לאחר היעלמות ממושכת

מפקד כוח קודס בראיון נדיר: "איש לא יעמוד מולנו, טראמפ רעד מפחד"

מפקד כוח קודס מתראיין לאחר היעלמות ממושכת • פונה לישראל וארה"ב: "אל תיכנסו לעימות עם חזית ההתנגדות" | "טראמפ רועד מפחד" (העולם הערבי)

איסמעיל קאאני (צילום: מאת Tasnim News Agency, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=85597850)

לאחר היעלמות ממושכת, התראיין מפקד כוח קודס האיראני, איסמעיל קאאני, לראשונה מזה זמן רב לטלוויזיה האיראנית.

בראיון נדיר זה, פנה קאאני ישירות לישראל ולארצות הברית באזהרה חריפה: "אל תיכנסו לעימות עם חזית ההתנגדות, היא עומדת מול האויב גם בזמנים קשים".

מפקד כוח קודס, שנעדר מאז תחילת המלחמה והופיע רק באמצעות הודעות כתובות וציוצים, בחר להתייחס במיוחד לחזית הצפונית ולפעילות חזבאללה. "חזבאללה נלחם 104 ימים כתף אל כתף לצד ", הצהיר קאאני. "איש אינו יכול לעמוד מול , מה שראיתם ממנו זה קצה הקרחון".

קאאני בריאיון, הלילה

בהמשך דבריו, התייחס קאאני לתקיפה האחרונה בדאחיה שבביירות ולתגובה האמריקאית. "אתמול הם פגעו בדאחיה", אמר מפקד כוח קודס. "האמריקנים ראו שאיראן, מהבכירים המדיניים ועד המפקדים הצבאיים, מתכוננת להגיב. הציוץ של הראה כמה הוא רועד מפחד".

לדברי קאאני, התגובה האמריקאית משקפת חולשה ולא כוח. "דבר זה מראה שגם האח שנמצא מאחורי משגרי הטילים וגם האחים שישבו סביב שולחן המשא ומתן, כולם מאותו חומר של התנגדות", הוסיף.

כזכור, קאאני מכהן כמפקד כוח קודס מאז חיסולו של קאסם סולימאני בינואר 2020. כוח קודס אחראי על הפעלת זרועות איראן האזוריות, כולל חזבאללה ב והחות'ים בתימן.

היעלמותו הממושכת של קאאני מהזירה הציבורית עוררה בעבר ספקולציות רבות באיראן ומחוצה לה. יש הטוענים כי היעדרותו קשורה לחששות ביטחוניים, בעוד אחרים מייחסים זאת למתיחות פנימית במשטר האיראני.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (74%)

לא (26%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

6
אתה הבא בתור . תפגוש את אחיך בגיהנום.
קני
5
לצערנו הוא צודק
ארי
4
יהי רצון מלפניך השם אלוקינו ואלוקי אבותינו שתשמור על עם ישראל מכל צרה וצוקה, ותגן עלינו מפני אויבים, ותשים שלום בעולם ותבטל שנאה ומלחמה.”
יענקי פורמן
3
ברוך השם המרגל שלנו נמצא בחיים וממשיך לשחק אותה טוב.
חיים
ההההמרגל חבר של ביבי זה מעביר מסרים לטראמפ דרך ביבי
קלעת בומבה
2
מסכימה איתו, טראמפ באמת רועד מפחד, הוא טוב בעיקר בדיבורים.. אנחנו צריכים לדאוג לביטחון שלנו ולא לסמוך עליו
חגית
1
בדבריו יש הגזמה וגם אמת. ההסכם הזה הוא לא יתן לישראל ותשקוט הארץ ארבעים שנה.טארמפ לא מעונין במלחמה גדולה וממושכת.
יהושע

אולי גם יעניין אותך:

עוד בהעולם הערבי: