בלעדי

תביעה ע"ס מאה אלף ש"ח למפגינים נגד חילול קברים

חברת נשר מאיימת בתביעה על סך של כמאה אלף שקלים, נגד מפגינים שעמדו עם שלט הנושא כיתוב כנגד החברה שלטענתם מחללת קברים במקום. זאת כמענה לתביעה של אנשי האגודה למניעת חילול קברים נגד 'נשר'. ארהלה יקטר ל'כיכר השבת': "פעילות המחאה תימשך ללא הפסקה" (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ארגזי עצמות שהוצאו ממתחם נשר (צילום: כיכר השבת)

חשיפה: חברת 'נשר' מאיימת בתביעה של 100,000 ₪ נגד הועד למניעת חילול קברים בנשר.

כזכור, בחודש האחרון מתנהלת מערכה נגד חפירת קברי התנאים במתחם נשר ברמלה, המערכה מתנהלת בראשות גדולי ישראל ובברכתם. בעקבות המחאה וההדים הרבים לה היא זוכה בעולם היהודי, פרסם ארגון אתרא קדישא מודעות בהם נאמר כי יש להם היתר מבית הדין של העדה החרדית לפנות קברי תנאים במתחם נשר.

בעקבות פרסום המודעה של אתרא קדישא, הורה ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך לפרסם את פסק ההלכה בשמו האסור את העבודות במקום.

במהלך המחאה שנעשתה במתחם באמצעות פעילי הארגון, עמדו מפגינים בכביש 1 סמוך למתחם נשר עם שלט מחאה ובו נכתב "כאן ועכשיו מפונים מאות קברות יהודים עבור בצע כסף" השלט עורר את חמתם של חברת נשר והחופרים במקום לקחו את השלט. לטענת המפגינים, השלט נלקח מהם תוך כדי שימוש באלימות.

המפגינים המשיכו להגיע גם בימים שלאחר מכן, וגם בהם לטענתם השלט נלקח מהם ע"י אנשי החברה.

עו"ד ישראל גור, המייצג את האגודה למניעת חילול קברים פנה לחברת נשר והרב חזקי קלמנוביץ מנכ"ל ארגון 'אתרא קדישא' במכתב אזהרה. בו נאמר בין היתר, כי המחאה נעשית כנגד חפירת קברי יהודים ובהוראת רבנים.

כמו כן, החברה התבקשה לחדול ממעשיה, להשיב את השלטים שנגנבו לטענת המפגינים, ולפצות את המפגינים בסכום של 20,000 ₪.

בתגובה למכתבו של עו"ד ישראל גור השיבה חברת נשר וטענה, השלט נלקח ללא אלימות והמפגינים מוזמנים לקחתו בחזרה. בנוסף דורשת חברת נשר מהמפגינים לעמוד עם שלט בגודל זהה לשלט המחאה ובו התנצלות על האשמות שנכתבו כנגד חפירת קברים. במידה והדבר לא יבוצע מאיימת חברת נשר להגיש תביעה בגין הוצאת דיבה על סך 100,000 ₪.

בשונה מ"נשר" ב'אתרא קדישא' דווקא סרבו להתייחס לפנית האגודה למניעת 'חילול קברים'.

ארהלה יקטר המייצג את הועד למניעת חילול קברים בנשר אומר לכתב 'כיכר השבת' בתגובה "לאט לאט מתבררת האמת העצובה על כך שבמתחם נשר נעשה חילול קברים ע"י אנשים חרדים תמורת כסף, אם בתחילה הכחישו אנשי אתרא קדישא את מעורבותם בעניין כרגע הם מודים בפה מלא ומתרצים זאת באמצעות ליצנות ושקרים".

"אני ממתין לתביעת חברת נשר ולרגע בו יחשפו המסמכים המראים כיצד וכמה מופנים קברי תנאים. טענת חברת נשר מגוחכת, האם האברכים המגיעים למקום באים לצורך התבודדות? האם ארגזי העצמות המוצאות לבית הקברות ביסודות הם ארגזים רקים?.

"בכל מקרה פעילות המחאה תימשך ללא הפסקה עד לרגע בו תיפסק חילול הקברים בנשר"

מכתב עו"ד מטעם האגודה לחברת 'נשר' (כיכר השבת)
מכתב עו"ד מטעם האגודה לחברת 'נשר' (כיכר השבת)
התביעה כנגד המפגינים. (כיכר השבת)
התביעה כנגד המפגינים. (כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר