המשכנתא תתייקר

הריבית צפויה לעלות שוב: השאלה רק באיזה שיעור

בנק ישראל יפרסם מחר את החלטת הריבית של הוועדה המוניטרית. על פי כל ההערכות, הוא צפוי להעלות את הריבית בפעם השישית ברציפות השאלה רק בכמה (כלכלה)

(צילום: אוראל כהן, פלאש 90)

בנק ישראל יפרסם מחר (שני) את החלטת הריבית של הוועדה המוניטרית, ועל פי כל ההערכות, הוא צפוי להעלות את הריבית בפעם השישית ברציפות, כחלק מהמאבק של בנק ישראל באינפלציה המטפסת והמהלך צפוי לייקר את ערך הכסף ולמתן את הרכישות.

בתחילת השנה הייתה הריבית בשיעור של 0.1%, וכעת היא עומדת כעת על 2.75%. ריבית הפריים עלתה בהתאם לרמה של 4.25%. כרגע לא ברור כמה יהיה שיעור העלייה, על פי חלק מההערכות, בנק ישראל יעלה את הריבית שוב ב-0.75%, על פי הערכות אחרות, הבנק יאט את הקצב לרמה של 0.5% בלבד.

העלאה של 0.75%, בפעם השלישית ברציפות, תיחשב צעד אגרסיבי של בנק ישראל אשר יאותת למשק על נחישותו של בנק ישראל להילחם באינפלציה וגם בצל החשש שהממשלה החדשה תחלק סכומים גדולים ולמעשה תעודד הרבה רכישות שבסופו של יום יגדילו את האינפלציה הקיימת.

כאמור, על פי המומחים, הסיבה המרכזית להעלאת הריבית בשיעור חד כל כך טמונה בעליית האינפלציה שפורסמה בשבוע שעבר: באוקטובר נרשמה עלייה של 0.6%, שהשלימה לעלייה של 5.1% ב-12 החודשים האחרונים ועל פי ההערכות האינפלציה אף תטפס בחודשיים הקרובים עד ל-5.5%.

ייתכן ובבנק ישראל יצמצמו את העלייה בריבית ל0.5% כדי לא להביא למיתון גדול מידי שיכול להביא לגל פיטורין בחברות הגדולות בשל ירידה ברכישות וכן לא להכביד יותר על הלווים שההחזרים שלהם גדלים משמעותית בשל עליית הריבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר