שפת גוף

לחיצת היד שתכניס אתכם למשרת החלומות; כך תלחצו יד

מה לחיצת היד שלכם אומרת עליכם, והאם כדאי לכם לשפר אותה? האם יתכן שבזכות לחיצת יד נכונה תגיעו למשרת החלומות? כך תלחצו את היד בצורה מדויקת (קריירה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש לכם ראיון עבודה, הכנתם ערימה של המלצות מרשימות ואתם שולטים היטב בעבודה אליה אתם רוצים להתקבל, אולם אם שפת הגוף שלכם לא תשדר את הרושם הנכון - כנראה שהמילים שתגידו לא ממש יתיישבו על ליבו של המעסיק: הכירו את לחיצת היד הנכונה שתסייע לכם להתקבל למשרה שתמיד חלמתם עליה.

בואו נתחיל מהמילה הכי חשובה בראיון עבודה: "כנות". אין מעסיק שלא מחפש עובד אמין שידבר אתו בכנות ובגובה עיניים. מצד שני חשוב לו לקבל עובד עם ביטחון עצמי שידע לעמוד על שלו באסרטיביות מול לקוחות, ולא יזעיק אותו בכל רגע בכדי לפתור שריפות.

בכדי להבין את הרושם שתותירו אצל הבוס, ננסה לדמיין כיצד אתם נראים מהעיניים שלו: נניח שאתם המעסיקים, ועובד פוטנציאלי נכנס לחדר עם עיניים מושפלות, מושיט לכם יד רפה, מדבר בשקט, מדי פעם מעיף בכם מבט אך מיד הוא מסיט את מבטו בחוסר נוחות. אתם שואלים אותו שאלות טריוויאליות ואתם רואים שהוא מגמגם ומרגיש שלא בנח. האם תרצו לעבוד עם עובד כזה בעתיד, או שכבר מעכשיו אתם מצליחים לדמיין אותו מתנצל על זה שהוא איחר כי סבתא שלו לא הרגישה טוב? הבנו את העיקרון?

עכשיו לקצה השני. אתם יושבים על שולחן המנהל, ונכנס לחדר עובד מפוצץ ביטחון עצמי. עוד לפני שאתם מושיטים יד ללחיצה הוא מקדים ומושיט את ידו, וכשאתם מושיטים יד הוא 'מכווץ' את היד שלכם ולוחץ אותה בכל כוחו. הוא מביט בכם בעיניים יהירות, ואתם כבר מעכשיו יכולים לדמיין אותו 'לא סופר אתכם', או מנהל איתכם מאבק עיקש על דרך הפעולה הנכונה. תקבלו אותו לעבודה?

ועכשיו נתאר לעצמנו את העובד האידיאלי: אתם רואים אותו נכנס לחדר, מישיר מבט לעברכם. אתם מושיטים לו יד והוא מושיט יד בטוחה אך לא מדי, ולוחץ את ידכם בנחישות אך ברמה סבירה ונעימה. מחייך חיוך טיפונת נבוך אך ניכר שהוא מרגיש בנח עם הסיטואציה. הוא מספר לכם על ההצלחות שלו וגם טיפונת על כישלונות קטנים שקרו לו, ואתם מרגישים שאתם רוצים לראות את האיש הנחמד והכנה הזה בסביבת העבודה הקרובה אליכם.

אתם מסוגלים להיות האיש הזה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר