עו"ד יוסף ויצמן מתריע:

" אני נפגש בכל יום עם משפחות שקורסות כלכלית כתוצאה מעליית הריבית"

עו"ד יוסף ויצמן, בעל חברת עורכי דין הותיקה ומשנה לראש לשכת עורכי הדין קורא לממשלה החדשה לתת את דעתה להשלכות הרוחביות של העלאת הריבית על תשלומי המשכנתאות של משפחות, וכן העסקים הקטנים: "כבר שמעתי מומחים למיניהם שטוענים שעסק שחי על הקצה עדיף שייסגר. מי שאומר את זה מנותק מהעסקים הקטנים, לא מבין כלל בעסקים ובקושי היומיומי שלהם לשרוד בעולם תחרותי, כשהם מתקשים לגייס עובדים וחשופים לתביעות של עובדים וספקים" (כלכלה)

עו"ד יוסף ויצמן (צילום: באדיבות המצלם)

עו"ד יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין ובעלים של חברת עורכי דין מובילה בתחום חדלות פירעון, פשיטות רגל, דיני עבודה ומגוון תחומים נוספים מתריע: "עליית הריבית פעם אחר פעם ע"י נגיד בנק ישראל, פוגעת קשות בעסקים קטנים ולא לקוחת בחשבון את ההשלכות לכך".

כמשרד מוביל בתחום ההוצאה לפועל ופשיטות הרגל מתריע ויצמן מפני עליה משמעותית בתחום הבקשות לחדלות פירעון שמוגשות במשרדו מידי יום, וגידול קיצוני בחוסר יכולת של חייבים לעמוד בתשלום שמוטל עליהם בתשלום המשכנתא דבר שמוביל לעיכובים בתשלומים של שאר הוצאות הבית.

עו"ד ויצמן מביא כדוגמא לקוח שהגיע למשרדו בכדי לבחון אפשרות של פשיטת רגל וחדלות פירעון. "הגיע אליי למשרד לקוח שכבר עשר שנים מנהל עסק בתחום האופנה. במשך עשור הוא נדרש לגלגל אשראי בשווי ממוצע של ארבעה מיליון שקלים. העסק מניב לו רווח של 25 אלף שקלים בחודש בממוצע. עד לפני כחצי שנה, לפני ההעלאות של הריבית, כדי לשלם את הריבית השנתית הוא נדרש לשלם 120,000 ₪ בשנה. כיום, הוא כבר משלם 260 אלף שקלים שנתי. ומכיוון שבימים אלו מדברים על העלאה נוספת של הריבית, הוא הבין שהוא רק מעמיק את הבור. הוא מבין שאין לו ברירה אלא לסגור את העסק והוא הגיע אליי למשרד כדי לבדוק מהן ההשלכות לכך.

"אף אחד לא דואג לעסקים הקטנים ולא חושב מהן ההשלכות של העלאת הריבית", אומר עו"ד ויצמן. "כבר שמעתי מומחים למיניהם שטוענים שעסק שחי על הקצה עדיף שייסגר. מי שאומר את זה מנותק מהעסקים הקטנים, לא מבין כלל בעסקים ובקושי היומיומי שלהם לשרוד בעולם תחרותי, כשהם מתקשים לגייס עובדים, חשופים לתביעות של עובדים וספקים, מלבד ההוצאות הבלתי צפויות. אני מקווה שהממשלה החדשה תגלה יותר חמלה לעסקים הקטנים".

"בכל פעם שהריבית עולה, הראשונים שמשלמים את המחיר הן השכבות החלשות", מוסיף עו"ד ויצמן. "יכולת הספיגה של השכבות החלשות מהעלאות הריבית המתמשכות, קטנה משל שאר המגזרים. המשמעות היא שבכל פעם שהריבית עולה, כל מי שמשלם משכנתא או כל משק בית שיש לו הלוואות בבנק, משלם הרבה יותר ומעמיק את הגירעון החודשי הקבוע. אני נפגש בכל יום עם משפחות שקורסות כלכלית כתוצאה מעליית הריבית. יש לכך הרבה השלכות וחייבים ליתן על כך את הדעת".

עו"ד ויצמן קורא לממשלה החדשה לתת את דעתה לנושא, ובעיקר לתת את הדעת לשכבות החלשות שנמצאות במצוקה מתמדת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר