התחזיות מתממשות

האומיקרון מתפשט בקצב מהיר: יותר מ-10 אלף מאומתים

קצב התפשטות האומיקרון מהיר יותר באופן משמעותי מגל הדלתא, בתוך 22 ימים, יש יותר מ-10,000 מאומתים ביממה. למרות מספר הבדיקות הגבוה, אחוז הבדיקות החיוביות עלה בכמעט אחוז (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בדיקות קורונה בתל אביב (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

הגל החמישי בשיאו: במשרד הבריאות מעדכנים הבוקר (שלישי), כי 10,644 ישראלים נדבקו מאתמול בנגיף הקורונה. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 5.51% - עלייה של קרוב לאחוז (אתמול היה 4.83%. ד"ה).

מספר הבדיקות שנעשו אתמול הגיע לשיא ועמד על כ-207 אלף בדיקות.

מספר החולים הקשים עלה גם, ונכון להבוקר הוא עומד על 111 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, לאחר שנדבקו בנגיף, 35 מהם מונשמים.

מה ההבדל בין הגל הנוכחי לקודם, לפי אלדד סיטבון, "בגל הדלתא לקח לנו 42 ימים להגיע מ-600 מאומתים ל-10,000, בגל הנוכחי זה לקח כמחצית מהזמן - 22 ימים".

לדבריו, החלוקה היא, 81% נדבקים מהמגזר הכללי, 5% מהמגזר הערבי,12% חרדים ו-2% זרים; 16.5% מהמאומתים, הם עד גיל 11 ו-10% מעל 60.

האם מדינת ישראל בדרך למודל של הדבקה המונית? לפי דברי פרופ' זרקא אמש - התשובה היא שלילית, אך ככל הנראה בשל המשק הפתוח כמעט ברובו ובעקבות ההנחיות הרבות שאינן מיושמות, אנחנו צפויים לראות בישראל גל הדבקה שעוד לא ראינו וזאת בשל ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון.

כזכור, אמש קיים ממונה הקורונה פרופ' זרקא מסיבת עיתונאים, בה אמר בין היתר, כי "האומיקרון מביא לעלייה מהירה בתחלואה, מקדם ההדבקה עולה, לצערי הגל יביא להרבה מאומתים בפרק זמן קצר, אך הוא אלים פחות מהדלתא".

דבריו של בנט בתחילת השבוע (לע"מ)

זרקא התייחס גם לעובדה כי עדיין ישנם הידבקויות בזן הדלתא ואמר כי הגל הזה הוא מאוד דינאמי, יש בו מרכיבים של אי וודאות". אמר. "חשוב שנוכל לעבור את הגל הזה במחיר יותר נמוך של תחלואה קשה ותמותה, לצד המשך תפעול המשק".

בהמשך הגיב לשמועה על מדיניות ממשלתית להביא להדבקה המונית וחיסון עדר ואמר כי "אין לנו שום מדיניות כזו, אנחנו לא יודעים מה התופעות ואף אחד לא הבטיח שהגל הנוכחי הוא האחרון".

בתחילת השבוע, העריך ראש הממשלה בנט, כי בשיא הגל נגיע לכ-50,000 מאומתים; "אנחנו עד סוף השבוע נחצה את קו ה-20 אלף מאומתים ליום, בשיא הגל ייתכן ונחצה את קו ה-50 אלף מאומתים ליום. הבשורות הטובות שלמדנו מהעולם שאם אתה מחוסן כנדרש אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה. לכן החלטנו לפטור מבידוד מחוסנים מגיל חמש ומעלה שנחשפו למאומת ונבדקו ונמצאו שליליים", אמר בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר