"לא בטוח שיעזור"

החל בסבב חתימות: זו התוכנית של ח"כ גפני להוזלת משכנתאות לזוגות צעירים

יו"ר ועדת הכספים הזמני, חבר-הכנסת משה גפני, ניסח הצעת חוק חדשה, שאמורה לסייע לזוגות צעירים שקונים דירה ונוטלים משכנתא | על פי הצעת החוק - הריבית על משכנתאות לדירה ראשונה - תוקפא | האם זה יעזור ליוקר המחייה? (כלכלה בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
גפני לצד בנייה בבית שמש (צילום: אוליבייה פיטוסי, נתי שוחט - פלאש 90)

יוקר המחייה הבלתי נסבל בישראל: יו"ר ועדת הכספים הזמני ח"כ משה גפני, ניסח הצעת חוק שהריבית על משכנתאות לדירה ראשונה - תוקפא, כבר היום (שני) גפני יחל בסבב החתימות הדרושות להעברת החוק.

בהצעת החוק שגיבש גפני נכתב: "בעת קבלת הלוואה לדיור נקבע שיעור הריבית על ההלוואה (ריבית קבועה או משתנה) במסגרת הסכם בין התאגיד הבנקאי לבין הלקוח. ריבית זו מושפעת מהריבית הנקבעת על ידי הוועדה המוניטרית שבבנק ישראל בהתאם להוראות סעיף 15 לחוק בנק ישראל, התש"ע-2010, וכתוצאה מכך נקבע גובה ההחזר החודשי שעל הלווה לשלם לתאגיד הבנקאי".

"במהלך השנה האחרונה", נכתב בהצעת החוק, "הועלה שיעור הריבית באופן ניכר ביחס לשנים הקודמות, דבר שהביא לעלייה בגובה ההחזרים החודשיים שנטלו הלווים. מדובר בנטל נוסף על גבם של לווים לאור התייקרות המחירים במשק. על מנת להקל על הנטל הכספי, מוצע לקבוע כי שיעור הריבית שנקבע בהלוואה לדיור לרכישת דירה יחידה המשמשת למגורים לא ישתנה בעקבות החלטה על העלאת הריבית כאמור, ואם הוחלט להעלות את הריבית בשיעור שנתי העולה על 1% לפחות, יהיה רשאי התאגיד הבנקאי להעלות את הריבית על ההלוואה במחצית השיעור, וזאת לשם הקלה על הנטל הכלכלי שמוטל על הלווים".

גפני כאמור יתחיל בסבב החתימות למען החוק עוד היום, אך החוק צפוי לעבור הליכים משפטיים מורכבים עד שהוא יאושר, וגם לאחר שהוא יאושר, כלל לא ברור שהוא יסייע לזוגות צעירים.
על פי כלכלנים בכירים, ההצעה של גפני לא תביא לירידה במחיר, והבנקים ימצאו דרך עוקפת לעלות מראש את הריבית וזאת כדי לא ליטול סיכון בנטילת ריבית נמוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר