קמפיין לסכיני גילוח השתמש בח"כ אלי ישי, והתנצל

קמפיין של חברת 'XBLADE' עשה שימוש ציני בתמונתו של ח"כ אלי ישי, וגילח חצי מזקנו. ח"כ ישי לא אהב את הרעיון לאור האיסור ההלכתי שבדבר, טען כי מדובר בלשון הרע, וגרם לחברה להסיר את הקמפיין ולהתנצל (פרסום,ברזנ'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ח"כ אלי ישי (צילום: פלאש 90)

קמפיין של חברת סכיני הגילוח 'XBLADE' עשה שימוש פרובוקטיבי בתמונתו של ח"כ אלי ישי, וגילח את זקנו לכאורה בתער (בעזרת תוכנת עריכה), כעת, לאחר מכתב ששלח עורך דינו של ח"כ אלי ישי, החליטה החברה להסיר את הפרסומות והתנצלה בפני ח"כ ישי.

מלבד ח"כ אלי ישי, הופיע בקמפיין גם ח"כ אביגדור ליברמן, שכיכב כשחלק מזקנו מגולח, והכיתוב "גם אני גילחתי חצי מהכסף" מופיע לצד תמונתו.

אלא, שח"כ אלי ישי, אדם שומר תורה ומצוות, לא אהב את השימוש הפרובוקטיבי שנעשה בו, במיוחד כשגילוח בתער היא עבירה על פי היהדות. ישי שלח באמצעות עורך דינו מכתב אזהרה למשרד הפרסום שעומד מאחורי הקמפיין, בגין טענה ללשון הרע.

במכתב ששלח עורך הדין חגי אדורם ופורסם ב'אייס' נכתב: "הצגתו של מרשנו, ח"כ אלי ישי, כמי שמתגלח באמצעות סכין גילוח, אשר כאמור חל איסור הלכתי לעשות בה שימוש - פוגעים במרשנו ומבזים אותו בעיני הבריות כהגדרת לשון הרע....הפרסומים הפוגעניים והחוזרים בפומבי הנ"ל בחוצות הרחובות מהווים עבירה פלילית לפי סעיף 6 לחוק לשון הרע...מעבר לכך במעשיכם ובמחדלכם הנ"ל, פרסום תמונתו של ח"כ ישי למטרות רווח כספי ללא נטילת רשות מוקדמת ממנו מהווה עוולה נזיקית כלפיו ונסיון פסול לעשות עושר ולא במשפט על חשבונו".

הקמפיין הפוגעני שהוסר (צילום מסך)

חברת הפרסום התבקשה להסיר תוך 24 שעות מרגע קבלת המכתב את השלטים המבזים, וכן לעצור את המשך הקמפיין הפוגע בח"כ אלי ישי.

בחברת סכיני הגילוח נענו לבקשה, ושלחו מכתב לכלי התקשורת השונים: "בימים האחרונים שלחנו לך ידיעה אודות קמפיין הכרזות של מותג סכיני הגילוח "אקסבלייד". בעקבות קבלת מכתב התראה מבא כוחו של ח"כ אלי ישי, עו"ד חגי אדורם, לפיו הכרזות בהן מופיעה תמונתו של ח"כ ישי פוגעות בשמו הטוב, ולפיכך התבקשנו חד-משמעית להסיר לאלתר את כל הפרסומים התלויים ברחבי הארץ בהם מצולם ח"כ ישי. לטענת עורך הדין חגי אדורם, המייצג את חבר הכנסת אלי ישי, פרסום תמונות מרשו מנוגד להוראות חוק איסור לשון הרע ולחוק הגנת הפרטיות, זאת בין היתר מכיוון שנראה בהן ח"כ אלי ישי כמשתמש לכאורה בסכין הגילוח, דבר המנוגד להלכה היהודית".

על פי הדיווח ב'אייס', נכתב בנוסף במכתב ההבהרה שנשלח מטעם החברה: "בהתאם לבקשתו, ובמקביל להסרת כל שלטי החוצות בהם מופיע ח"כ אלי ישי ברחבי הארץ, אנו שולחים אליך את מכתב ההבהרה הרצ"ב בו אנו מתנצלים על כל פגיעה אם נגרמה ברגשותיו של ח"כ אלי ישי מחמת פרסום תמונתו במסגרת הקמפיין. חשוב לנו לציין כי הכל נעשה ברוח טובה והומוריסטית, וללא כוונה לפגוע, ומתוך מחווה לרגישות החברתית שח"כ ישי מפגין בנושא יוקר המחייה בישראל"

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות