בחירות תשע"ג

אייכלר זועם על משפחה: "בושה, שיקרו שקר גמור"

קרב עז מתנהל בין חסידויות ויזניץ ובעלזא בשאלה מי יקבל את המקום הבכיר יותר ברשימת אגודת ישראל לקראת הבחירות. משפחה פרסם כי בעלזא מאיימת לעבור לש"ס, שם תקבל את המקום השלישי. אייכלר זועם: "בושה וחרפה, זה שקר גמור" (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייכלר לצד לוגו משפחה וש"ס (צילום: פלאש 90, צילום מסך)

קרע ב"אגודת ישראל" לקראת הבחירות הקרובות: מאחורי הקלעים, מתנהל קרב של ממש בין חסידויות ויזניץ ובעלזא בשאלה מי יקבל את המקום הבכיר יותר ברשימה.

ויז'ניץ, שנמצאת עשרות שנים בסיעת אגו"י, ממוקמת במקום השלישי לאחר הסיעה המרכזית (גור) וסיעת שלומי אמונים (פרוש). מנגד ניצבת בעלזא, שבעבר שיתפה פעולה עם דגל התורה דורשת מזה שנים רבות את מקומה של ויז'ניץ.

הבוקר מפרסם שבועון משפחה ציטוט מפי גורמים בכירים בבעלזא הדורשים במפורש את המקום החמישי בסיעה. אם לא, הם מאיימים, נלך לש"ס - שם נקבל את המקום השלישי.

הידיעה גרמה לסערה גדולה וחשפה קרע פנימי בתוככי אגודת ישראל, שאינה מצליחה להגיע להסכמה על זהות הנציג.

בראיון למרדכי לביא ברדיו קול ברמה הכחיש ח"כ ישראל אייכלר את הפרסומים וטען כי מדובר בשקר גמור. "בושה וחרפה לעיתון על השקר שפרסמו ולא טרחו להתקשר אליי ולברר זאת, לאחר ש-6 שנים אני כותב בעיתון טור", התבטא אייכלר בזעם.

אייכלר הוסיף: "לקחו כל מיני גורמים נגד בעלזא שאיני יודע מה כוונתם. חוצפה להסתמך עליהם, זה לא ייאמן. ודאי שזה לא נכון. מעיתון אחר שגם קיבל את החומר הזה התקשרו אליי ואמרתי להם: זה לא היה ולא נברא. מתפלא על משפחה שפירסמו את זה בלי להתקשר אליי.

"לא אכפת לי העניין האישי שלי, אלא הכבוד של בעלזא והיהדות החרדית", הוסיף.

בכירים באגודת ישראל אומרים הבוקר כי קשה להניח שדרישת החסידות - לפי הפרסומים במשפחה - תתקבל. לדבריהם, החלוקה הפנימית באגו"י מבוססת על בחירות פנימיות שנערכו לפני עשרות שנים, ומאז לא שונו יחסי הכוחות בין החסידויות.

משפחה: "עומדים מאחורי כל מילה בדיווח"

מעיתון 'משפחה' נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי מערכת החדשות של "משפחה" עומדת מאחורי כל מילה שנכתבה בידיעה. מיותר לציין שהפרטים והמידע כולו אושרו ע"י הגורמים המוסמכים בחסידות בעלזא.

שלא לציטוט "עוקצים" גורמים במשפחה את אייכלר ואומרים כי הם מקווים כי הוא עצמו כן מתואם עם הגורמים המוסמכים בחסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר