עזרו לעצמכם

מה לעשות כשמתעוררים באמצע הלילה מסיוט?

חווית ההתעוררות מסיוט באמצע הלילה יכולה להיות חוויה מלחיצה, מבלבלת ולא נעימה. במאמר זה נחקור מספר דרכים שבאמצעותן תוכלו להרגיע את הגוף והנפש במקרה שבו התעוררתם מסיוט באמצע הלילה (אימון אישי).

סיוטי לילה (צילום: שאטרסטוק)

אף אחד לא נהנה להתעורר מסיוטי לילה. חוויה כזו משאירה חותם של בלבול ולחץ. יחד עם זאת, כאשר יודעים כיצד להתמודד עם מצב שכזה בצורה נכונה, ניתן ליהנות משינה איכותית יותר:

הכירו ברגשותיכם

אם התעוררתם באמצע הלילה מבוהלים מסיוט, חשוב שתיקחו רגע כדי להכיר ברגשותיכם. לאחר שהצלחתם להבין מה אתם מרגישים, תוכלו להכיר בכך שאתם בטוחים כעת ואינכם עוד נמצאים בחוויית החלום הקשה שאותה חוויתם. זו דרך מצוינת להתחיל לקחת את השליטה חזרה לידיים.

תרגלו נשימות

תרגילי נשימות הם דרך מוכרת ויעילה להרגיע את מערכת העצבים בגוף. כדי להרגיע את המערכת נסו לנשום לאט דרך האף, להחזיק את הנשימה למשך מספר שניות ואז לנשוף החוצה בעדינות דרך הפה. חזרו על תרגיל הנשימה הזה מספר פעמים, עד שתרגישו שאתם נעשים רגועים יותר.

אמצו שגרת שינה מרגיעה

נסו לאמץ הרגלים מרגיעים לפני השינה אשר יסמנו למוח שלכם שהגיע הזמן לשחרר ממתחים. שגרה זו יכולה לכלול קריאה של ספר מרגיע, תרגול קליל של מתיחות או נשימות ועוד, סידור מיטה נעים לפני שאתם נכנסים אליה ועוד. שגרה קבועה לפני שינה יכולה למנוע הופעה של סיוטים.

הבינו מהם הגורמים לסיוט

אם אתם זוכרים את תוכנו של הסיוט תוכלו לנסות ולהבין מה יכול היה לגרום לו להופיע. באמצעות זיהוי של מקורות המתח והחרדה יכולים לעזור לכם להתמודד עמם ולהפיג את הפחד. כאשר אנו מעבדים את הגורמים הללו בשעות הערות, אנו למעשה יכולים למנוע הופעה שלהם בזמן החלום.

נסו לדמיין סיטואציה מרגיעה

כדי להירגע לאחר הסיוט תוכלו לנסות ליצור בראשכם תמונה נעימה שתעזור לכם להירגע. דמיינו חוף ים נוצץ עם מים כחולים או כל מקום אחר אשר מביא לכם שלווה ואושר. שיטה זו יכולה לסייע לכם להסיט את המחשבות מהסיוט וליהנות מהלך רוח נעים וחיובי יותר.

נסו לעבור מקום

אם התעוררתם מסיוט באמצע הלילה נסו להחליט היכן תוכלו לחוש בנינוחות גדולה יותר. ספה נוחה למשל יכולה לפעמים להיות בחירה נוחה יותר מהמיטה שבה חלמתם את החלום הלא נעים. לעומת זאת, אם המיטה שלכם מרגישה כמו חוף מבטחים, מוטב יהיה להישאר בה ולנסות את טכניקות ההרגעה האחרות שאותן הצענו. יחד עם זאת, לפעמים שינוי מקום יכול בהחלט לשנות את התחושה הפנימית שלכם.

דאגו לסביבת שינה נוחה

חוסר נוחות במיטה שלכם יכול לפגוע במחזור השינה שלכם, מזרן ישן או מיטה לא נוחה עלולים לגרום לאי-נוחות ואף כאב אשר יכולים לפגוש אותכם גם במהלך השינה שלכם, המוח שלכם עלול לתרגם תחושות אלה לחלומות לא נעימים במהלך השינה. חשוב מאוד שתשקיעו בסביבת שינה נוחה החל ממזרן נוח כמו מזרן ויסקו הידוע ביכולתו לספק תמיכה אופטימלית לגוף ובסיס מיטה מעץ אשר מלבד הנוחות יכול ליצור אווירה חמימה ונעימה בחדר השינה.

התעסקו במשהו מרגיע

אם בחרתם לעבור לספה כדי להירגע, תוכלו להתעסק בפעילויות מרגיעות כדי להרגיש טוב יותר. למשל, תוכלו להקשיב למוזיקה נעימה, לראות סדרה שמצחיקה אתכם או אפילו לשחק במשחק מהנה. המטרה היא ליצור סביבה מרגיעה שתאפשר לראשכם להשתחרר מהסיוט ותעודד מנוחה.

הימנעו מפעילויות מעוררות

לא משנה היכן בחרתם לשהות לאחר שהתעוררתם, מומלץ להימנע מפעילויות מעוררות כמו צפייה בסדרות או סרטי אקשן או גלילה ברשתות החברתיות. פעילויות אלה יעוררו את המוח והן עשויות להגביר רגשות פחד וחרדה, שמהם אנו מנסים להימנע.

הזכירו לעצמכם שזה רק חלום

לעיתים, כאשר אנו מתעוררים מסיוט ישנה תחושה כאילו חווינו זה הרגע חוויה קשה ולא נעימה. המציאות היא שבכל זאת מדובר בחלום בלבד, גם אם הוא הרגיש אמיתי לגמרי. הזכירו לעצמכם, אפילו בקול רם שזה היה חלום בלבד ואתם אינכם נמצאים בסכנה ממשית. מילים חיוביות יכולות להיות כלי עוצמתי במיוחד כאשר מנסים להפיג את הפחד. תוכלו לחזק את עצמכם במילים חיוביות גם לפני השינה, כדי למנוע הירדמות במצב של חשש.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר