לקחת את זה בקטע לא טוב יותר מדי אורות ואז זה לא טוב אבל יש את זה בכל דבר וכאן, זה "צרות של עשירים"
לדעתי26.01.23
108
וואו, מודעה כל כך שקרית ה' ישמור! אתם עושים חילול ה' נורא במודעה הזאת! אני מחוברת לקו כמעט שנתיים ואומרת לכם לא נאמר שם אפילו פעם אחת ולא ברמז שאסור ללבוש פאה!!!! ואני בעצמי לובשת פאה! ולא דיברו שם על לעבור מפאה למטפחת אפילו לא פעם אחת! אף פעם גם לא נאמר שם שאסור לדבר עם גברים דברים ענייניים.
יהודי26.01.23
107
1. אתם דואגים לצניעות שלנו כמו שליברמן דאג לבריאות שלנו עם מס הסוכר. 2. למרות זאת. כדאי לעשות חשיבה ולזכור שקבלה ותפילה זו הדרך לקרבה לבורא עולם. לא המטרה. אנשים נוטים לשכוח את זה
צדיק26.01.23
106
יש מנשים המפיצות ,כשהיו חילוניות התכו כל היום בבגד ים מינמלי ועכשיו עברו לקיצוניות שניה, יש לזכור שלגברים באירן יש הרהורים מראיית אף של אשה .
משה26.01.23
105
איןןןן על קו הישועות. המון חברות שלי שומעות , נהנות ומתחזקות. הכתבה מפוברקת.
12345626.01.23
104
סוף סוף זה עלה אני צועקת על זה מלאאאאא
ספיר26.01.23
103
כתבה מזעזעת. זה מה שיש להעיר על חיזוק בצניעות?. בושה וחרפה
דוד ירושלמי26.01.23
102
נכון מאד!!!! הרבה מהסיפורים שם זה :רק הרמתי את הטלפון להתקשר לקו ונושעתי....קצת הזוי....לא!? זה נכון שיש שם גם דברים טובים אבל בואווו לא צריך להגזים....כל אחת יודעת באמת אם איך שהיא מתלבשת זה צנוע או לא!
מלי26.01.23
זה לא הזוי בכלל זה אמיתיי שמי שמדבר על הקו הקדוש הזה לא רוצה לקטרג אבל הוא יתן על זה את הדין כי נשים מקבלות על עצמן בזכות הקו הזה מלא קבלות בצניעות פשוט גועל נפש של כתבה גועל נפש של תגובות אין לי משהו אחר לומר. הצניעות זה התורה של האשה הי לא מחויבת ללמוד גמרה
נכון ביותר 29.01.23
101
תסגרו את הקו הדבילי הזה!!! הוא גם ככ קיצוני!! הקשבתי לזה פעם אחת וקיבלתי חלחלות!!
מפגר26.01.23
100
תודה רבה על הכתבה ברצוני להדגיש שיש עוד המון בעיות קטנות וגדולות בקו זה, כנראה שלא שמעתם הכל
מירי26.01.23
99
אתם חייבים בדיחה קורעת!!!!!!!!! אם אתם הולכים ברחוב,ורואים טאליבאנית-כלומר שאלית,שרואים לה רק את העניים תאמרו לה:"וואי, איזה עניים יפות יש לך" עדיף שזה יהיה מצולם כי זה יהיה אחד החונקים,חברה שלי סיפרה שהיא עשתה את זה והטאליבנית רדפה אחריה וכולה היתה עצבנית....חחח
טלי27.01.23
ואל תשכחי להעלות את זה לאינסטגרם
מירו29.01.23
אין לי......
טלי29.01.23
98
לפי הכותרת ממש חששתי אבל אחרי שקראתי- מה אני אגיד לכם? שאלה יהיו הצרות בעמ"י.. את אותה הכותרת הייתי מדביקה לכתבה שמדברת על הפריצות הגואה ברחוב החרדי והאסונות ופרוק הבתים שנגרמים בעקבותיה.
חן27.01.23
97
שלא נדעעעעעעעע
ליאל27.01.23
96
תודה
עדי27.01.23
95
הקווים הללו צריכים פיקוח רבני כשבראשם אחד מגדו"י. וגם הכתבה הזאת צריכה עריכה של ת"ח ששימש גדולים. וכל זה מכיוון שזהו נושא רגיש שאינו תלוי בידיעת התורה גרידא, אלא גם בשיקול דעת של דעת תורה אמיתי ששימש ת"ח.
יעקב27.01.23
צודק בכל מילה.
אלי27.01.23
94
כל מילה בסלע. ובקשר לקו הנוצרי, לא הגיוני שאלוקים יעזור לנשים נוצריות שמקבלות על עצמן קבלות בצניעות?...
יהודה27.01.23
לא מדובר בקבלות בצניעות... ימצחיק
ציפי01.02.23
93
לא מסכים עם הכתבה המגמתית...מה קורה פה? זה אתר חרדי או חילוני שמאלני?
לא מסכים עם הכתבה המגמתית.27.01.23
כל מי שאומר את האמת הוא חילוני שמאלני, או מגמתי? ומי שמכניס שטויות והבלים לקווי טלפון שאמורים לתת מידע על צניעות, מה הוא? לא מגמתי?
אמיר01.02.23
92
משום מה רוב התגובות זה מגברים מה??? זה קו לנשים לא לגברים
שיר27.01.23
91
יש ויש קווי ישועות, אבל מה שבטוח זה שכל העמותות של תתרום ותיוושע לא יוזכרו (יושמצו), כי גם האתרים המפרסמים מרוויחים ובגדול.
יהודי27.01.23
90
בא נאמר את האמת נשות האברכים היום נראות כדוגמניות מהעולם התחתון כהגדרת הרב וואזנר זצ’’ל ולכן צריך חיזוק גדול מאוד אבל כמו שאמרו מורי ורבותי קיצוניות ולא משנה לאיזה צד זה הורס ומחריב והלוואי ונשתנה במשהו כי אני מכיר סיפורים מזעזעים משתי הצדדים לכן בא נרגיע ונהיה נורמלים
טוב27.01.23
89
תודה לך משה מנס! יישר כח גדול! ממש עבודה זרה
סוף לקו הזה!!!27.01.23
נכון! תודה שהם מעלים מודעות!
טלי27.01.23
88
קצת חמורים הדברים הללו אני אישית התחזקתי המון בקו, אפילו שאני מקסיקנית ופה הנסיון יותר קשה אם מכל הכתבה הזאת יוצה שאפילו רק אישה אחת מפסיקה להתחזק, יצא שכרו בהפסדו לא אכפת לי כל אלו שהן קיצוניות, הקו אינו עבור אנשים טפשיים
ג מ27.01.23
87
איך שקוראים את הכתבה מבינים שמי שכתב אותה אולי שמע אל קו הצניעות אבל מעולם לא הקשיב.... כולנו יודעים וזה כתוב במפורש שעיקר שכרה של אישה בעולם הבא ןגם עונשה ח"ו זה בעוון הצניעות... הצניעות היא המצווה החשובה ביותר לאישה!!
מה נסגר אתכם?! 27.01.23
אפשר מקור לזה בבקשה? זה שכולם טוענים כך לא אומר שזה נכון!
כולנו יודעים?30.01.23
האמת היא ששלוש המצוות החשובות לאשה הן חלה נדה והדלקת הנר. ודיני צניעות הבגדים אפילו לא נכתבו בגמרא או בשולחן ערוך.
דניאל31.01.23
86
אני מחוברת לקו כבר שנתיים. הצטרפתי לשמוע 3 דקות עבור זוג חשוך ילדים. ביום ה40 לשמיעת הקו בני התארס ! זה היה תזמון מדהים! עם הזמן שיניתי את לבושי להרבה יותר צנוע. לא קיצוניות ולא נעלים. איפור עדין, פאה לא ארוכה, .ככל שאני השתפרתי בצניעות, כך התקרבתי לה' ביותר תפילות!
רבקה27.01.23
אופסי! שכחת משהו:איטרנט מסונן בתכלית! לא נורא,תמיד אפשר להתחזק עוד! מקווה שיום יבוא ותביני שאם תתפללי ישירות יותר יועיל מלהאזין לשטויות!
טלי30.01.23
85
בקשר לקו הצניעות, גם לי קשה עם הקיצוניות, אבל יש דברים שהתחזקתי וקיבלתי יותר מודעות. אבל הכתבה קצת צורמת, ההשוואה לנצרות, צורמת ביותר ומבחילה. וחוץ מזה שבכיכר השבת מראים חופשי תמונות של נשים, וזה מושך תשומת לב, לא פחות מנשים שהולכות עם שאלים. אז בואו ניכנס לפרופורציה.
פלונית26.01.23
ההשוואה לנצרות היא מצויינת... זו בדיוק הנצרות. לקווי הצניעות אין קשר להלכה הפסוקה. הכל המצאות וחומרות שאף רב לא יסכים איתן. ומלמדים את הנשים את כל השטויות הללו כאילו זו תורה מסיני.
חסיד27.01.23
84
תעשיית הישועות עובדת שעות נוספות בכל הספקטרום היהודי. רק תקראו את עיתון יתד נאמן ותראו את ההבטחות על דפים שלמים. מה שכתוב כאן זה טיפה באוקינוס.
יהושע26.01.23
83
לא יודעת למה אבל כל מה שנשים עושות היום ע"מ להתחזק הגברים מיד נלחציםמויוצאים נגד. כמו בכל דבר גם כאן צריך איזון תקופה מסויימת האזנתי לקו הישועות לרפואת מישהי והיתה אחת שסיפרה שהיא ישנה בתוך ציפה של פוך. האמת נבהלתי .... מאז אני לא מאזינ יותר.
אישה אישה26.01.23
82
אני מקשיבה לאותו הקו כבר תקופה ארוכה ובקו מועברים הלכות בצורה עניינית וקצרה הן הלכות צניעות והן הלכות לשון הרע ורכילות אין שם שום הסתה ושום נסייונות שכנוע ושטיפת מח זה כמו לפתוח ספר הלכות וללמוד.
יהודית26.01.23
81
1. למה רבנים מדברים בעילום שם? 2. מה עם סיפורי ישועות של קופות צדקה? מיסטיקה,תן וקח? אבל לדוגמה מאחורי פעילות של קופת העיר עמד רב קניבסקי זצ"ל
יש לי 2 שאלות27.01.23
80
פתאום כולם זועקים "הם עושים מהיהדות יחסי קח ותן" מה אם קופת העיר ועד הרבנים ועוד שלל ארגונים שמבטיחים בריאות/זיווג/פרנסה וכו בעד כמה אלפי שקלים????? הקו הזה לפחות לא עולה כסף
ישראל מאיר27.01.23
79
הייתם צריכים להביא את דברי גדו"י, כמשקל נגד לבלבולי מוח של קווי הישועות. לדוגמא, הגרש"ז אויערבאך, לפי עדות חתנו הגר"י בורודיאנסקי: "הפאות היו אצלו לכתחילה, אין בזה שום בעיה"... ונכדו העיד: "לבת דודתי שהתחתנה (נכדתו) ולא רצתה לקנות פאה נכרית, אמר: תהיי נורמלית ותקני פאה כמו כולן" (ועלהו לא יבול ח"ג)
ישראל מאיר27.01.23
78
כתבה לא הוגנת, אני אישה מודרנית וליברלית ואני שומעת את הקו ואין בו שום פנאטיות וקיצוניות, יש בו מודעות וחיזוק וזה דבר גדול מאוד וברור לי שרצוי מאוד כלפי השמים. אם קרה מקרה של אישה קיצונית שתטפל בעצמה אבל לא לצאת נגד חיזוק חשוב כל כך.
רעננה26.01.23
77
אני גם מאזינה לקו הצניעות, קרה יום אחד שאמרו הלכה שלא עולה בקנה אחד עם מה שהורגלתי אליו, אני יודעת מה ההלכה לפי הרב שלנו וזה מספיק. הקו מבורך, בצניעות יש דרגות רבות, וביניהם גם לא לדבר עם גברים, אני מכירה מלא גברים שלא מדברים עם נשים למה כשזה ההיפך יש בעיה?
אאא26.01.23
לפי ההלכה מותר לדבר עם גברים כשצריך. אסור לדבר סתם שיחה בטלה. ברגע שעוזבים את ההלכה ומתחילים להקצין - זה מוביל למחלת נפש. וזה לא נקרא צניעות, אין לזה שום קשר לצניעות. אשה הלכה בכותל עם רעלה ולא רצתה "לדבר עם גברים" ולהזדהות וכמעט ירו לה בראש.
קורא ותיק27.01.23
76
נגעתם במקום מאוד רגיש אני חושבת שהקו הזה יביא ישועות כל עוד בנות ישראל מתחזקות .
לאה26.01.23
75
אם אתם כאלו נאורים מה מפריע לכם שאנחנו מתחזקות בצניעות?! אל תקרי צניעות אלא צביעות…!
מגיב26.01.23
74
ב''נ אני מאזינה לקו הצניעות. יש סיפורים שהן כל כך חופרות שם שזה משעמם, אבל יש נשים שמדברות קצר ולעניין וזה מרגש מאוד! לדעתי ד' עוזר להן להיוושע. וגם בגלל שברית כרותה למחשבות. אז מה זה משנה בעצם?
בעלת תשובה26.01.23
73
יש מושג החזק במוסר אל תרף ומה אתם לוקחים הגמוניה על היהדות מה שמקובל עלינו יש ביהדות מגוון דעות ואם יש לזה אסמכתות בהלכה של מיעוט הניכר מי אתם שתבטלו אותם צאו נגד החזון אישניקים נגד הבריסקרים נגד כל קבוצה ביהדות כל חסידות קטנה או לא יודע...מצאתם לכם כר נרחב נגד בנות ישראל ונגד הצניעות
דני27.01.23
72
אין עכשיו מקום להרחיב אבל הלוגיקה הזאת מובילה לכפירה!
כתבה פצצה. חוץ מהלוגיקה בסוף!27.01.23
גם הלוגיקה של קווי הצניעות מובילה לכפירה, ולערעור כל יסודות הצניעות! כך כתב הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל.
אליהו02.02.23
71
תראו איך יצר הרע מגייס אנשים משלנו לסייע לו. ממש בושה וחרפה שכל מה שמטריד אותך זהו החיזוק בצניעות. ההפקרות חובר הצניעות והמתירנות שפשתה גם בקצה מחננו לא מטרידה אותך. עזוב גם הרבנים איתם שוחחת מונעים מאג'נדה...
חיים27.01.23
70
מה שלעשות שבתורה שלנו היהודים כתוב והיה מחנך קדוש ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך!! נקודה! הכל תלוי בצניעות
חיים27.01.23
מה לעשות שיש לנו תורה ויש לנו הלכה! והצניעות זה לא מה שכל מטורף ממציא, לפי איך שמתחשק לו לכער את הנשים, אלא מה שכתוב בפוסקי ההלכה! לקווי הצניעות אין שום קשר להלכה וליהדות!
דביר27.01.23
69
פעם אחת יצא לי לשמוע תקו לא התחברתי בכלל לדעתי כל אשה יכולה להתחזק ולחזק תעצמה ולא חסר סיבות ודרכים שאפשר להתחזק בהם
ש.ב27.01.23
68
1.לגבי התפילות- אין תפילה ששבה ריקם!!!!!!!! כל תפילה מתקבלת!!!!!!!! אמנם הקב"ה לא חייב לנו אבל הוא רוצה לתת לנו זה ברור
רבקי27.01.23
67
הגזמתם עם ההכפשה וההשוואה לקו של נצרות חלילה..חוצפנים. לקחת את זה בהגזמה ונערווין ודאי לא טוב,הכל צריך בדרך האמצע.מאמינה שיש כאלה שמשתגעות ולוקחות הכל בקיצוניות, שזה ודאי לא טוב ולא זה המטרה. אבל מכאן ומה שמשתמע מהכתבה זה נורא...!
אפי27.01.23
66
חבל שהכל אנונימי אם יש רב גדול שמתנגד שיוציא מכתב ואם לא חבל לקרר את בנות ישראל עצם הכתבה היא מקלקלת כי אין מאחריה דמות רוחנית בגלוי
עמנואל27.01.23
אני לא מכיר את מי שכתב, אבל בהחלט הכל חייב להיות אנונימי יטרידו וישגעו את כל מי שיתנגד לקו.
ראובן29.01.23
65
האחוז של הנשים שנסחפות עם זה הוא מינורי... הרבה מהן גם לא עושות עם זה כלום, חלקן נעשות יותר מודעות ויותר רגישות לצניעות! אישה חכמה ומשכלת לוקחת את זה בפרופורציה ! זה סתם להחטיא ולמנוע מנשים להתחזק. אז במילים אחרות אתה אומר "ושב מאחריך.." כי לדבר הזה יש תועלת עצומה!
לא מסכימה איתך משה27.01.23
64
בספר ועלהו לא יבול חלק ג' מובא שהגאון רבי שלמה זלמן אויערבאך אמר לנכדתו, שרצתה 'להתחזק' ולא ללבוש פאה, שתכסה בפאה ותהיה נורמלית כמו כולן. זה יסוד מאוד חשוב לבריאות הנפש, וגם חתנו הגאון ר' ירוחם מדגיש את זה.
משה27.01.23
גם בספר "תפארת אבות" שיצא לאור ע"י ישיבת "אור לציון" בראשות הגר"א אבא שאול זצ"ל, הובאה דרשת הגרב"צ מתוך הקלטה: "אם שערות האשה יוצאות בחוץ, לפי הזוהר זה לא טוב. ופאה עדיף, שהיא מכסה את כל הראש. ולא נקראת הולכת וראשה פרוע, כך משמע מהרמ"א. ואפילו שיש חולקים, אנחנו פוסקים כמו השו"ע והרמ"א".
גבריאל29.01.23
63
אנחנו בדור של אינסנט - הכל חייב להיות כאן ועכשיו! לכן אני חושבת שקו כזה לדור שלנו הוא ממש בזמן. לגבי אותו אברך שאומר שאשתו לא מדברת עם גברים, הבעיה היא באשתך!!!! אני מאזינה לקו ואף פעם לא שמעתי שאמרו לא לדבר עם גברים! אמרו לדבר עניינית או לא להסתכל בעניים וזה בעיני דבר יפה ומכובד
רחלי27.01.23
נכון מאד
מוריה28.01.23
אני שמעתי את הקו ומלא פעמים היו דברים הזויים בטירוף. גם 99 אחוז מהסיפורים שם הם חרתא.
אני29.01.23
את זה חז"ל אמרו. באיזו ללוד!
... 17.03.23
62
אני ממש מחוברת לקו הזה כמו חמצן. זה באמת מביא ישועות והצלחות. לא חיבים להיות קיצוניים אבל זה נותן הרבה חיזוק
רבקה27.01.23
כדאי שתתאשפזי אם הקו הזה הוא החמצן שלך
אביבית29.01.23
אם זה החמצן שלך מה את עושה כאן????
רבקה01.02.23
61
זה נושא רגיש. ברור לי שכוונתכם רצוייה גם מנס כתב את הדברים בצורה מאוד מכבדת. אבל עצם העיסוק בנושא יכול לגרום לרפיון. ותמיד עדיף קיצוניות לצד הקדושה. איזה נזק יקרה עם מישהי תתחזק בצניעות?
רגיש27.01.23
60
בקווים מדברים על זה שצריך להתחזק בלשון,זה ממש לא רק על צניעות.הרעיון שזה מחזק אותנו לקבל קבלות.לא האזנת הקו היא העיקר,בסוף שינויי ההתנהגות שלנו בעקבות האזנה, זה מה שקובע.אגב רובם מסננים את חומרות הצניעות המדוברות בקו. אני ראיתי ישועה בקו,זמן קצר אחרי שהאזנתי. ואני בד"כ לא מאלה שמחפשים סגולות וקברים.
גילה27.01.23
גם אני ראיתי מלא ניסים כשהזנתי לקו ואפילו שלפעמים לא ראיתי לא קרה כלום והקו ממש מחזקת אותי בצניעות וזה פשוט בושה וחוצפה לכתוב על זה ע"ז אני מוחה
אנונימי28.01.23
"ניסים מהאזנה לקו" זה פשוט חרתא ברתא. רק קבלה רצינית בצניעות יכולה להועיל. לדוגמא מישהי הולכת עם חצאית מעל הברך והיא מקבלת על עצמה לכסות את הברך. זה בהחלט יכול להביא ישועות. אבל משוגעת שמקבלת על עצמה לא לדבר עם גברים, איזה ישועות? קדחת היא תראה.
אנונימית29.01.23
59
ללא ספק, זו אחת הכתבות החשובות ביותר שנכתבו בתקשורת החרדית אי פעם. יישר כוח!
יעקב27.01.23
היו כבר יותר חשובות
שמשון27.01.23
58
אין לאף אחד זכות לדבר על קו הצניעות זה עניין של אישה איך היא לוקחת את הק הזה כנראה אישה שלוקחת את זה קיצוני אז היא לא מאה אבל מה הקשר להגיד שהקו הוא עז חס ושלום הקו לא עוזר בחמישים אחוז אלא במאה אחוז!! זה ממש לא צרוף מקרים הכתבה הכי טיפשית ומזלזלת שקראתי אין על קו הצניעות ואין בזה שום קצוניות מוחה
הדס27.01.23
שמעתי 200 שעות את הקו הזה וזה לא עזר לי בשיט
שיראל29.01.23
אולי תקבלי על עצמך לא לנבל את הפה? חז"ל אמרו שמי שמנבל את הפה נגזרות עליו 70 שנה לרעה
... 17.03.23
57
כואב מאוד שרק הרבנים שנמצאים בשטח ערים לתופעה, וההנהגה למעלה מתעלמת או לא יודעת.
נהוראי אלון27.01.23
56
מי מקשיב לקווים האלו???
זהבה27.01.23
55
כל הדברים של הצניעות קורים כשמחליט הגבר לשבת ללמוד כל היום ולשלוח את האישה לעבוד במקומו, כי כתוב בכתובה שהיא תפרנס אותו(לא? או שאני טועה?). כשמחליטים שחצאית 10 ס"מ מתחת לברך זה צנוע ועד העקב זה לא צנוע, למה? בגלל השקופה פחחחח.
יעקב27.01.23
54
מדהים אותי כל פעם מחדש לראות איך אפשר להפוך כל דבר לקיצוני ומוזר. הקב"ה אוהב את זה שאנחנו מתחזקות בצניעות וכו' אבל אני בטוחה שד' אוהב את זה כשזה נעשה ממקום שמח ונורמלי ולגמרי לא קיצוני... קיצוניות היא גרועה בכל מקרה והאישה המתוארת בכתבה היא קיצונית והבעיה בה ולא בקו הישועות...... זו דעתי.
כמי ששומעת את הקו בקביעות27.01.23
איזה יופי זה לדבר בשם הקב"ה.... כל מטורלל ומטורללת שסוחף אחריו את הציבור מדבר בשם הקב"ה, כמה הקב"ה אוהב את מה שהוא עושה. הקב"ה לא אוהב את מי שמסכסך בין בעל לאשתו ע"י המצאת חומרות ואיסורים במקום ללכת כפי עיקר ההלכה! אם פאה מותר לא חייבים ללכת לפי מי שאוסר! אין שום מקור בהלכה לבגדים רחבים ומכוערים!
שמואל29.01.23
53
וואי כתבה לעניין!! אני לא מקשיבה לקו הצניעות אבל אתמול סתם הקשבתי ל2 סיפורים ולא יכולתי לשמוע עוד זה פשוט שוטף את המח וגם ככה הצניעות היא מצווה קשה אז למה לשגע את עצמינו עוד יותר...
שון27.01.23
52
סוף סוף מישהו מדבר על המכה הזאת
אנונימי27.01.23
51
כתבה חשובה ביותר, יישר כוח
יהודי27.01.23
50
קיצוניות זו מחלה שצריך לטפל בה ולא בסימפטומים שלה, כי זה לא יעזור היא תהיה מסוכנת תמיד, אז תבינו שלא הקו הבעיה אלא כל הקיצוניות , כי יש המון נשים מאוזנות שמקשיבות ומתקדמות צעד צעד בצניעות
חיה27.01.23
49
ימי שיוצא נגד צניעות זה מראה על יראת השמיים שלו..ודי וחכימא
יהודי של אמת27.01.23
לא כל שיגעון נקרא צניעות. אנחנו הולכים לפי תורת ישראל ולא לפי תורת ישמעאל. חז"ל בתלמוד יצאו נגד כל שמץ קיצוניות. אפילו קמחית, שאמרה שזכתה לבנים בזכות צניעות, ביטלו את דבריה ואמרו לה "רבים עשו ולא הועילו". כדי שלא יהיה עוד גל טירוף אצל הנשים. וגם פפוס בן יהודה שנעל בפני אשתו, יצאו נגדו.
האמת לאמיתה29.01.23
48
אני מכיר כמה שנפלו בקוים המטורללים הללו.. הרסו להם את הבית וכל הילדים נהרסו....
כתבה חשובה מאוד!27.01.23
47
נכון כל מילה. מרגישה על חברותי שכונותיי ומכרותיי נורא ואיום!
אםרת28.01.23
46
משיח
NOW!28.01.23
45
לא, כי הפייסבוק ודומיו מביאים שלום לבתי ישראל..... אין לכם מה לעשות, רק להיטפל לקו שמעורר לתשובה??? נראה אתכם עושים כתבה על פייס, אינסטגרם וכו.. קדימה
נחמיתה28.01.23
44
זה רק אמונה אם תאמיני ה' יביא לך לפי הצורך שום דבר לא קורה סתם התפילות שלך לא שבות ריקם פשוט צריך להאמין אנחנו לא מבינים הכל ה' לא עושה דברים סתם ככה צריך לחיות עם האמונה הזאת
נועה28.01.23
43
גם אתם באתר שלכם דוחפים אג'נדה מסויימת ואתרי חדשות אחרים דוחפים לכיוון אחר. זה העולם
מה הבעיה28.01.23
42
כשמאבדים את ההגיון והשכל הישר אז אין גבולות.
גילי28.01.23
41
פשוט מסכן כותב הכתבה שהעלה בדעתו לכתב כתבה כזאת. ומאיפה הביא את קו הנצרות להשוות?? לא מתקבל על הדעת בכלל!!!! כמאזינה לקו מדי פעם מחזק מאד. צריך לקחת הכל בפרופורציה.
א מחולון28.01.23
ההשוואה לנצרות היא מתבקשת. גם בנצרות ממציאים הלכות איך שבא להם, ללא שום קשר ליהדות.
נחום איש גמזו30.01.23
40
כל הכבוד! סוף סוף מישהו נדרש לנושא הנורא הזה. חילול שם שמים, ועיוותים אינסופיים. תבורכו!
שרה28.01.23
39
אני לא כ"כ מבין על מה הרעש זה מחזק בנות וזה טוב מאוד זה עושה טוב חדשים אז למה גל דבר צריך התנגדות אישה שעושה מה שבא לה ולא מתייעצת עם בעלה אז זה בעיה באישה ולא בקו הצניעות מחר מחרתיים היא תשמע רב אחר וגם תהיה פתאום קיצונית אין לדברי סוף אני חושב שאם נשים אוהבות את זה שיהנו להן לא כך דבר צרך לשלול
אבי29.01.23
לא הבנתי, מה זאת אומרת "זה מחזק בנות"? אם אני ממציא איזה איסור וכמה בנות שומעות לי, זה נקרא שחיזקתי אותן? נראה לך שהטימטום הזה נקרא חיזוק?
פנחס פרץ29.01.23
38
אם לעשות טוב בעיני ה לא מביא ישועות אז אין שכר ועונש קופת העיר מבטיחה ישועות. כשגדולי הדור יודעים זאת לגבי שאר הדברים שזה לא רק זה וצריך להתחזק בעוד דברים בטח שאנו צריכים להתחזק בעוד דברים אבל גם חילונים אומרים על המציאות של לשמור שבת ולהתפלל. בקיצור קו הישועות עוזר באמת
לא מבין אותכם29.01.23
37
יש לי גיסה שהיתחרפנה מהקו הזה ממש, היא כולה מכוסה בקושי רואים אותה, היא. ראית מוזנחת, והיא כל היום מתקשרת לאנשים לשכנע אותם להקשיב לקו בקטע אובססיבי!!!! שלא לדבר על בעלה והילדים שפשוט אומללים!!!
חרדית נורמטיבית 29.01.23
36
חרטא ברטא של כתבה!!! הכי הזוי זה שכתוב שהם מקבלים כסף הקו לא עולה שקל הרבה מהנשים שמאזינות לקו גם מתחזקות בתפילה ומתקרבות לה' ולא כל מי שהקשיבה לסיפור אחד ישר תתחבר, עוד דבר אחד... הרבנית קולדצקי מדברת שם את זה כותב הכתבה שכח להזכיר....
שטויות28.01.23
ומה הרבנית קולדצקי, היא איזה "פוסק הלכה"? או בסך הכל בת של רב? ומה היא דיברה בקו? בסך הכל ביקשו ממנה להגיד דברי חיזוק לנשים שרוצות להתחזק, נראה לך שיש לה מושג מה כל השטויות שרצות בקו הזה כל היום? נ.ב. מפעילי הקו בהחלט מרוויחים כסף מכל דקת שיחה, למרות שאת לא משלמת.
הרב קו29.01.23
תתבייש. אשת חבר כחבר. חצוף!
אתה חתוף17.03.23
35
אני חוזרת בתשובה ואמרו לנו להקשיב לקו והדבר שהיה לי מוזר, שלא צריך לעשות כלום רק להקשיב לקו בשביל לזכות לישועה. וברור שזה שטות.
בתיה28.01.23
34
אני מקשיבה לקו ורבנים גדולים ורבניות גדולות תומכים בהתלהבות...אז איך יכול להיות שזה עבודה זרה?אולי הקו הזה מאיים על נשים שלא רוצות להרגיש רע עם רמת צניעותן. כמובן שצריך בסיס חזק ועמוד שידרה ויכולת הבחנה לדעת מה מתאים לכל אישה לקחת על עצמה מהמקום שבו היא נמצאת בלי להיטרלל או לטרלל את עצמה או זולתה.
אסתר27.01.23
כן? איזה רבנים גדולים תומכים בהתלהבות? את יכולה להראות לי מכתב? או שאיזה מטורללת שממציאה סיפורים בקו, ממציאה גם שרבנים תומכים בה? הקו הזה מאיים על השפיות של נשים תמימות שמאמינות לכל מה שמוכרים להן.
אפי29.01.23
33
"אל תנסו לתקן את כל הדור כי זה לא יעזור" מנסיון... כתבה נכונה מוצלחת גאונית ועדת הבחנה...
חזק וברוך27.01.23
32
הפאות והדברים האלה "על המפה, וישארו על המפה"...
🧐🧐🤓🧐27.01.23
31
צר לי, אבל הכל נובע מהמיסטיקות המטופשות שהמורות מכניסות לתלמידות. חובה!! להכניס רציונליות וחוש ביקורת גם לנשים שלא יקנו כל שטות שמוכרים להם. לגברים שיודעים ללמוד, לנתח ולהעביר ביקורת, זה לעולם לא היה קורה.
חיה27.01.23
לנשים אין חוש ביקורת כי אין להן מושג הלכתי (וגם לא אמור להיות להן). בדיוק בשביל זה יש כתבות כאלה שנותנים להן טעימה הלכתית שתעזור להן כנגד השטויות שהן שומעות בקווי הצניעות.
דבורי29.01.23
מיסטיקות? בסמינרים מלמדים שלה לבש קצר זה טוב מה מיסטיקה בזה
מה17.03.23
30
פגאניות מוחלטת
יהוישיב29.01.23
29
סוף סוף צישהו מוכן לומר את האמת בפנים אני גם זוכר לפני כמה שנים שהיו מחלקים אצלנו בבית כנסת עלון בשם גביע הכסף והיה פשוט מזוויע לקרוא את התוכן המטורף של כמה אנשים שיותר מתאים להיות באיזה כת פשוט לזלזל בציבור שלם שנקרא בני תורה ואברכים שגם לנו יש דעת תורה אז מי שלא מתאים לו שלא יסתכל
שמ29.01.23
28
מי שמעז להשוות תפילה למסחטת הישועות זה עוול. אנחנו מתפללים בשביל הקשר שלנו עם הקב”ה. לא בשביל שייתן וייתן... הקשבתי תקופה לקו, ברגע שהם התחילו קצת להגזים עם שטוחות בעיניני עבודה ולבוש בעלי אמר לי להפסיק. והפסקתי מייד. הוא התייעץ עם הרב שלו והוא אמר לו שלפי השאלות ששאלתי אותו זה לא בריא ולא נכון.
רבקה29.01.23
27
למה אי אפשר לעשות קו שמירת העיניים לגברים וקו צניעות לנשים בפיקוח רבנים ושהקווים יהיו מקבילים בהתקדמותם ורמתם?? נשמע לי כמו היגיון בריא......
אנונימית29.01.23
היום צריך קו שמירת עיניים לנשים וקו צניעות לגברים
מצחיק17.03.23
26
כל הכבוד לכותב הנכבד, אני הייתי מוסיף פרטים רבים וגם מציין שמות של גדולי דור שהתבטאו נגד ההקצנה והטירוף. מדובר בתופעה רחבת היקף של נשים מטורפות שמדביקות את כולן בטירוף, "תאזיני לקו ותראי ישועה". והיום כל אחד ואחת צריכים ישועה. נשים תמימות לא יודעות להבדיל בין הלכה פסוקה לחומרה והקצנה, וזאת בעיה.
א. לוי29.01.23
25
כמה שוביניזם יש בגברשעושה כתבה על צניעות
סלין29.01.23
כאילו לא ידעת שכל אלה שמפעילים את "קווי הצניעות" הם גברים? וכל הרעיונות המטופשים להחמיר ולהחמיר ולהחמיר ולהפוך למשוגעים גמורים, באו מגברים? נשים הם רק בקטע של לקבל הכל בתמימות מופלגת.
נעמי01.02.23
24
מה מפריע לכם שהם עושים כסף וכי הם לוקחים לכם קלינטים מהאתר שלכם נראה לי שאתם עושים הרבה יותר כסף ולא חסר מה לכתוב עליכם
פלוני29.01.23
זה מה שהבנת מהכתבה? שמפריע להם שהם עושים כסף? חתיכת הזוי
פלונית30.01.23
23
כל הכבוד על הכתבה
שרה30.01.23
22
התחלתי לשמוע סיפורים בקו הישועות. הגעתי למצב שזו היה פינת הסטנדאפ היומית שלי. נשברתי כששמעתי מישהי נשואה (חרדית) שקיבלה על עצמה לישון בתוך הציפה של הפוך ואחת שקיבלה על עצמה לשים גרביונים מיד אחרי המקלחת. רחמנות.
טלי30.01.23
עוד פעם להגיב בשמי???????? מה הקטע? תחליפי שם אולי לטליה?זה יותר יפה!
טלי30.01.23
אני קיבלתי על עצמי להתקלח עם שמיכה, וראיתי ישועות - אני עכשיו לבד עם השמיכה
נתנאלה30.01.23
חחחחחחחחחחחחחחחחח זה היה בדיחה? כי אם כן היא אחת המצחיקות!
טלי01.02.23
21
שאתם מעלים כתבה לציין שמות רבנים לדבריכם במאמר מקרים קיצוניים ולא מכלול הקו כל הכתבה כולו גברים בנושא נשים - גבר לא יכול להבין אישה ועבודת השם אחרת בנוסף לא רואה את תגובת מארגני הקו או מי שעומד מאחוריו ביהדות ששומעים 2 צדדים לפני שמגיבים איפה הנשים? או הצד מארגני הקו? כל דבר ביהדות קיצוני לא בריא
מי לה' אלי30.01.23
אין "מארגנים" לקו, כל אשה מטורללת יכולה לפתוח קו צניעות, לבלבל את המוח כמה שהיא רוצה, להמציא הלכות וחומרות, וכל הנשים כמו עדר כבשים הולכות אחריה בעצימת עיניים. גבר לא יכול להבין אשה, אבל הוא בהחלט יכול להבין שבקווי הצניעות מוכרים בובקעס.
גבר30.01.23
20
אין על קו הישועות!!! המון חברות שלי שומעות ומתחזקות ואין להן אף בעיה עם הבעלים. מי שקיצוני לוקח הכל בקיצוניות!!!
12345630.01.23
"קו הישועות" חחחחחח איך נשים תמימות מאמינות לכל שטות...
פרסומאי31.01.23
19
הפכו את הדת למשהו פאנטי וטפשי אם תבדקו תראו שרוב המחמירים והממציאים האלו הם חדשים מקרוב באו. לא מדובר באנשים נורמלים שלמדו ושנו והתחנכו במוסדות חרדיים.
בני ברק30.01.23
18
כתבת שהקו עושה בעיות בשלום בית אז אני יכולה לכתוב שהכתבה עושה בעיות בשלום בית. חמותי אישה צדיקה ותמימה כל הזמן מקשיבה לקו…אולי היה עדיף שתגיד תהילים אבל היא אומרת שזה כמו שיעור תורה. עכשיו כל השבת מריבות. חמי אמר לה שתפסיק…
פלונית31.01.23
חמותי מאזינה לקו הצניעות ועכשיו החליטה להוריד עגילים, לא להתאפר, כאילו לא מספיק היא נראית גרוע... ה' יעזור
פלוני01.02.23
יואוווו, אוי ואבוי!!! יעלה,השגעונות שהקו הזה מכניס לאנשים....
טלי01.02.23
17
עד היום מה שראיתי שבנות מתחזקות מקו הצניעות ורק דברים טובים יוצאים מזה, תוכן הכתבה הוא הזוי מאחר שעד שבנות קצת מתחזקות יהיו את האלו שיבחרו לקרר, אבל מנגד לא קראתי כתבה על המצב הרוחני הירוד שיש וכמה צריך להתחזק וברור שתוכן הכתבה היא קיצונית מעיקרה ולא קיצוני להתחזק נקודה.
מזועזעת מהכתבה01.02.23
איזה "כתבה" בדיוק ציפית שיעשו על מצב הצניעות הירוד? זה משהו חדש? את יודעת מה היה מצב הצניעות בדמשק לפני 400 שנה? יותר גרוע מהחילוניות של היום! תסתכלי בספר שבחי רבי חיים ויטאל! עשו פה כתבה חשובה מאוד על הבעיות הנפשיות שיש לנשים המאזינות לקווי הצניעות, וצריך באמת להציף את הנושא.
דודי02.02.23
כמה כבר בנות את מכירה? אני מזועזע מדרך הסקת המסקנות שלך, את בקושי מכירה כמה בנות בודדות וכבר מסיקה מסקנות ש"בנות מתחזקות מקו הצניעות". האמת היא שבנות משתגעות מקו הצניעות!
חצקל01.02.23
16
התחלתם בכל הכוח, מכאן צריך רק להגביר
כתבה מצויינת02.02.23
15
הצחיק אותי שיש להם ערוץ ביוטיוב הנזק הגדול שמי שרוצה ללכת בצניעות נורמלית הרסו לה כי יחשבו שהיא קיצונית הרסו את הצניעות...
תכלס03.02.23
14
למה אין קו הישועות לחיזוק ביןאדם לחברו? יותר קל להתעסק עם חומרות, מאשר עיקר הדין של בין אדם לחברו שמביא גאולה ועל זה חרב בית ראשון-שכל ישר בבקשה
אא05.02.23
בס"ד בנוסף להלכות צניעות מהספר: "הלבוש כהלכתו" שחתומים עליו גדולים בתורה, יש בקו הלכות לשון הרע, אמונה ובטחון ומה לא... אוליי שהרבניות של הרבנים יצטרפו לקו ויתחזקו ואז נראה...
חדרה10.02.23
על הספר "לבוש כהלכתו" לא חתום אף אחד. יש הסכמות, כמו שיש הסכמות לכל ספר... הספר מלא בעיוותים ושיבושים (כמו כל הספרים בנושא הזה שיצאו בימינו) ומי שרוצה באמת לדעת מה ההלכה צריך לפתוח את ספרי הפוסקים ולא להסתכל על פשקווילים, או ספרים שהם בבחינת פשקווילים שאין להם שום ערך.
יהונתן06.03.23
13
אני באופן עקרוני לא שומעת לקו "הישועות" מהיום שהוא נוסד, למעט מקרים בודדים שהתחננו אלי שאקשיב לרפואת מישהו ונתתי את מילתי. משהו בקו הזה לא נראה לי בכלל סביר למרות שאני באופן אישי הולכת בלבוש צנוע.
שרה15.02.23
12
הציבור החרדי שאני נמנה עליו לפעמים פשוט מתנהג בצורת מטופשת שאני מתבייש שאני נמנה על ציבור זה.
מוישה זוכמיר19.02.23
11
דיי כל הזמן לפנות לנשים שיתלבשו בצניעות. הגיע הזמן לעשות כרזות ענק ולרשום לגברים תשמרו על העיניים במקום כרזות לנשים שיתלבשו בצניעות. דיי לחנך כבר את הנשים. שהגברים יתחילן כבר לשמור על העיניים המטונפות שלהם.!!
אבישג02.03.23
את שומרת על העיניים? הפוסל במומו פוסל
חח17.03.23
10
איך תוך כדי כתבה הכתב הנכבד מציג דעות שונות ומשונות. חייבים להבין שהקיצוניות היא בעייתית מאוד
שלמה10.03.23
9
היי אשמח לקבל את שמות הרבנים שיצאו נגד זה
דבי16.03.23
8
האריזל אומר שמי שמחשב תתמיד גימטריא קטנה זה אומר שהנפש שלו לא מתוקנת. זה מה שתפס לי את העין בעלון שצילמתם
מעניין17.03.23
7
אני לא דתיה והזדעזעתי שזה מה שפורסם כאן בכיכר השבת אויי לבנא הזה שאומנם מבינה את כאבו ותסכולו על עניין אדתו שאולי באמת השתגעה קצת אבל לא כל הנשים משתגעות מקו הישועות ולא רואה סיבה לזלזל במקור שגורם לאנשים התחזקות כי זה מה שהשתמע מכך מקריאתי בכתבה זו
שירלי19.03.23
6
אין ספק שזה קו מציל חיים!! צריך לדעת להאזין במינון ולקחת את הדברים החשובים! והכי---- להאמין שהכל מלמעלה! וההתחזקות בצניעות מביאה הרבה ישועות! זה האמת המוכחת. בהצלחה לכל מי שמאזינה.. המשכנה להתחזק!
ממני...02.05.23
5
כתבה מזעזעת. כתבה שהיא נגד הבטחון בהשם. אישה שרוצה לעבור מפיאה למטפחת, ובעלה לא מקבל את זה, כמובן שיפנו לרב ויראו איך להסתדר עם זה, אבל גבר ירא שמיים אמיתי מבין שחובה מטפחת! פיאה זה שיער על שיער. הקו מבורך, כל אחת לוקחת משם מה שיכולה לקחת, ואין בו שום עבודה זרה
פז22.05.23
4
קו הנצרות??? מה עכשיו קשור נצרות???
רציני24.12.23
3
אני מקשיבה לקו הישועות ומה כל הרעיון של קו הישועות ? לשמוע על ישועות שהקב"ה עשה , מה רע בזה? ומי שרוצה שתוסיף בצניעות , כל אחת בדרגתה , ויש הלכות שמה גם , מי שקיצונית זה בגללה, לא בגלל הקו
אלמונית24.12.23
2
כתבה מטעה מיסודה.נשים לא לוקחות את קו כתחליף לתפילה או לרופא. זה קו אליו מתקשרות נשים כדי לספר על ניסים קטנים וגדולים שקרו להן בזכות קבלה שלקחו על עצמן, בזכות מסירות נפש! הסיפורים בקו מחזקים לא ליפול לייאוש, והבנות שם מקדש את שמו ברבים!
אני17.03.24
1
יש דבר כזה יופי צנוע. שוב: יש דבר כזה יופי צנוע. מי שלא הבין שיקרא שוב. כי יש דבר כזה יופי צנוע. וכל הנשים שהולכות שחור שחור, שחור שחור שחור עם פרחי סבתות על התיק או המטפחת, נראות רע. רע. רע. אין לי שום חשק להיראות כמוהן. מוזנחת, בגב שחוח.
אן. די.29.03.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 21:16

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 16:08
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם