משרד הבריאות:

"משפחות גדולות, בצפיפות מגורים - קרקע פוריה לנגיף"

בכירי משרד הבריאות השיבו לשאלות שהגיעו מהציבור הרחב, ובין היתר התייחסו לסכנה הגדולה שקיימת לציבור החרדי מנגיף הקורונה, כמו גם להמלצה המתגבשת להליכה עם מסכות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi /Flash90)

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש מערך בריאות הציבור פרופסור סיגל סדצקי ענו לפני זמן קצר (שלישי) לשאלות ששיגרו אזרחים על נגיף הקורונה, והתייחסו בין היתר לציבור החרדי.

"היכן שקיימת צפיפות - שם הווירוס יכול להתפשט ביתר מהירות", הסבירה סדצקי. "משפחות גדולות שגרות בצפיפות מגורים, זו קרקע פוריה לווירוס, ולכן יש להקפיד יותר על ההנחיות".

הד"ר הוסיפה: "אנחנו פועלים בקרב החרדים על מנת לתגבר את ההבנה והמודעות, כיצד שומרים על התקנות שפרסמנו לכלל האוכלוסייה, וכן מתגברים את כמות הבדיקות ובודקים גם באופן מדגמי".

"נדרשת אפס סובלנות להפרה של התקנות, בפרט באזורים צפופים בהם כאמור הסיכון גדול בהרבה מכל מקום אחר", התייחסה סדצקי להפרות החוזרות ונשנות, בעיקר בקרב פלגים קיצוניים.

התדרוך המלא (צילום: משרד הבריאות)

משה בר סימן טוב אישר בדבריו את הפרסומים באשר להליכה עם מסכות מחוץ לבית: "ארגון הבריאות העולמי הכריז סופית שהמחלה עברת טיפתי ברסיסי רוק ולא דרך האוויר, זה גורם לנו לגבש המלצות לכך שהציבור יילך עם מסיכות במרחב הפתוח".

"הציבור יוכל להשתמש גם בדברים מאולתרים, כמו חתיכות בד, שיכולים לעצור את רסיסי הרוק", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר