הנשירה ממוסדות החינוך

אין קסם, יש דרך : טיפול מקצועי בהפרעת קשב מונעת נשירה מעולם התורה

בטיפול נכון ומקצועי, מזהים את בעיות הפרעת קשב ומפחיתים את הנשירה העתידית - אין פתרונות קסם, רק במסירות ואכפתיות - בחודש הבא ובפעם השלישית: הכנס המקצועי "להקשיב לקשב", העומד בסימן: הפרעות קשב ADHD - באו לעשות סדר בהפרעות הקשב!(חינוך)

כיכר השבת | מקודם |
בכל שנה, נפלטים מאות תלמידים מכלל מסגרות החינוך וממגוון רבדים, זאת בשל חוסר זיהוי הפרעות הקשב (צילום: שאטרסטוק)

השטח מייצר מקצועיות: בחודש הבא יערך בפעם השלישית, הועידה השנתית והיוקרתית "להקשיב לקשב". הוועידות המקצועיות והחיבורים בשטח, נוצרו בעקבות ביקוש גבוה לגיבוש כלל אנשי המקצוע העוסקים בתחום, סביב שולחן אחד.

היוזמה אשר נוצרה לפני מספר שנים לבקשת הורים ואנשי חינוך, תפסה תאוצה אדירה והובילה שינוי תודעתי ומערכתי בנושא המורכב והרגיש: הפרעות קשב וריכוז.

בכל שנה, נפלטים מאות תלמידים מכלל מסגרות החינוך וממגוון רבדים, זאת בשל חוסר זיהוי הפרעות הקשב, הטיפול הנכון והמענה התואם לכל תלמיד ותלמידה. סוגיית הנשירה חוצה מגזרים וקורעת משפחות, הנושא הכאוב ביותר לכל הורה.

העתיד: בן תורה!

בדעה אחת ובהסכמה מלאה, כל המומחים מבהירים: הפרעת קשב היא הגורמת המרכזי לנשירה. אין סיבה לחפש אשמים, זו לא אשמת הילד ולא ההורים, גם לא הישיבה או מוסד החינוך. אבל רק בכוחות משותפים, במסירות ובמקצועיות, נעלה את ילדינו אל דרך המלך. בזיהוי מוקדם של הפרעת הקשב, ניתן לשלב בין מערכת החינוך לתלמיד ולהעניק לו מסגרת תומכת ומקדמת אל ההצלחה.

הוועידה המקצועית "להקשיב לקשב", מביאה אל קדמת הבמה את הפתרונות, השיטות ודרכי הטיפול ההופכים את הילד החלש בלימודים, למוביל המסגרת והתלמיד החרוץ בכיתה. אין סודות או נוסחת פלא, רק עבודה מקצועית ושיתוף פעולה בין ההורים והמחנכים, מקדמת את התלמיד להצלחה.

הפרעת קשב נוגעת בכולנו!

לבעלי ADHD יש קשת קשיים במנעד החיים, אך עוצמות וכוחות המסייעים להתמודדות מול אתגרים מורכבים בכל תחום. בהיעדר הכוונה ויכולת, מנותבים העוצמות לטובת משימות לא חשובות. מה שיוצר באופן אוטומטי קושי רב מול תפקודים בסיסים, לדוגמא: ויסות רגשות, שליטה עצמית, תכנון, התארגנות, עמידה בזמנים וכדומה. במקרים כאלו, ישנה תחושת החמצה של חוסר הגשמה והרגשה של בנוניות, המדרדרת לפעמים למרתפים האפלים של חברה תת השגית.

רק בטיפול נכון, בלמידה וסביבה תומכת, אפשר להאיר את הדרך, להעיר את הכוחות, לווסת נכון את העוצמות ולנהל תפקודים לעתיד טוב יותר, המובילים אל הפוטנציאל המופלא הגלום באדם. כנס "להקשיב לקשב", עוסק בקידום המודעות, פיתוח ידע מקצועי והכוונה לזיהוי הפרעות קשב ולמידה.

מחנכים? אנשי מקצוע? הורים?

ועידת היגוי מקצועית בראשות ד"ר גיל מאור, יצרה השנה את תכני הכנס אשר נבנו ונכתבו ע"י אנשי המקצוע. הכנס מתפרס על פני יום שלם, עם תוכן מקצועי בשלושה אולמות במקביל, בהשתתפות מיטב המומחים בתחום. הרצאות ופאנלים, סדנאות והרצאות. התוכן מותאם לאנשי המקצוע, הורים ומחנכים. באולמות הכנס, יערכו דיונים מעמיקים בנושאי: הפרעת קשב בראי הרפואה, נשים ונערות עם ADHD, הפרעת קשב והתנהגות בגיל הרך, מגוון טיפולים בהפרעת קשב, הפרעת קשב בראי המשפחה, הפרעת קשב בנערים ובוגרים, סדנת Cog Fun וסדנאות להורים.

בתכני הכנס משתתפים אנשי מקצוע בינלאומיים, ד"ר אריה אשכנזי נציג חברת טבע העולמית וד"ר ג'רום שולץ PhD ניורופסיכולוג קליני מבית הספר לרפואה הרווארד ארה"ב. חברת טבע, שותפה באופן קבוע בכנסים מבית "להקשיב לקשב" ומנגישה לציבור, תוכן מקצועי דרך מיטב המרצים והמומחים בתחום טיפול הפרעת קשב.

השנה לראשונה: "פורום הקשב"!

נציגי הרשויות המקומיות, בחזית הטיפול בהפרעת קשב וריכוז: כנס "להקשיב לקשב" מוביל שינוי תודעתי בקרב כל מקבלי ההחלטות בכל הקשור לתחום. הרשויות המקומיות בישראל, עומדים בחזית העשייה של הטיפול בהפרעות קשב וריכוז. במטרה להרחיב את מעגלי ההשפעה, הוקם "פורום הקשב" אשר מטרתו להשמיע את קול הרשויות ויחד למצוא ולהציע פתרונות מערכתיים לטיפול בהפרעת קשב. לצוותים המקצועיים במגוון הרשויות, ידע רב ועדכני בתחום.

כך נייצר ערנות ורגישות, לצרכים ייחודיים של בני הקהילה התורנית עם ההפרעת הקשב. את הפורום המקצועי, מוביל סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי הרב אברהם בצלאל. במעמד: הרב אשר שוקר מחזיק תיק הרווחה בפתח תקווה, הרב עופר כרדי סגן ראש העיר באר שבע, הרב יהודה עוביידי ממלא מקום ראש העיר ביתר, הרב אלעד צדיקוב חבר מועצת העיר הרצליה, הרב שי קזיוף מחזיק תיק חינוך חרדי בלתי פורמלי ונוח"ם בעיריית רחובות ושורת נציגי רשויות ברחבי הארץ.

מטפלים מוקדם!

בכנס "להקשיב לקשב" הנוכחי, נוצר חידוש חשוב ומרענן. זאת בעקבות הצטרפות הארגונים המובילים את החינוך לגיל הרך בישראל, מתוך אמירה ברורה: קשובים לקשב ולחשיבות הטיפול בקשב, כבר בגיל הרך. את הפאנל בנושא "גיל הרך", יוביל מרכז הגנים בישראל (מ"גי) העומד בראשות המנכ"ל הרב גיל דוד - רשת מ"גי מפעילה כיום תוכניות רבות בגני הילדים, לטיפול בקרב הגיל הרך, הכוללים תוכניות בהדרכת הורים. המנכ"ל הרב גיל דוד, מדגיש: "אם נטפל מוקדם בתופעה, נחסוך מאמצים ומשאבים רבים ונפחית את הנשירה בקרב בני הנוער".

הרב גיל דוד

ADHD והחינוך מיוחד:

המוסדות לחינוך מיוחד "פתחיה", אשר נוסדו בשנת 1995 ע"י מנכ"ל רשת "בית יעקב" ואיש החינוך הרב יצחק גולדקנופף. הוקמו בכדי לתת מענה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, זאת מניסיון מקצועי ורגישות רבה של צוות גני בית יעקב, המציף מעל פני השטח את מצוקתם של הילדים בעלי לקויות רגשיות.

ברשת "פתחיה", מכירים כבר שנים רבות את הקשר בין הפרעת הקשב לחינוך מיוחד. החזון העומד לנגד עיניהם: להביא כל ילד וילדה, אל מקסימום מיצוי יכולותיו וכישוריו, להקנות לו ארגז כלים מקצועי וחברתי שיאפשרו לו בבגרותו עצמאות ושילוב משמעותי בחברה הרגילה. עבור "פתחיה", הילדים של היום הם דור המחנכים של העתיד וכי כוחה של גירסא דינקותא הנרשמת על דף חלק, חשובה לאין שיעור, כי גם כשיזקין לא יסור ממנה מתוך אחריות להמשך השושלת. רשת "פתחיה" בראשות הרב יצחק גולדקופף, מביאים אל הכנס המקצועי את הניסיון רב השנים, באמצעות חשיפת תוכן ייחודי סביב הקשר בין הפרעות הקשב לחינוך המיוחד.

הרב יצחק גולדקנופף בכנס בשנים שעברו

ארגוני החסד בחזית!

גדול ארגוני החסד "עזר מציון", נוטל חלק כמידי שנה בחזית המלחמה למען תלמידים עם הפרעות קשב. הארגון העומד בראשות הרב חנניה צול’ק, הקים לפני עשור שנים את מרכז המידע והיעוץ בנושא הפרעות הקשב, העומד תחת ניהולה המסור והמקצועי של הגב’ שמחה פויפר. המרכז מספק יעוץ והכוונה, זיהוי, הפניות לאבחונים מקצועיים, טיפול בקשיי למידה וסיוע מסור בבעיות רגשיות. בנוסף, ארגון החסד "עזר מציון" מפעיל יעוץ טלפוני, מפגשים פרונטליים והערכה דידקטית מקוצרת בעלות מסובסדת. כמו כן, הקים הארגון את מערך הסיוע להורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז, זאת מתוך דיסקרטיות מלאה ורמת שירות גבוהה, הידועה במערכת הארגון.

הרב חנניה צול’ק באחד מהכנסים הקודמים

המומחים והחברות!

חברת 'אומגה 3 גליל' הנוטלת חלק פעיל בכנס המקצועי "להקשיב לקשב", מיסודם של אורנה וגיא בן צבי. שמה עצמה למטרה, להנגיש להורים ואנשי החינוך את המוצר המדהים, אומגה 3 המיוצר משמן דגים באיכות ואמינות הגבוהים ביותר. לפי המחקרים, אומגה 3 מפחיתה סימפטומים של הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדים עם ADHD- מר גיא בן צבי מייסד החברה, יציג את נושא "יהיו מזונותיך תרופותיך" במהלך הכנס ויסביר הלכה למעשה את הפתרון לבעיות הקשב באמצעות אומגה 3.

חברת ’מוח מצוין’ המביאה לכנס "להקשיב לקשב", את שיטות הטיפול ב ADHD ע"י שימוש ייחודי בערכת האימון של מוח מצויין. הערכות ותוכניות האימון המקצועיות, שחברת ’מוח מצוין’ מפתחת ומשווקת, פועלות באמצעות טכנולוגיית הנוירופידבק (Neurofeedback) - נוירופידבק הינה שיטה לאימון המוח, שפותחה בראשית שנות השבעים. הערכה עובדת בשיטה מיוחדת תוך מגוון משחקי מחשב, נדגמים גלי המוח של המשתמש בשיטת EEG ע״י חיישן המוח. בשונה ממשחק מחשב רגיל, המשחק לא מתנהל באמצעות עכבר, אלא באמצעות המוח. הפידבק המתקבל מתוצאות המשחק, מסייע למתאמן להשתמש נכון במוחו ולמעשה להגביר באופן משמעותי את יכולת הריכוז.

במחצית העשור האחרון ’מכללת צמרת’ מובילה מהפך ציבורי בתחום ה- ADHD, כיום יש מאות מאמני צמרת העוסקים בתחום ומטפלים בהפרעות קשב. בוגרי ’מכללת צמרת’, הם מאסטרים באימון וטיפול עם הכלים והשיטות המתקדמות בעולם. המאמנים, מגשימים את החלום לשנות את החיים של אלפי ילדים ומבוגרים עם ADHD ולהפוך אותם למצליחנים ומאושרים.

ההכשרה ’במכללת צמרת’ בתחומי האימון והטיפול ב-ADHD היא מדהימה ומיוחדת, בעקבות כך שהם חרטו על דגלם מקצוענות שיא ברמה שאינה מוכרת בציבור החרדי, על ידי הבאת צמרת המרצים בישראל, המומחים ומפתחי המודולים בעצמם - מצמרת יוצאים מאמני ADHD בליגה אחרת, בגין תכנית ההכשרה אשר נבנתה בלעדית בצמרת ע”י מומחים ובכירי האימון.

לא בכדי, מעדיפים בתי הספר והסמינרים, הת”תים והישיבות, המכונים וגם המשפחות הפרטיות, דווקא את מאמני צמרת. השילוב של מרצים בכירים מהשורה הראשונה, מסלול הכשרה מקיף בלעדי ושיטות עדכניות המובילות בעולם, הופכים את מאמני צמרת למאסטרים בתוך פחות משנה.

עוד חידוש שנערך לראשונה השנה: סדנאות הורים בהובלת ארגון ’בינו’, המוביל כיום מהפכה בכל הקשור לטיפול בנוער בסיכוי במגזר החרדי בירושלים. ארגון ’בינו’, מביא לכנס את שפת השטח ומשלב במסגרת הסדנאות, דברים מעשיים שכל הורה יכול לקחת הביתה.

גם אחרי הכנס "להקשיב לקשב" 3 ילדיADHD ימשיכו להיות גיבורים !

אבל אנחנו: המחנכים, המטפלים, ההורים ואנשי המקצוע, נדע איך לעזור להם לבנות חיים של הצלחה. במטרה ברורה: אלו בני התורה של הדור הבא!

יחד נייצר שפה אחידה ומקצועית בטיפול ובהתמודדות.

בואו לעשות סדר בהפרעת הקשב!

הכנס יערך ביום רביעי 29.12.2021 – כ"ה טבת תשפ"ב

לפרטים ורישום: 058-7412479

לרישום כנסו לכאן >>

ביכולתנו להאיר את הדרך, להעיר את הכוחות, לווסת את העוצמות ולנהל את התפקודים שבונים את הילדים הגיבורים שלנו – הצטרפו עכשיו!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר