תושבי מודיעין מעריכים: הדרת החרדים עלתה מאה אלף ש"ח

ראש עיריית מודיעין חיים ביבס החליט למנוע כניסת חרדים לפארק ענבה במהלך ימי חול המועד סוכות האחרון. מחיר המאבטחים לצורך הפעולה: מאה אלף ש"ח. כך מעריכים תושבים בעיר. באגודה לזכויות האזרח אומרים: "הפארק אינו רכושם הפרטי של תושבי מודיעין, כי אם שטח פתוח, והוא צריך להישאר כזה. גם המחוקק התייחס לסוגייה הזו כשאסר על גביית תשלום בכניסה לפארקים ציבוריים"

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תושבים במודיעין: מחיר הדרת החרדים מפארק ענבה בעיר: כמאה אלף ש"ח.

כזכור, עיריית מודיעין פירסמה בערב החגים כי בשל העומס הצפוי בפארק ענבה בתקופת החגים ובשל העלויות הגבוהות, לא תותר הכניסה לתחומי הפארק אלא לתושבי העיר ולקרובי משפחתם.

בימי חול המועד של חג הסוכות הקרוב העירייה אף הציבה שומרים שיבדקו את תעודות הזהות של הנכנסים על מנת לוודא כי הם תושבי העיר.

נציין, כי בימי חול המועד הפארק כמעט היה ריק ממבקרים, ובעיני תושבים רבים ההחלטה לסגור את המקום לכאלה שאינם תושבי העיר נראתה הזויה.

הטענה הרשמית של עיריית מודיעין היא כלכלית, אך לדברי עסקנים חרדים מדובר ככל הנראה בניסיון של ראש העיר חיים ביבס למנוע את כניסתם של תושבי העיר החרדית הסמוכה מודיעין עילית, מחשש להשתלטות חרדית על הפארק.

תושב בעיר הסמוכה "מודיעין עילית" אמר ל'כיכר השבת': "חבל שבגלל המחלוקת הזו, לא תהיה אפשרות לילדי העיר החרדית לשחק בקרבת מקום".

כמה עלתה ההדרה?

תושב מודיעין העריך בפורום מסוים, כי עלות המאבטחים שנשכרו בכדי למנוע כניסת חרדים במהלך ימי חול המועד, הסתכמה בכ100 אלף ש"ח.

"אולי כדאי לתרום כי התרגיל הזה של הערייה/חכ"ל עלה בטח 100,000 ש"ח : 12 מאבטחים במשך לפחות 12 שעות ביום, שכירת הביתנים, חוו"ד של העו"ד המהולל, השילוט ושאר השטוית. נראה לי שיש מה לעשות במודיעין בסכום הזה". כתב הגולש

"הפארק אינו רכוש פרטי של תושבי מודיעין"

בינתיים, גם באגודה לזכויות האזרח לא אוהבים את שהתחולל בחול המועד בעיר מודיעין, עו"ד אשרף אליאס מהאגודה אומר: "למרות ההסברים הענייניים-לכאורה של העירייה, מהעדויות וההתבטאויות הרבות שנשמעו בנושא, מתעורר חשש אמיתי שמאחורי כל זה מסתתר רצון למנוע מ"אוכלוסיות לא רצויות" להיכנס לפארק".

עוד הוא אומר: "הפארק אינו רכושם הפרטי של תושבי מודיעין, כי אם שטח פתוח, והוא צריך להישאר כזה. גם המחוקק התייחס לסוגייה הזו כשאסר על גביית תשלום בכניסה לפארקים ציבוריים, בדיוק כדי למנוע תופעות שכאלה. לכל אדם, כולל תושבי מודיעין, צריכה להיות זכות להיכנס לכל פארק ציבורי, בלי אפליה".

בפרויקט ההסברה 'דוסים' אומרים: "ההתעלמות הציבורית מהאיסור על כניסת חרדים לפארק ענבה בסוכות היא תעודת קלון לחברה הישראלית, שבעוד בכל מקרה של חשש לגזענות כלפי קבוצות מיעוט כערבים, אתיופים או אף המכונה "הדרת נשים", הרי שכשמדובר במגזר החרדי השנאה והגזענות מתקבל בהבנה ובשתיקה ציבורית רחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר