פרסום ראשון

השאלה שמסעירה את 'מיר': למי שייכים אלפי הדולרים?

שאילה אחת, מרתקת וסבוכה במיוחד, מעסיקה בימים אלו את אלפי תלמידי ישיבת מיר בירושלים - ותגיע בקרוב גם ל'דין תורה': למי מגיע ההון הרב שנשפך לפתע מכיסא עתיק (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרסום ראשון: וויכוח הלכתי מסעיר בימים אלו את ישיבת 'מיר' בירושלים, והפך לנושא בוער בבתי המדרש השונים של הישיבה; 'כיכר השבת' מביא את הסיפור המלא.

הכל החל, כשבאחד הימים בשבוע החולף, ישבו ארבעה מתלמידי הישיבה בחדרם שבפנימיית "שלמי שמחה". אחד מהם חש שלא בנוח על כיסאו, שלא היה יציב, והחליט להפוך אותו ולתקנו.

אלא שאף אחד מן הנוכחים לא ציפה למה שיקרה בשלב זה: לפתע נשפכו אלפי דולרים על הרצפה, מתוך הכיסא המרופט, שמקורו בכלל מהפח הסמוך, ממנו הוא נשלף לפני כשנתיים על ידי הבחורים .

לאחר ההלם הראשוני, התרומם אחד הבחורים ממיטתו, ולקח את הדולרים לכיסו, לא לפני ששטר בודד של מאה דולר הספיק כבר ליטול לעצמו התלמיד שבחר לתקן את הכיסא.

היכל ישיבת מיר (צילום: ברוך אוביץ)

מרגע זה והלאה, הקרב על הדולרים הפך לנחלת הישיבה כולה. אלפי התלמידים דשים בימים האחרונים בשאילה המסקרנת - למי שייך הכסף, על פי דין תורה, כשלפחות שלושה צעירים טוענים כי הכסף שייך להם.

מדובר בבעל הכיסא, שטרח בעבר לשלוף אותו מהפח - בחור שכבר נישא, אך מקפיד להגיע לחדר מדי יום להניח את חפציו...; התלמידים ששהו בחדר, אך לא תפסו את הכסף, וטוענים כי הוא שייך להם מדין "קניין חצר"; התלמיד שתפס את הכסף, אך אינו חבר באותו החדר, שלכאורה זכה בו מההפקר. הוא מנופף בפסיקה כי "ארבע אמות של אדם קונות לו".

לטובת התלמיד שתפס את אלפי הדולרים יתכן וניצבת גם ההלכה לגבי "דבר שאין סופו להתגלות", במידה וכך אכן נחשב הכסף, משום שממש במקרה נפלו הדולרים מהכיסא.

בעל הכיסא משיב לו, כי לא מדובר בדבר שאין סופו להתגלות, לאחר שהיה בעצמו מתקן את הכיסא - כשהיה נצרך.

הכניסה לבנין המרכזי של הישיבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הספק המותח הפך לשאלה רותחת בקרב אלפי הבחורים והאברכים בישיבת 'מיר'.

בעל הכיסא מספר ל'כיכר השבת' כי ראשי הישיבה ורבניה מתחבטים אף הם בשאלה, ובימים הקרובים יבואו הצדדים בפני בית דין שידון בזה ויכריע למי שייך הכסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר