פטירת הגר"מ גדעה את הפאנל הסוער

בבניין "פרוג" בבני-ברק נערך השבוע פאנל סוער בהשתתפות עיתונאים חרדים צעירים. וכשהגיעה הבשורה על פטירת הגר"מ, הכל נגדע (תרבות)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
מימין: יצחק נחשוני, מוטי רובינשטיין, שמעון ברייטקופף, אריה ארליך, שלומי קוק ומנחם כהן

במרכז ההדרכה 'פרוג' בבני-ברק נערך השבוע (שני) פאנל עיתונאים מרתק, בהשתתפות אריה ארליך (משפחה), שמעון ברייטקופף (בקהילה), מנחם כהן (COL, כיכר השבת, בקהילה) ושלמה קוק (קו עיתונות) – הצעירים, לצד יצחק נחשוני (מרכז העניניים) הוותיק שהסכים לשחק סולו ולהצטרף לחגיגה.

מוטי רובינשטיין (בין-היתר מ'מרכז העניינים'), עמד מאחורי ארגון הפאנל, לקראת כתבה מקיפה בנושא תקשורת חרדית תחת הכותרת "פני העיתונות החרדית לאן?".

הכתבה תתפרסם במגזין מיוחד שמפיקים ב'פרוג' לקראת יום העיון המקצועי שייערך בחודש הבא.

על-פי מה נבחרו העיתונאים? רובינשטיין מספר: "העיתונאים המשתתפים נבחרו בפינצטה, מתוך רשימה של עשרות כותבים, אלו נבחרו כצעירים המוכשרים ביותר, כאשר רף הגילאים שנקבע הוא 25 לכל היותר".

העיתונאי הוותיק, נחשוני, נאות להשתתף בפאנל הצעירים כדי להכניס קצת פרופורציה ולחוות את הדעה של הדור אשר ידע את יוסף. נחשוני ישב מול הצעירים וסיפר על התקשורת מזווית אישית, כאחד שחי ונושם אותה כבר 23 שנה, אחרי עשור מוצלח בגלי צה"ל. מיותר לציין כי בתקופה הזו, שאר חברי הפאנל עוד לא באו לעולם.

עשרות נושאים עלו על שולחן הדיונים ורק הבשורה על פטירתו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל – עשתה סוף לפאנל המרתק באיבו.

מיד עם התקבל הבשורה הפאנל הופסק, ובמקום לקחת הפסקה לנשימה, נפתחו המחשבים הניידים זה אחר זה תוך פחות מדקותיים וכתבות אודות פועלו של הרב הגאון נכתבו בזריזות.

בתוך דקות אחדות התארגנו החבר'ה על כתבות זריזות לעיתונים, או לעמיתים באינטרנט. נדמה כי שיתוף הפעולה בין הכותבים במערכות השונות – מוצלח במיוחד.

'בקהילה' עוזר ל'משפחה' - מתחרהו המובהק - להשיג מרואיין הולם (או להיפך), 'קו עיתונות' מציין תחנות מיוחדות בחייו של הרב אליהו תוך כדי שהנציג של 'מרכז העניינים' רושם (או להיפך) וכולם שולפים מאמתחתם פנינים, המלצות לשיפור הכותרות, הצעות למרואיינים וכדו'.

אין ספק כי כולם הכירו את העבודה העיתונאית על בוריה, אך למרות זאת, העבודה המשותפת בין מתחרה אחד לרעהו – עוררה התפעלות קבוצתית. כולם עזרו, כולם התפעלו.

כאשר תקראו את הכתבות בסוף-השבוע בעיתוני 'משפחה' ו'בקהילה', 'קו עיתונות' ו'מרכז העניינים', בעלון הנפוץ ביותר – 'שיחת השבוע', או בכל מקום אחר (כמעט) – תדעו איפה זה נכתב. היכן הקלידו הכותבים את התיאורים מרטיטי הלב ומאיזה טלפון שוחחו המה עם מרואייניהם.

בדרך כלל לומדים שם ב'פרוג' עיצוב מקצועי, אפיון ובניית אתרים ועוד. אתמול, נכתבו שם כתבות אודות הרב מרדכי אליהו ונשלחו לכל מערכות העיתונים.

החוויה של יום האתמול גרמה לנו להבין שגם בתחום העיתונות, למרות התחרות העוינת כביכול, אחד בשביל כולם – וכולם בשביל אחד.

חיים דיקמן, המנהל המסור והצנוע של 'פרוג', לא הסתיר את התפעלותו נוכח העבודה הזריזה והמקצועית. כשאר ראה את העזרה ההדדית ואת ההשקעה של הכותבים, אמר שבדיוק כך הוא רואה את מפעל חייו, הלא הוא 'פרוג'. עבודה מקצועית – ועזרה לזולת.

יצויין כי בכ"ד תמוז הקרוב יערוך אתר פרוג באולמי היכלי מלכות - בני ברק, יום עיון מקצועי בו תשולב תחרות קריאייטיב בנושא המאבקים של היהדות החרדית במדינת ישראל - על מנת לכונן מערך הסברה מקצועי המייצג את עקרונות המגזר החרדי בצורה נאותה ויצירתית

עוד לא קראנו את הכתבה, אבל אם פני העיתונות החרדית כאתמול גם מחר, כל שנותר הוא להוסיף כישרונות ולהמשיך תמיד לנסות להיות טובים יותר.

מימין: יצחק נחשוני, מוטי רובינשטיין, שמעון ברייטקופף, אריה ארליך, שלומי קוק ומנחם כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר