אחרי הפגישה בבית הקפה

עלה ל-40 מספר ההרוגים ב'תקיפת צה"ל' בגבול עם עיראק

18 יעדי תקיפה, בגבול עיראק-סוריה המרוחק מישראל, ומספר רב ככל הנראה של הרוגים: מה מסתתר מאחורי הפעולה החריגה נגד כוחות איראניים - שקדמה לה פגישה בבית קפה מוכר בוושינגטון (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ההרס באחד מיעדי התקיפה (צילום: מתוך טוויטר)

מספר ההרוגים בתקיפה המיוחסת לצה"ל בגבול עיראק-סוריה, עלה לפי הדיווחים ל-40, בהם כמה וכמה הנמנים על מיליציות איראניות.

גורם מודיעין אמריקני בכיר אישר בשעות האחרונות, כי ישראל הפציצה הלילה מטרות איראניות בסוריה, ונעזרה לשם כך במידע מודיעיני שהעבירה לה ארצות הברית.

"התקיפות כוונו נגד מחסנים ששימשו לאחסון נשק איראני, והיו צינור להעברת רכיבים הנדרשים לתוכנית הגרעין של איראן", פירט הבכיר, שצוטט בכלי התקשורת האמריקניים.

לדבריו, זה היה הנושא שעלה על השולחן בפגישה שנצפתה אתמול במסעדת 'קפה מילאנו' הפופולארית בוושינגטון, בין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו לבין ראש המוסד יוסי כהן.

פומפאו וכהן (צילום: קובי גדעון וחיים צח, לע"מ)

סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית 'סאנא' דיווחה, כי צה"ל תקף מהאוויר מטרות לאורך הגבול עם עיראק, בדיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה ובאל-בוכמאל שבמזרח המדינה.

בערוץ הטלוויזיה האיראני בערבית 'אל-עאלם' הוסיפו, כי היו הרוגים ופצועים בתקיפה, וכי אמבולנסים נראו נכנסים ויוצאים מהזירה הבוערת.

תיעוד מאחד מרגעי התקיפה

מדיווחי מרכז המעקב הסורי, ארגון האופוזיציה המוכר היושב בבריטניה, עולה כאמור כי בתקיפה זו שכוונה לעבר 18 יעדים שונים, נהרגו 40 בני אדם - תשעה סורים והיתר אנשי מיליציות פרו-איראניות - ו-27 נפצעו.

זו התקיפה הרביעית בסוריה, בשלושת השבועות האחרונים, המיוחסת לישראל, אך זו על פי כל ההערכות חריגה במיוחד, בין בשל היקפה ומיקומה, ובין בשל התכנון המוקדם ושיתוף הפעולה הפומבי עם ארה"ב בפגישה המדוברת בוושינגטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר