המתיחות ב'יהדות התורה'

בצל שיחות המו"מ עם 'הליכוד': ב'אגודה' מבהירים: "לא נתפשר על חוק הגיוס"

הקרב על ניסוח חוק הגיוס בין 'דגל' ל'אגודה', ממשיך, וקודם לפגישה הערב עם צוותי 'הליכוד', הנציגים של 'אגודה' מבהירים, כי למרות ההסתייגות של 'דגל', הם קיבלו הוראה חד-משמעית לעסוק בנושא חוק הגיוס; "לא ניתן שישפילו שוב את האדמו"רים" | כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כינוס של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום: יהושע פרוכטר)

צוותי המשא ומתן מטעם מפלגת הליכוד, ייפגשו הערב (ראשון) בירושלים עם נציגי יהדות התורה, כאשר המתח בין שתי הסיעות - 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' - בשיאו.

עיקר הויכוח בין שתי הסיעות נסוב כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', סביב החוק להסדרת מעמד בני הישיבות והחלת פסקת ההתגברות על החוק.

בשונה מ'דגל התורה', הסבורים כי יש לנהל את המאבק סביב החוק החדש בשקט ומתחת לראדר, ב'אגודת ישראל', סבורים, כי יש לקדש על כך מלחמה ואף בכירי האדמו"רים הורו לנציגים להתמקד בנושא החוק במשא ומתן.

גם מצד 'הליכוד', מעדיפים לא להתעסק עם ה"תפוח אדמה הלוהט", ומעדיפים לדבר על כך אחרי הקמת הממשלה. לטענת גורמים ב'אגודה', ב'ליכוד' מתכננים להעביר חוק שוויוני בשל לחץ ציבורי עתידי.

ב'אגודת ישראל' כאמור דורשים כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', לחזור ל'חוק טל' - חוק שיסדיר את מעמד בני הישיבות ללא התניות של יעדים ומכסות. נתניהו כאמור חושש מחוק כזה ו'דגל התורה' נמצאת בעמדה לא חד משמעית בסיפור. האם נתניהו יפעל מולם כמו עם סמוטריץ' ובן גביר.

גורם ב'אגודה' אומר ל'כיכר השבת': "הוראת האדמו"רים היא חד משמעית, לא ניתן להשפיל אותם ולנסות למרוח אותם, הם מתעקשים כי החוק יוסדר במסגרת המו"מ הקואליציוני, לא נתפשר על חזרה לחוק גיוס נורמלי".

מנגד, גורם ב'דגל' אומר ל'כיכר השבת': "מעדיפים לשים דגש על תקציבי הישיבות ולהשאיר את החוק לטיפול הממשלה שתקום".

אך בזה לא תמו הויכוחים בין שתי המפלגות, גם בנושא הקומה הכשרה, מתנהל מאבק בין שתי הסיעות מאחורי הקלעים, ב'אגודת ישראל' ידרשו ביטול רפורמת הסלולר, ב'דגל התורה' ידרשו להשתמש ברפורמה כדי להדיח את ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

כזכור, בכיר ב'דגל התורה' הסביר שבוע שעבר ל'כיכר השבת': "פתאום ב'אגודת ישראל' נזכרו ביהדות, הרי לפני הבחירות, כמעט רצנו בנפרד, בשל הגיבוי שהם נתנו להכניס לימודי ליבה בתלמודי התורה החרדיים, יפה שעכשיו הם פתאום נזכרים להילחם בנושאי הדת ועוד בשיא החוצפה - הם מטיפים לנו".

"לאורך כל הבחירות הקמפיין שלהם התמקד בחד-פעמי וכמה יקר לחיות פה - קמפיין צודק לחלוטין, אבל איפה היה כל נושא הדת, בבחירות זה לא היה מעניין?, פתאום עכשיו הם מנסים לחפות על כל התקופה הזו והם נזכרים קצת לטפל ביידישקייט".

אותו גורם משיב אש ואומר: "הם ('אגודה'. ח"ב) מתנהגים בחוסר אחריות משווע. מה הם חושבים שלא מעניין אותנו חוק הגיוס? שאנחנו לא צריכים לדאוג לבחורי הישיבות שלנו, אז למה הם מוציאים לתקשורת כאילו לא מעניין אותנו ומנסים בכוח לגרור אותנו להתכתש בתקשורת בנושא הרגיש הזה".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', החשש ב'אגודת ישראל', הוא שנתניהו מנסה 'למרוח' את חוק הגיוס ולא להכניס את זה כחלק מחבילת העסקה של 'פסקת ההתגברות', בשל החשש מהביקורת הציבורית הנרחבת שמהלך כזה יוביל.

  • מה טוב ב'חוק טל' והאם באמת חייבים להתעקש עליו? קראו כאן

גורמים המעורים בנושא מספרים ל'כיכר השבת': "התוכנית של נתניהו היא לא לכלול את חוק הגיוס ב'פסקת ההתגברות', ולהעביר חוק דומה למה שהציעו שרי הביטחון הקודמים - ואפילו חוק דומה למה שהעביר לפיד, שזה חוק שנוח לרוב חברי הכנסת החרדיים, למרות היעדים ואי ההצהרה הברורה על חשיבות מעלת לימוד התורה. ההתעקשות של נתניהו לא להכניס את 'פסקת ההתגברות' - היא ברורה, שכן ברגע שבג"ץ יפסול את החוק הם יחוקקו אותו מחדש ולא תהיה בעיה של רוב קואליציוני וכך הוא יוכל למרוח את החוק עוד כמה שנים".

הגורם מסביר: "ב'אגודה' - מסרבים לכך ובהוראת גדולי האדמו"רים, הנציגים הורו להתעקש כבר עכשיו על חזרה ל'חוק טל' ולכלול את התכונית בפסקת ההתגברות' - כדי לפתור אחת ולתמיד את הנושא מול הרשויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר