מרן רבי חיים קנייבסקי במכתב חיזוק: "בבני-ברק אין לפחד כלל"

המוני תושבי בני-ברק פנו בימים האחרונים בבהלה אל מרן הגר"ח קנייבסקי בשל האזעקות הנשמעות מדי יום בעיר. הבוקר, מפרסם הגר"ח מכתב הרגעה בו מבהיר כי הבטחת החזו"א מהעבר לפיה לא יפלו פצצות בבני-ברק, עדיין בתוקף ולכן "אין לפחד כלל". המכתב המלא (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: עוזי ברק, כיכר השבת)

מבצע 'עמוד ענן' נכנס ליומו השישי, קרוב לאלף טילים שוגרו לעבר אזור הדרום, מעטים מהם התפוצצו בשטחים בנויים ואחדים מהם שוגרו לעבר גוש דן.

מאז יום חמישי, עת נשמעה לראשונה האזעקה באזור המרכז, חרדה גדולה אופפת את תושבי בני-ברק, זאת למרות שלא בכל הפעמים האזעקה הופעלה בעיר בני-ברק, אלא נשמעה מהערים הסמוכות.

תושבי העיר עלו בהמוניהם אל מעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, ברחוב רשב"ם בעיר, כשדאגה נסוכה על פניהם ופחד אוחז במשפחתם.

התושבים ביקשו לשאול ולברר, מה עליהם לעשות וכיצד יש בידם להרגיע את עצמם ואת בני משפחתם מאימת האזעקות ושיגורי הטילים שהפכו בימים האחרונים לכמעט דבר שבשגרה בעיר התורה.

הגר"ח קנייבסקי שב והרגיע את מאות הפונים. כי אל להם לחשוש כאשר הם שוהים בעיר בני-ברק, וזאת לאור הבטחתו של מרן החזון-איש זי"ע, שבבני-ברק לא יפלו פצצות.

אך בעקבות זרם הפניות הגובר, והעובדה כי לא מעט שאלו האם הבטחתו של החזון-איש עדיין בתוקף, החליט מרן שר התורה לפרסם מכתב חיזוק מיוחד לתושבי בני-ברק, כמו גם למי שמחפש עיר בטוחה בימים טרופים אלו.

וזה לשון כתב ידו של מרן הגר"ח קנייבסקי במכתב שמתפרסם הבוקר באוזן שמאל בעמוד השער של 'יתד נאמן':

"כדאי הוא ר"ש לסמוך עליו בשעת הדחק (ברכות ט' א'), ור"ש ס"ל בספרי עקב סי' ל"ח אין זה קידוש ה' שדברי צדיקים קיימין בחייהן ובטלין לאחר מיתתן (ולא יתכן כן).

וא"כ כשהחזו"א זצ"ל אמר שבבני ברק לא יהי' פצצות כמו שהעיד הגה"צ רא"צ טורצין זצ"ל בודאי יתקיים גם היום ואין לפחד כלל". על החתום, מרן הגר"ח קנייבסקי.

המכתב צפוי לעורר את הציבור הרחב, תושבי העיר בני-ברק, ולהרגיע אותם מפני ירי הטילים והאזעקות הנמשך לעבר גוש דן, כאשר הגר"ח קנייבסקי עצמו מבטיח מהימנה כי לא יהיו פצצות בבני-ברק.

יצויין כי הנאמר במכתב זהה למה שפורסם כבר בשבוע שעבר ב'כיכר השבת', כאשר הגר"ח קנייבסקי הורה לכל תושבי הדרום, ששאלו את פיו, לבוא לבני-ברק עד יעבור זעם.

מכתבו של מרן הגר"ח קנייבסקי, הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות