"בושה! בושה!"

הפגנות סוערות אחרי הריגת איאד אל-חאלק

"נתניהו יא פחדן, דם ערבי אינו הפקר": מאות אנשים, רובם ערבים, יצאו למחות הערב בירושלים ובתל אביב במחאה על הרג הנער האוטיסט והדרישה לחשוף את תיעוד הירי (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות בני אדם, רובם ערבים, יצאו הערב (שלישי) להפגין בירושלים וביפו במחאה על הרג הנער הערבי האוטיסט, איאד אל-חאלק.

המפגינים דורשים בין היתר לחשוף את תיעוד הירי בנער על ידי השוטרים. ביפו הפגינו גם נגד כוונת עיריית תל אביב להרוס בית קברות מוסלמי ביפו.

ההפגנה ביפו הפכה סוערת, והמפגינים, המנסים לחקות את מחאת השחורים בארה"ב אחרי רצח ג'ורג' פלויד, אף יידו אבנים לעבר אוטובוס שעבר במקום.

במשטרה עדכנו כי בהפגנה נרשמות הפרות סדר, הכוללות הצתת פחים וצמיגים ברחוב יפת, יידוי אבנים לעבר כלי רכב ולעבר שוטרים. כוחות משטרה רבים נמצאים במקום ופועלים להשבת הסדר.

הפגנה נוספת התקיימה ליד בניין עיריית ירושלים. השוטרים עצרו 6 חשודים שהפרו את הסדר וניסו לחסום את תנועת הרכבת הקלה. הכוחות ממשיכים לפעול על מנת לאפשר את קיומה של המחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי.

המפגינים קראו בין היתר "אמיר אוחנה תתפטר, דם איאד אינו הפקר", "נתניהו יא פחדן, דם ערבי אינו הפקר" - ובחיקוי להפגנות בארה"ב, קריאות קצובות של "בושה".

יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהתייחסות להרג הנער כי "מה שקרה עם איאד אלחלאק זו טרגדיה. זה אדם עם מוגבלויות, אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה אמר: "האירוע כולו יתוחקר וילמד ויופקו ממנו לקחים, אני כבר יכול להגיד שתיערך בדיקה מקיפה במשטרה על היחס לבעלי מוגבלויות על זיהוי, על אבחון, על תפקוד, על האופן שבו יש לגשת לנושא הרגיש הזה, ואני כאמור מביע השתתפות עמוקה בצער של משפחת אלחלאק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר