נאחז בקרקע

אטיאס נגד האוצר: מחתים ח"כים להקלה במשכנתאות

שר הבינוי והשיכון, מתכוון להאבק על התוכנית שגיבש להקלה בתנאי המשכנתא לזוגות צעירים בפריפריה, למרות הקשיים שהערים בפניו משרד האוצר. 45 חברי כנסת כבר חתמו. אטיאס על טענות האוצר: "יש לנו קרקעות לבנייה של עשרות אלפי דירות בצפון ובדרום הארץ" (הבית החרדי)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אטיאס, שלשום (מאיר אלפסי)

האוצר מתנגד? אז מה. שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, מתכוון להאבק על התוכנית שגיבש להקלה בתנאי המשכנתא לזוגות צעירים בפריפריה, למרות הקשיים שהערים בפניו משרד האוצר.

אחרי שסרבו לכלול את ההצעה בחוק ההסדרים, אטיאס החליט לסלול דרך עוקפת אוצר כדי להביא לאישור ההצעה גם ללא עזרה מיובל שטייניץ.

עד עתה, חתומים 45 ח"כים התומכים ביוזמה החדשה. עד לפתיחת מושב החורף בכנסת, מקווה אטיאס להציג את חתימותיהם של עשרות חברי-כנסת נוספים.

האוצר, מצידו, חושש כי ההצעה החדשה תביא לזינוק במחירי הנדל"ן שבלאו הכי התייקרו משמעותית בשנה האחרונה.

אריאל אטיאס פוסל את הטענה על הסף. "יש לנו כיום קרקעות מוכנות לבניית עשרות אלפי דירות בצפון ובדרום הארץ", הוא אומר ותמה: "איך ייתכן שמי שרוצה לרכוש דירה בתל-אביב זכאי לתנאים דומים למי שרוצה לרכוש בדימונה?".

אם תאושר, ההצעה של אטיאס צפויה לחולל מהפך בענף המשכנתאות. הוא מציע לסבסד עשרות אחוזים מערך המשכנתא, למי שירכוש דירה באזורים מועדפים. המשמעות: זוגות צעירים יזכו להשתתפות של עד 800 שקלים בחודש בהחזר המשכנתא - עד סכום כולל של 140,000 שקל.

בערים כמו דימונה, קרית-גת ומגדל העמק - מדובר במימון של כרבע מערך הדירה, בהתאם למחירים הקימיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר