החולים החרדים בטענות קשות

האם זועקת ממלונית הקורונה: "אין לילדים שלי מה לאכול"

חולי קורונה חרדים, בהם הורים וילדיהם הקטנים, השוהים ב'מלונית' שיועדה להם בבית המלון פרימה פאלאס בירושלים, משוועים לעזרה: טענות קשות על אוכל מקולקל, שאף פגע בפעוטות. צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בניסן תש"פ | 19.04.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות חולי קורונה מהציבור החרדי, השוהים בבית המלון 'פרימה פאלאס' בירושלים שהוסב ל'מלונית החלמה', סובלים מזה זמן מתזונה גרועה מאוד, כך לטענתם, בעקבות אספקת מזון באיכות נמוכה - לעתים אף מקולקל לחלוטין.

אחת מהם, היא אם הנמצאת במקום עם בני משפחתה, החולים כמותה, בהם ילדים קטנים, ש"אין להם מה לאכול" כהגדרתה, ואף סובלים מקלקולי קיבה בגלל אכילת מזון גרוע מאוד.

בשלב מסוים החולים אף צעקו על הצוות במקום, לאחר שתלונות חוזרות ונשנות שלהם לא הועילו כמעט כלום במשך זמן רב.

כך לדוגמה, מתברר, כי האוכל שהובא לחולים היה מקולקל, גם בחג הראשון של פסח וגם בשבת האחרונה, ככל הנראה בעקבות "הובלתו בטנדר חם מהעיר רחובות, בניגוד לנהלי משרד הבריאות".

"לחולים פה לא היה מה לאכול, וגם לאחר ההתרעות שלנו זה המשיך", טוענים כמה מחולי הקורונה. "כתוצאה מכך, נפגעו מספר חולים: הם הרגישו מאוד לא טוב, וסבלו מקלקולי קיבה ממושכים".

אספקת המזון שהתברר כמקולקל (באדיבות המצלם)

לדבריהם, "המצב חמור יותר אצל הילדים הקטנים שנמצאים כאן, כפי שאימא שלהם תיארה כיצד הם נפגעו מהקלקולים", מדגיש אחד החולים.

יצוין, כי לפי החולים החרדים במקום, למרות שכבר בשבוע שעבר נעשתה פניה לדרג הגבוה ביותר במשרד הבריאות, אין כל פיקוח מצידם על המטבח ב'מלונית' זו.

"עד לפני עשרה ימים החולים המבוגרים סבלו כאן מרעב אמיתי, בגלל שאין תקן שמחייב את המלון בכל מה שקשור לכמות ואיכות האוכל המגיע לחולים. לאחר פניות רבות, ענין הכמות שופר, אבל אז כאמור התבררו הבעיות הבריאותיות".

אנקדוטה קטנה, המלמדת לדבריהם על הכל, היא העובדה שעד לפני מספר ימים סירבו במלון לאפשר העמדת מיחם קבוע כל היום לרשות החולים, כדי שתהיה להם נגישות לכוס קפה או תה.

מדובר צה"ל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "פיקוד העורף אחראי על תיאום ההיבטים הרפואיים של הטיפול באורחים על פי הנחיות משרד הבריאות. השירות לאורח ובכלל זה הסעדה חיצונית לטובת התאמת הכשרות ניתנים על ידי המלון ובאחריותו בהתאם להוראות משרד הבריאות. יצוין כי צוות המלון כמו גם החיילים מקבלים מזון זהה לזה המוגש לאורחים ומאלה לא התקבלה טענה בנושא".

ממשרד הבריאות נמסר: "במשרד עוקבים אחר המזון שמוזמן לשוהים במלונית, ויפעלו מול פיקוד העורף לשינוי המצב".

ממלון פרימה פאלאס מסרו בתגובה: "בהנחיית משרד הביטחון המלון מארח חולי קורונה מהציבור החרדי, כמקום להחלמה. עובדי המלון עובדים בחריצות ובמסירות, בהנחיית פיקוד העורף ובתיאום עם קהילת חב"ד, בכדי לאפשר לציבור החולים שהייה נוחה ככל שניתן, בהתאם למצבם. הטענות שהועלו הינן חסרות שחר. אנו קשובים לצרכים הייחודיים לאוכלוסייה חרדית זו, לכן התקשרנו עם חברת קייטרינג שהיא בכשרות חב"ד ובתיאום הגורמים בחב"ד, כאשר האוכל מגיע ומוגש טרי בכל ארוחה. בביקורות שעורכים משרד הביטחון ושלוחותיו אנו עומדים בצורה נאותה בכל הפרמטרים הנדרשים. בנוסף, בכל חדר יש קומקום חשמלי לשימוש החולים במהלך ימות השבוע ולרשות החולים עומדות שתי פינות להכנת שתייה חמה בה הם יכולים להכין לעצמם שתייה חמה כרצונם. עמדה אחת מוצבת בלובי המלון וזמינה לחולים 24/7 ועמדה נוספת מוצבת בחדר האוכל וזמינה בשעות הארוחות. כך גם שני מתקני מים מינרלים מוצבים 24/7 בלובי המלון וגם מהם יכולים החולים לצרוך מים קרים וחמים כרצונם. אנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות ופיקוד העורף, ושומרים על כל הסטנדרטים כמתבקש. צר לנו כי קומץ של חולים, מפרשים את פועלנו למענם, כתפעול מלונאי ולא כמתקן החלמה, ומכפישים אותנו למרות מאמצינו הכנים לשרת אוכלוסייה זו על פי אמונתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר