שאלת האברך

מזייפים את תמונות ה´גדולים´? הגרמ"י: "לא ראוי להוציא לעז"

אברך נכנס לאחרונה אל מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ, והתלונן כי קופות הצדקה משתמשות בתמונות ערוכות כדי להגדיל את התרומות, ובכך מבזות את גדולי ישראל והורסות את חינוך הילדים ● הגרמ"י לפקוביץ השיב לאברך: "תביא חמישה מיליון שקלים, ואז תתחיל לחפש בעיות" (ארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |

קופות הצדקה השונות, הפועלות בהכוונתם של גדולי ישראל, נוהגות להעביר את שמות התורמים לתפילה וברכה אצל מרנן ורבנן גדולי הדור, ובזכות כך, סך התרומות גדל ומתרחב.

באחת המגביות האחרונות, יצאו הקופות במודעות ענק, בהם נראים כל גדולי הדור ישובים סביב שולחן אחד ומתפללים על התורמים הרבים, וזאת באמצעות עבודת פוטושופ.

במהלך הימים האחרונים, נכנס אברך אל מעונו של מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ, ודיבר סרה בקופות הצדקה ובאמצעי הפרסום שלהם. הגרמ"י, שדאגת כלל ישראל מונחת לפניו, דחה את דברי האברך.

האברך, תהה בפני ראש הישיבה, הכיצד הקופות מרמות את האנשים באמצעות שימוש בתוכנה לעריכת תמונות. "זה בסדר גמור", השיב הגרמ"י לפקוביץ. אך האברך המשיך בשלו וטען כי התמונות הללו מבזות את גדולי ישראל, והורסות את חינוך הילדים.

מרן הגרמ"י לפקוביץ השיב לאברך: "יש לך חמישה מיליון שקלים?", האברך השיב בשלילה. "תביא חמישה מיליון שקלים, ואז תתחיל תחפש בעיות", המשיך הגרמ"י ואמר לאברך.

האברך תמה לפשר הדברים, וראש הישיבה הסביר: "באמצעות המודעות האלו, הקופות מכניסות למעלה מחמישה מיליון שקלים אותם הם מעבירים לצדקה. אם תשיג מקור אחר לכסף הזה, אפנה לקופות שיורידו את המודעות הללו".

הגרמ"י לפקוביץ, המשיך ואמר לאברך כי "מן הראוי שבמקום לחפש מה לא טוב, ולהוציא לעז, תסייע לקופות ותתרום להם". האברך, קיבל את הוראת ראש הישיבה, שדאגתו לעניי עם ישראל ניכרה היטב, ופנה להרים מתת יד הגונה לצדקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר