לוקחים אחריות

פרויקט חדשני: עבודות לבני נוער בחופש אב

אנשי חינוך מרחבי הארץ התאגדו לפרויקט חינוכי התנדבותי, מציאת מקומות עבודה ראויים בימי החופשה לתלמידיהם • "חוסר מעש בחופש מביא תוצאות הרות אסון" (חינוך ילדים)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

החופש מגיע ואיתו גם החשש של הורים רבים מפני תחושת שעמום של הנערים והחשש כי יגררו לחברה לא טובה. כמה אנשי חינוך חברו יחד לפרויקט התנדבותי חדש ומרענן, שמנסה להתגבר על הבעיה.

"במהלך השנה אנו עובדים עם התלמידים על סדר יום מלא עם עשייה מרובה אך אז מגיעים ימי החופשות ובמיוחד חופשת הקיץ... בהם החופשה על פי משרד החינוך היא ארוכה מאוד ואין צורך להוסיף יותר ממה שאמרו חז"ל בגנות הבטלה ותוצאותיה", מסביר ל'כיכר השבת' הרב אברהם בורודיאנסקי, ראש בית המדרש ברקאי- חיספין וחבר פורום ענ"ף העומד מאחורי הפרויקט.

"התארגנו אנשי חינוך מפורום ענ"ף שמאגד מאות אנשי חינוך ומקצוע, בפרויקט ייחודי בהם אנו מתווכים עבודות לתלמידים מכל הארץ תוך תיאום בין סוג העבודה והעובד ובכך כולם יוצאים נשכרים ובעיקר מקיימים יחד את דברי המשנה "יפה תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון", אומר הרב בורודיאנסקי.

חשיבותו של הפרויקט בעיני הנערים גדולה גם בשל תחושת האכפתיות של המחנכים והעובדה שהעבודה נעשית בתיאום ובידיעתם, דבר שמסייע לבחירת מקומות מתאימים ונכונים. "שנה שעברה כשהתחילו ימי החופשה לא ידעתי מה לעשות מעבר ללימוד התורה, נוצר לי שעות רבות של בטלה, פניתי לרב שלי (הרב בורודיאנסקי) והוא סידר לי עבודה בסביבה טובה ונעימה", מספר מאיר דויד ומוסיף, "השנה כבר בפסח המעסיק התקשר וביקש שאני יביא עוד חברים ואכן בקיץ זה אנחנו 35 חברים מאותו מוסד עובדים יחד, מתפללים יחד, וגם לומדים בסוף כל יום ביחד. אני מודה על הפרויקט האדיר הזה".

לדברי המחנכים שילובם של הנערים במקום מתאים תורם באופן ישיר גם לקידומם הרוחני, "מיזם עבודות לנערים החל לפני שנה וחצי בעקבות הצורך ההולך וגובר של נערים מכל הסוגים ובכל הרמות שבעקבות ההתמודדות היומיומית אינם יכולים להימצא יום שלם או בכלל במסגרת למידה, ומסתבר ששילובם במקום עבודה מתאים לצורכו ולרמת דתיותו תורם המון המון גם לקידום הרגשי והאישי וגם לקידום הרוחני", אומר הרב משה אנגלרד איש חינוך וחבר פורום ענ"ף ממקימי הפרויקט.

"ימי בין הזמנים בחודשי ניסן ואב בהם החוסר מעש מביא תוצאות הרות אסון לפעמים ויכול לקבור חודשים של עבודה והשקעה בנער, מה שגם מכניס בתים רבים לסחרור שגם כך לא לכולם קל בימים אלו", מוסיף הרב אנגלרד.

הוא מסביר כי במיזם מטפלים בנוער מכל הארץ, "אנו פונים לאנשי עסקים מכל מגון התחומים, קייטרינגים, מפעלים, מאפיות, מחסנים, חנויות, בעלי מלאכה ועוד, בפניה נרגשת לקחת חלק בפרויקט המדהים הזה ולהעדיף להעסיק נערים אלו, ובכך לעזור לנו לעזור להם וכמובן לקבל עובד מצטיין וראוי".

כמובן שאנו כמטפלים הדואגים לעתידם של נערים אלו, עושים התאמה ראשונית של מקום העבודה לאופי ויכולות הבחור, כמו גם סביבתה הרוחנית, תנאים, וכדו'", מדגיש הרב אנגלרד.

בעלי עסקים מכל הסוגים שיכולים ורוצים להיות חלק מהמיזם מוזמנים לפנות לכתובת המייל של הרב בורודיאנסקי לזכות ולזכות - a0507333664@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר