המבצע החב"די זוכה לחיזוק ממרן רבי חיים קנייבסקי

חיזוק מפתיע למבצע נרות שבת של חסידות חב"ד. מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א מצרף פסק הלכה לחוברת הקוראת לסייע בהפצת נרות שבת בקרב הציבור הרחב, בו הוא קובע כי "הפצת נרות שבת קודש בכלל הוצאות שבת שחוזרות". כל הפרטים (חדשות, חרדים)

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
קמפיין חב"ד להדלקת נרות (צילום: יהדותון)

חיזוק מפתיע למבצע נרות שבת של חב"ד: מרן רבי חיים קנייבסקי שליט"א כותב בפסק הלכה כי תרומה להפצת נרות שבת קודש בקרב הציבור הרחב נכללת ב"הוצאות שבת שחוזרות", כלשונו.

הפסק התפרסם בחוברת הקוראת לסייע בהפצת נרות שבת קודש בקרב נשי ישראל שאינן נהגו להדליק עד עתה, ובו מצוטט הגר"ח קנייבסקי שליט"א בפסק שקובע כי "הפצת נרות שבת קודש בכלל הוצאות שבת שחוזרות".

בשנת תשל"ד קרא כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל להפיץ את מנהג הדלקת נרות בערב שבת ויום טוב בקרב נשות ישראל מכל שכבות העם.

בדבריו הסביר אז כי נרות השבת יש בהן כוח מיוחד להרבות אורה בעולם, תוך שהוא מצטט מהשו"ע: "כל מה שניתוספה אורה בבית (על-ידי הדלקת נרות נוספים) יש בה שלום בית ושמחה יתירה להנאת אורה בכל זווית".

בין גדולי ישראל שהצטרפו בזמנו לתקנה היה הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל שכתב: "בדבר ענין נרות שבת לנערות, שהאדמו"ר מליובאוויטש שליט"א עוסק להנהיג בישראל... בפרט שגם היו הרבה בשנים הקודמות שנהגו כן ברבים, ואם הרבי שליט"א סובר שהוא עניין גדול לקרב בזה לתורת ולשמירת השבת, מי יכול לומר שאינו כן. ויצליחהו השם יתברך בכוונתו לקדש שם שמים, וברצונו להרבות שומרי תורה ושומרי שבת בישראל".

(יהדותון )

(צילום: סריקה)

הגאון הצדיק הרב יהודה סגל, רב קרית שלום בתל אביב, כתב אז "על כן יש לעודד את המבצע, ותרגשנה כל הנערות שמוטלת עליהן חובה להכין כל צורכי שבת קדש ביום השישי ולסיים את ההכנה דרבה בהדלקת הנרות, שאחרי זה מקבלים עליהן קדושת השבת כהלכתו... ויהא רעווא שאור קדושת השבת יחדור לכל בית בישראל, וזכות שמירת השבת תגן עלינו. וכבר אמרו חז"ל: 'אלמלא משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין' (שבת קי"ח ב')".

התקנה עוררה בזמנו התנגדויות רבות, בעיקר בקרב הרבנים הליטאים. היו שטענו כי נתינת נרות שבת לאשה שלא מורגלת בשמירת שבת ובהדלקת נרות יכולה להכשילה בחילול שבת, כיון שלא תדייק בזמן כניסת השבת ועלולה להדליק את הנרות כמה דקות לאחר כניסתה.

כמעט ארבעים שנה לאחר ייסוד התקנה, היא מקבלת חיזוק מפתיע משר התורה, רבי חיים קנייבסקי שליט"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות