חג החינוך ● תיעוד מיוחד

סער הדליק בחורבה: "יש להשקיע בחינוך יהודי גאה"

שר החינוך הגיע אתמול לבית-הכנסת "החורבה" והתכבד בהדלקת נר חמישי של חנוכה. הוא דיבר על המסורת והאמונה, והסביר כי חינוך יהודי עומד בראש מעינייו. ליב"ה? הערב הזה הוקדש כולו למסורת ישראל. והיתה גם אמירה ברורה בקשר לשמירה על המקומות הקדושים. צפו בוידאו מלא (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

ממש לא לפני זמן רב, הוכתר גדעון סער לאויבו המר של הציבור החרדי. הוא תואר כמי שמנסה לגדוע את מורשת ישראל. אבל אתמול, במהלך הדלקה חגיגית שנערכה בבית-הכנסת "החורבה" המשוחזר, הוא הוכיח שהוא מחובר היטב למורשת ישראל והיא חלק בלתי נפרד ממנו.

כשמאחוריו מקהלה גדולה, הוא ברך בהתרגשות והדליק את הנרות.

שר החינוך התכבד גם לשאת דברים. הוא חלק שבחים לרב בית-הכנסת, הרב שמחה הכהן קוק, ואז אמר: "להדליק כאן, בבית הכנסת החורבה, אחרי 63 שנים, זה מעמד רוחני יהודי מרגש ומעצים.

"זה חג האמונה. זהו החג של תעצומות הנפש המוליכות למחוזות אומץ הלב והגבורה. המסורת, העוברת מדור לדור, היא המפיחה בנו רוח ומעניקה לנו כוחות נפש גם מצבים קשים במיוחד.

"בבית הכנסת החורבה, שפעמיים הפך לגל חורבות על-ידי ערבים. בית הכנסת הזה סימן את העוגן שלנו בעיר העתיקה בלב ירושלים. את זה ביקשו לעקור, כשם שהיום מכחישים את הזיקה שלנו לכותל, או לקבר רחל, ואת קדושתם לעם היהודי.

"ההרס הפיזי הוא חלק מהנסיון להכחיש את ההיסטוריה של הארץ הזאת. אבל אנחנו עומדים על האמת. הבנייה מתחילה מהזכרון הלאומי. המסורת העוברת מדור לדור, היא היסוד לכך.

"המפתח לזכרון ולמורשת היא החינוך. פך השמן הטהור. התקומה מתבטאת בבניית ההמשך על החורבה, על השרידים.

"בכל דור אנחנו בונים את העתיד מתוך העבר, לעיתים מתוך השרידים. אנחנו לא מתנתקים מהם. לא רק בית הכנסת הזה. ההווה והעתיד שלנו, נשענים על עבר גדול ומפואר.

"יום יום אנחנו רושמים פרקים של גבורה. אינני שותף לקינות, שלא לומר הדיבה, על הנוער שלנו. זהו נוער מופלא, שאינו נופל מקודמיו.

"רק חינוך טוב, ומידות טובות, ואהבת לרעך כמוך. הרצון לסכן את הנפש למען הזולת. לא אלמן ישראל. כל דור וגיבוריו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר