רבני בני-ברק לנשים: "קנו רק בפיקוח"

בעיתון מיוחד שהופץ בימים האחרונים ברחובות בני-ברק - לקראת פסח - קוראים רבני העיר לציבור הנשים לקנות בגדים רק בחנויות הנמצאות תחת פיקוח של וועדת רבנים. על נוסח "תקנת העיר" חתומים אב"ד בני-ברק הגרמי"ל לנדא, הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ. פרסום ראשון (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

במגזין מיוחד שהופץ בימים האחרונים ברחובות בני-ברק קוראים רבני העיר לציבור הנשים לקנות בגדים רק בחנויות הנמצאות תחת פיקוח של וועדת רבנים.

המגזין, הנושא את השם "ותפקחנה", מוגדר כמגזין חנויות הביגוד המומלצות והמועדפות על-ידי בתי-הדין בב"ב.

בין דפי מופיע נוסח "תקנת רבני העיר", בו הם יוצאים קבל עם ועולם "עקב הפירצה הנוראה שנפרצה בעיר התורה והחסידות אשר נפתחו בה חנויות בגדים שאין מקומם בעירנו".

"באו זרים וחיללוה ומבקשים להרוס יסודותיה", נכתב. "על מנת לעצור את ההתרדרות ולהחזיר עטרה ליושנה נזקקו קרבניטי הדור לצאת בתקנתם החמורה המורה שיש לקנות אך ורק בחנויות שבפיקוח ובע"ה בזה ייעצר הנגף".

על נוסח "תקנת העיר" חתומים אב"ד בני-ברק הגרמי"ל לנדא, הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ.

במגזין מפורסם אף ראיון עם אחד ממזכירי וועדות הרבנים לענייני ביגוד שמסביר את הצורך בקיום הוועדה ובהישמעות ציבור הנשים לתקנות ולחוקים שקבעה. "המודרניזציה נכנסה לבני-ברק למרות שבתחילה לא חשנו בכך", הוא קובע בצער.

"מתברר", הוא מוסיף, "שחנויות שהוציאו את הסחורה הפסולה החוצה, לפתע חנותם התחילה לשגשג ולהצליח".

חשוב להבהיר, מוסיף המזכיר, עד כמה קשה עבודתן של המפקחות בניגוד לוועדת כשרות רגילה בה חומר הגלם הינו אחיד ולא משתנה, כאן הביגוד והאופנה משתנים במהירות מסחררת וכל יום יש לעמוד עם האצבע על הדופק בכדי לוודא שהסחורות החדשות עומדות בתקן ההלכתי שקבעו גדולי ישראל.

<<< לחצו על האייקון להורדת החוברת >>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר