"תוקפי הרב מצגר יכשירו מוהלות בגרמניה!"

בעקבות הצטרפותו של הרב פנחס גולדשמידט, רבה הראשי של מוסקבה, למתקפה של הארגון היהודי הגרמני – 'הצנטרלראט' – על הרה"ג יונה מצגר שליט"א, רבה הראשי של ישראל, בעקבות ביקורו ודברים שאמר בגרמניה, אחד מבכירי רבני גרמניה כותב ל'כיכר השבת' וחושף מה באמת אמר הרב מצגר במהלך ביקורו ולמה גרמה הצטרפותו של הרב גולדשמידט למתקפת הארגון היהודי החילוני

אחד מרבני גרמניה | כיכר השבת |
הרב יונה מצגר (צילום: פלאש 90)

בשיחות שערכתי בימים האחרונים עם רבנים בגרמניה ברצוני להביע את דעתי מעל במה זו בהקשר לשמועות ולהודעות שהתפרסמו בימים האחרונים.

רובם של תושבי גרמניה מתנגדים לברית מילה וגם אם עד היום הם לא הביעו את דעתם ברבים, ברגע שהשופט בקלן פסק את פסיקתו התחילו לצאת הקולות החוצה, רואים את זה וקוראים על זה בעיתונים ובתגובות הקוראים שמתפרסמים בגרמניה.

הרב הראשי הרב מצגר בביקורו בברלין – ואינני רוצה להכנס כרגע לשאלה מי הזמין אותו – נקט בדרך חכמה מאוד על מנת לעזור לסיים פרשה זו בצורה הטובה ביותר.

ליהודים החיים בגרמניה היו וישנן שתי דרכים להתמודד עם הבעיה שנוצרה. דרך אחת להודיע שאותנו לא מעניין מה שיגיד החוק ואנחנו נמשיך לעשות ברית מילה.

הדרך השניה היא, מכיון שהמחוקק הגרמני הולך לחוקק חוק בנושא, ואי אפשר להתעלם מכך, למרות צעקתינו שלא יתכן ולא נסכים וכו', לכן צריך לנסות לדאוג שהחוק שייכתב יהיה הכי טוב והכי קל ליהודים, כי הרי בגרמניה חיים גם יהודים שלא ימסרו את נפשם על ברית מילה ואם יהיה חוק שיאסור או יגביל, יהודים אלו, ל"ע, לא ימולו את ילדיהם או שילכו למול את הילדים בבית חולים אצל רופא גוי.

הרב מצגר, בביקורו, הצליח להסיט את מרכז התעמולה מהשאלה האם בכלל להתיר ברית לשאלה באיזה אופן להתיר את הברית.

וכאן יש להבהיר, שלצערנו, מציגי הדברים של הרב הראשי לא דייקו בדבריו:

הרב מצגר הדגיש בפני כל אחד מהבכירים שנפגש איתם שהמוהל הוא האדם המקצועי ביותר והמומחה ביותר למול תינוקות, יותר מרופא, כי הנסיון שלו הוא יום יומי. הרב מצגר גם התעקש בשיחות מול שרת המשפחה שהוא לא יוותר על ההלכה והמסורות למול ללא הרדמה.

הרב מצגר סיפר שכאשר בארץ הוגש ערעור לבג"ץ על המוהלים קבעה הרבנות הראשית שעל כל מוהל לבוא ולקבל אישור מהרבנות הראשית לתפקד כמוהל ואישור זה יינתן רק לאחר שהמוהל יציג הוכחה שעבר קורס רפואי שיעזור לו להתמודד במקרים שבהם תתפתח בעיה רפואית בעקבות הברית.

עצה זו, יעץ הרב מצגר, להנהיג בגרמניה. המועמדים לשמש מוהלים יוסמכו על ידי מוהלים מומחים ויעברו קורס רפואי – כולל קורס עזרה ראשונה, לפי כללי מערכת הבריאות הגרמנית ובתיאום איתם. לא הוזכר ולא הייתה כאן כוונה שרופאים גרמנים הם אלו שילמדו את המוהלים היהודים!

לצערי, ארגון ה'צנטרלראט', שהרגיש שעקפו אותו בביקורים אלו - ובדרך אגב, במהלך הביקורים נודע שארגון ה'צנטרלראט' לא יצר קשר עם משרדים חשובים אלו בנושא הברית כלל וכלל, וזאת בזמן ששרת המשפחה הגב' שרודר היא זאת שמונתה על ידי הקנצלרית לטפל בנושא הברית – החליטו לתקוף את ביקורו של הרה"ר.

לכאורה הייתה צריכה לקום קול זעקה גדולה – שומו שמיים! ארגון חילוני תוקף את הרב הראשי ומוסד הרבנות הראשית ברבים!

ה'צנטרלראט' והנלווים אליהם טוענים שאין לרבנות הראשית לישראל מה לחפש בגרמניה, אז אני שואל אתכם, מדוע כשרבני גרמניה רוצים לגייר מישהו או לגרש מישהו הם מייבאים דיינים של הרבנות הראשית לישראל ולא יכולים לעשות את זה לבד?

ומעל הכל מפליא לראות שרב אירופאי מפורסם אחד מזדהה עם ה'צנטרלראט' ותוקף יחד איתם את הרב הראשי. הנזק שנגרם מכך הוא גדול יותר! הוא והם לימדו את הגרמנים שלא צריך להתייחס לרב הראשי לישראל ולמוסד הרבנות הראשית ואין תוקף לדבריהם! ומה יקרה עם ההתמודדויות הבאות לבוא עלינו, ר"ל, באירופה ובעולם כשהרבנים המקומיים יבקשו את עזרת הרבנות הראשית, יבואו הממשלה המקומית ויגידו אתם לא מכבדים את דברי הרב הראשי לישראל למה עלינו לכבד את דבריו?

יותר מכך, ארגון ה'צנטרלראט' הולך להכריז ביום ראשון הקרוב על הצעדים שינקוט בעקבות סערת ברית המילה ומהם, ייסוד מרכזים להכשרת מוהלים, אחד בברלין והשני בפוטסדאם. אותו אחד בפוטסדאם, הולך להכשיר מוהלות! האם גם בזה תומך אותו רב שהצטרף ל'צנטרלראט' בקריאות שלהם נגד הרב מצגר?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר