שיא של כל הזמנים

13 אלף חרדים באקדמיה: מיהו מוסד הלימודים הטוב ביותר?

הסטודנטים החרדים מדברים: בסקר מקיף שנערך הם נשאלו בפרוטרוט על מידת סיפוקם מהאוניברסיטה או המכללה בה הם לומדים - וסיפקו תשובות מרתקות למדי (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סטודנטים חרדים. אילוסטרציה (צילום יח"צ: מכללת מבחר)

שנת הלימודים האקדמית נפתחה השבוע באופן רשמי. סקר הסטודנט, שמפרסמת התאחדות הסטודנטים זה השנה השביעית, שופך אור על האופן שבו תופשים הסטודנטים את המערכת האקדמית בישראל.

עוד בחרדים:

איכות ההוראה - שזהו הפרמטר הכללי בתוצאות הסקר הפרטני - נמדדה בשקלול רמת הקורסים, טיב הוראת המרצים והמתרגלים, יחס המרצים לסטודנטים, אופן קביעת הציונים, שילוב טכנולוגיות למידה והוראה ותוכנית הלימודים לתואר.

מהנתונים עולה כי מתוך 39 המוסדות האקדמיים שנבדקו, מי שנמצאת בראש רשימת אלו שלומדים בהם - או בקמפוס שלצידם - חרדים רבים (בשקלול הציון הממוצע של כל הפרמטרים), היא הקריה האקדמית אונו (4.15), ולאחריה המכללה למנהל (4.06), האוניברסיטה הפתוחה (4.04) - שהיא הראשונה מבין האוניברסיטאות, מכללת סמי שמעון (3.9), מכללת הדסה (3.87), מכללת אשקלון (3.82), מכללת צפת (3.8), אוניברסיטת בר אילן והטכניון חולקים את המקום השמיני עם 3.7, מכון לב (3.67), מכללת תל אביב (3.66).

סטודנטיות חרדיות. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

אחריהם מדדים המכללה להנדסה עם ציון של 3.66, אוניברסיטת חיפה-מכללת מבחר (3.53), האוניברסיטה העברית (3.5) ובצלאל-מכללת אומן עם 3.47 אחוזי שביעות רצון כללית. המוסדות המובילים במספר הסטודנטים לפי נתוני המל"ג הרשמיים, הם הקריה האקדמית אונו (26 אחוזים) והמרכז האקדמי לב (17 אחוזים).

היסטוריה: החרדים עומדים לראשונה ביעדי המל"ג

בתוך כך, שנת הלימודים האקדמית תשע"ז גם רושמת היסטוריה קטנה: לראשונה מאז יצא לדרך הפרויקט לשילוב חרדים במוסדות ההשכלה הגבוהה, צפוי הציבור החרדי לעמוד ביעדי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) ולשלוח כ-13 אלף צעירים וצעירות לאוניברסיטאות ולמכללות.

הנתונים שמספק קרן קמ"ח מלמדים, כי בציבור החרדי נרשמת עלייה מתמדת ומרשימה של כ-14 אחוזים בשנה. מספר הסטודנטים הכפיל את עצמו בתוך חמש שנים – מ-5,500 ב-2011, ל-11,500 ב-2016 – ובסך הכל רשם עלייה של כ-400 אחוזים - זו לא טעות - ב-15 השנים האחרונות.

16 אחוזים מהסטודנטים החרדים בחרו להשתלם בחינוך, ללימודי המשפטים נרשמו 14 אחוזים, לניהול ומנהל עסקים 13 אחוזים, לרפואה ומקצועות פרא-רפואיים 12 אחוזים, למדעי המחשב 11 אחוזים, ואת מקצוע ראיית חשבון לומדים 10 אחוזים.

עוד 7 אחוז פנו ללימודי הנדסה, 6 אחוז לעבודה סוציאלית, 4 אחוז לפסיכולוגיה, 3 אחוז לומדים לתואר במדעי הטבע, החיים, החברה או הרוח, שני אחוזים בלבד לומדים כלכלה ופיננסים, אחוז אחד - אלקטרוניקה וחשמל, ואחוז נוסף - לוגיסטיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר