פסק מסעיר

הגר"נ קרליץ: לכאורה יש לאסור ניתוח להצרת קיבה

בשנים האחרונות, ניתוח להצרת קיבה עבור הסובלים מעודף שומן, הפך לפופולארי, לאחר שסייע בירידה בכמות האוכל הנצרך והביא לירידה במשקל בקרב המנותחים. שאלה בנושא שהונחה לפתחו של הגאון רבי ניסים קרליץ גררה תשובה מפתיעה: "אינני יודע אם זה מותר, אסור לאדם לחבל בעצמו" (יהדות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"נ קרליץ (צילום: כיכר השבת)

"אינני יודע אם מותר לעשות ניתוח להצרת קיבה, יש איזור חבלה של אדם בעצמו", כך השיב גאב"ד בני-ברק הגאון רבי ניסים קרליץ בשאלה אודות ניתוח להצרת קיבה לצורך הורדה במשקל.

תשובתו של הגר"נ קרליץ מעוררת סערה של ממש בעולם הרפואה, לאחר שבשנים האחרונות הניתוח להצרת קיבה הפך לפופולארי בקרב הסובלים מעודף שומן.

המדובר בניתוח שבמהלכו כורתים למנותח חלק מן הקיבה, דבר הגורם לירידה משמעותית בכמות האוכל שהגוף יכול לעכל. ניתוח זה בעיקרו נועד לחולים הסובלים מבעיות שונות שהניתוח עבורם הוא מציל חיים.

אלא שבשנים האחרונות הפך הניתוח לפופולארי בקרב האוכלוסייה הסובלת מעודף שומן, אשר לגבם הרופאים חלוקים בשאלת התועלת אל מול הנזק האפשרי.

בימים האחרונים על צעיר שעמד לפני ניתוח להצרת קיבה למעונו של הגאון רבי ניסים קרליץ, ובפיו שאלה באשר להיתר לבצע את הניתוח הגורם להפרעה סדירה במערכת האכילה, דבר שעלול ליצור בעיה בעת אכילת המצה בליל הסדר.

הגר"נ קרליץ הפתיע את הצעיר, והשיבו: "אינני יודע אם בכלל מותר לעשות את הניתוח כיון שבתורה יש איסור חבלה של אדם בעצמו, אלא שלצורך סכנה הותר הדבר, ולצורך הורדת משקל שיש דרכים אחרות לזה מי יודע אם הדבר מותר".

מכיוון שלא שמע את דעת הרופאים באשר לניתוח, סירב הגר"נ קרליץ לאסור באופן וודאי את הניתוח, ואמר לבחור כי מוטב שילמד להתגבר על תאוות האכילה מאשר לבצע את הניתוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר