האיום של נסראללה

"מלחמה בין ארה"ב לאיראן - תפגע בישראל"

מנהיג חיזבאללה, נסראללה, מגיב לאפשרות כי ארצות הברית בראשות טראמפ תפתח במלחמה נגד איראן, הפורשת עליו את חסותה, ומאיים כי מי שיינזקו מכך הם "הציונים" (העולם הערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נסראללה (צילום: מתוך טוויטר)

חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, נשא היום (שבת) נאום ארוך, בו הוא התייחס לשלל ההתפתחות באזור, ובין היתר איים שוב על ישראל, כמי שלדעתו תיפגע ממלחמה אפשרית בין ארה"ב לאיראן.

תחילה הגיב נסראללה למגעים להסדרי הגבול, בעיקר בים, בין לבנון לישראל, ואמר: "אנחנו עומדים מאחורי המדינה גם בסוגיית הסדרת הגבול. אנחנו סומכים על ההנהגה שתדע להשיג את מה שמגיע לעם הלבנוני ולעמוד על זכויות לבנון".

לדבריו, "ארצות הברית מנצלת את הדיונים על הגבול כדי לפתוח את נושא הטילים המדויקים שלנו המכוונים לישראל".

בשלב זה עבר נסראללה להציג את עוצמת כוחו מול ישראל: "כן, אנחנו מודים שיש לנו טילים מדויקים אשר מגיעים לכל המטרות שלנו בישראל, והטילים האלה יכולים לשנות את פני האזור ואת המשוואה. על כל תקיפה של ישראל נגד יעד של טילים מדויקים שלנו בלבנון, חיזבאללה יגיב באופן מיידי וחזק מאוד. ולכן זה שנתיים שישראל לא תקפה אותנו - לא כי הם מוסריים אלא פשוט כי הם מפחדים. מפחדים כי אנחנו חזקים ונגיב חזק כפליים".

"כל מיני גורמים פנו אלינו וביקשו שנפנה ונהרוס כל מיני אתרים לייצור טילים מדויקים, ואף איימו עלינו. אבל עצרתי אותם ואמרתי 'עם מי אתה חושב שאתה מדבר? אנחנו יותר כנים מארצות הברית'. אם אני אומר שאין אז אין, אם היה הייתי מראה לכם עכשיו".

מנהיג חיזבאללה אף זלזל, כדרכו, בכוחה של ישראל: "ישראל החזקה נמצאת בשיא חולשתה ב-2019. היישות הציונית היום מפחדת מטילים מעזה, לבנון, סוריה איראן ועיראק, ואולי גם מטילים מתימן. הם סובלים מקרעים בכל הזירות ומאובדן מנהיגות".

לטענתו, "אחת המטרות המוצהרות של נוכחות הציים האמריקנים באזור היא הגנה על ישראל מפני ציר ההתנגדות. אסטרטגיית טראמפ מאז שעלה לשלטון היא ענישה, הם מנסים לבודד את איראן ולהסית נגדה, ולכפות סנקציות כלכליות. טראמפ ומנגנוני המודיעין שלו מבינים היטב שמלחמה עם איראן לא תישאר בגבולות איראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר