עוד פרטים נחשפים

האירוע החריג בצפון: המחבל ניסה להגיע לג'נין; זו הסיבה

"אין דבר שיוצא מלבנון בלי אישור או פיקוח של חיזבאללה, זו מתיחת קו מצידם", כך הבהיר הבוקר גורם ביטחוני בכיר. במקביל נחשפים פרטים נוספים על בריחת המחבל לאחר פיצוץ המטען בצומת מגידו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החיפושים אחר המחבל (צילום: דובר צה"ל)

האירוע החריג בצפון הארץ: אמש (רביעי) בשעה 18:00 הותרו לפרסום פרטי האירוע הביטחוני בצפון, שבמשך מספר יממות הוטל עליו צו איסור פרסום וצנזורה ופרטיו לטו בערפל. הבוקר, נודעו פרטים נוספים.

על פי הפרטים הידועים עד כה, המחבל שהטמין את המטען וחוסל, נסע כמה קילומטרים, כאשר כוונתו הייתה להגיע לכיוון ג’נין.

הערכה של החוקרים כעת, הוא שהמחבל תכנן לבצע פיגוע נוסף וניסה לנסות לשבש את החקירה, כדי לנסות להוביל את החוקרים לג'נין - ולא לבנון.

ההערכה הזו, היא מה שמחזקת לחוקרים את העובדה שהפיגוע תוכנן לפרטי פרטים עד הפרטים הקטנים.

גורם ביטחוני בכיר הסביר הבוקר, שכל האצבעות מובילות לכך, שידיי החיזבאללה היו מעורבות בפיגוע הזה, שכן אין דבר שיוצא מלבנון בלי ידיעתם, מה שמגביר את המתח ואת החשש שחיזבאללה מתכוון להסלים את המתיחות עם ישראל.

האם ישראל תגיב? אותו גורם בטחוני אומר: "עדיין בודקים האם חיזבאללה קשור באופן אבסולוטי, כלומר האם הוא שלח או הוציא את כל הפיגוע הזה לפועל, אם אכן התברר שחיזבאללה הוציא את הפיגוע תהיה תגובה, אבל ישראל תקבע מתי ואיך ובאיזה עיתוי".

המחבל חפר ושם את המטען

המחבל הטמין את המטען בצד הכביש בצומת מגידו, במשך זמן רב הוא חפר שם, ככל הנראה בחסות החשכה הוא חפר באדמה כמה מטרים מהכביש וידע בדיוק באיזו זווית, הוא חפר והטמין ופוצץ את המטען בשלט רחוק.

על פי גורמי המקצוע וכפי שכבר פורסם, מדובר במטען מקצועי מאוד, הרכב שנפגע נסע בצד השני של הכביש, למעלה מ-10 מטר מהמטען, אם היה עובר שם אוטובוס בצד הכביש הקרוב למטען, הוא היה עולה לאוויר.

החוקרים מעריכים, אך עדיין בודקים למה דווקא שם, ההערכה היא שהמחבל הגיע לנקודה הזו וידע איפה הוא מטמין- למה? לזה עדיין אין תשובה לחוקרים.

כזכור, לפי הפרטים שנחשפו, המחבל הצליח לחצות את הגבול מלבנון לישראל כשהוא מצויד במטען רב עוצמה, שלפי הערכת גורמי הביטחון הוא חריג בגודל ובאיכות - מה שגרם להם להבין כי לא מדובר במטען שיוצר ברשות הפלסטינית או על ידי ערבים ישראליים.

ככל הידוע, יום לפני הפיגוע, ביום ראשון, התקבלה התרעה במערכת הביטחון על חדירה משטח לבנון. יחד עם זאת המחבל שחצה כבר את הגבול קודם לכן לא אותר באותו הזמן.

לאחר שהמטען התפוצץ בעוצמה בצומת מגידו וגרם לפציעה קשה של אזרח ישראלי, התחיל מרדף ענק שכלל חסימות בצפון הארץ. במהלך הסריקות נעצר רכב שבתוכו נהג ומחבל. המחבל זוהה על ידי לוחמי ימ"מ והם ירו בו והרגו אותו.

בשל המרדף אחר המחבל, כבישי הצפון היו כזכור סגורים שעות רבות, בתוך הרכב מצאו כוחות הביטחון עוד שלל אמצעי לחימה שכללו רימונים ומטען חבלה נוסף ועוד.

הנהג שהסיע את המחבל, ונחשד כסייען, שוחרר הערב לאחר חקירה. גורם ביטחוני מסר כי המסקנה היא שלא היה לו קשר לפיגוע ולמחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר