"הקדיח תבשילו"

המכתב נגד ר' אמנון יצחק זויף? צפו במכתב המקורי

בימים האחרונים ניסה לרמוז ר' אמנון יצחק כי המכתב שכתב מרן הגר"ע יוסף בו הגדיר אותו "הקדיח תבשילו" מזויף, כעת, הגיע לידי 'כיכר השבת' המסמך המקורי עליו ענה הגר"ע במילים החריפות. ממנו עולה בצורה חד משמעית כי מדובר במסמך שלא זויף. "הקדיח תבשילו, מצווה להחליפו" • בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
המכתב לצד מרן הגר"ע יוסף (צילום: כיכר השבת ופלאש 90)

בימים האחרונים ניסו לרמוז אנשיו של ר' אמנון יצחק כי הפרסום ב'כיכר השבת' וב- ynet בכך שמרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף כתב עליו 'הקדיח תשבילו' הוא מזויף, כעת אנו לראשונה אנו חושפים את כתב ידו של מרן הגר"ע יוסף והמכתב המלא.

"לכבוד מורינו ורבינו פאר הדור מרן מלכא שליט"א, שלום וברכה וכל טוב סלה" פותח הרב יגאל כהן.

"ב"ה זכינו לפני כשנה לפתוח בית מדרש ובית כנסת ע"ש ספרו הגדול של מרן "יביע אומר", כשמטרתנו לחזק הקהילה הספרדית בבני ברק, ולהפיץ את תורתו של מרן. וב"ה יש כולל אברכים המונה כשלושים אברכים, ושיעורי תורה לבעלי בתים ולנשים במשך כל שעות היממה.

"ובמקביל, לפני כשנה, התחיל למסור אצלנו הרב אמנון יצחק שליט"א, שיעור המתחיל בשעה ארבע וחצי בבוקר עד לתפילת הנץ, בנושא חובת הלבבות שער הביטחון. והנה לאחרונה פונים אלי אנשים מאנשי בית הכנסת והקהילה תלמידי מרן, ושואלים האם ראוי שימשיך למסור שיעורים במקום הקרוי על שם מרן שליט"א. ואני חושש על נפשי להפסיק שיעור תורה המחזק אנשים רבים, ולכן באתי בשאלה למרן שיכריע בנושא גורלי זה, ויורה לנו הדרך אשר נלך בה. בתודה ובברכת ימי על ימי מלך תוסיף. בהכנעה תלמידו אוהבו בלב ונפש - יגאל כהן".

מרן פוסק הדור עונה בכתב ידו בצורה חריפה וחד משמעית אחרי שהרב כותב את תאריך התשובה: "ח' טבת תשע"ג": "בזמן האחרון הנ"ל הקדיח תבשילו, ומצווה להחליפו באדם ירא שמים, שאם דומה הרב למלאך ה' צבאות, יבקשו תורה מפיהו- עובדיה יוסף".

יצוין כי מרן הגר"ע יוסף נוהג לכתוב את התאריך של מתן התשובה בכל מכתב ותשובה שהוא שלוח, וכך נהג מרן גם בתשובה זו.

בתחילת השבוע מסר הרב אמנון יצחק בתגובה ל'כיכר השבת': "על פי דעת תורה של אחד מגדולי הספרדים שקבלתי הרי תגובתי: כל מי שיוצא נגדי בדבור או בכתב מבלי לברר את דברי בבית דין עובר על איסור דאורייתא של "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק" חשן משפט סימן יז. וכל המדבר כנגדי סרה או לשון הרע ומאמין לשמועות מבלי לבררן עימי אין לו מחילה עולמית".

עוד יוזכר, כי בשבוע האחרון, מאז פורסם מכתב הגר"ע נגדו, ניסה לרמוז הרב יצחק כי כלל לא בטוח שהגר"ע יוסף חתם על המכתב בו הגדיר אותו "הקדיח תבשילו".

בפגישה שערך עם מרן הגר"ח קנייבסקי, אמר ר' יצחק: "אומרים שהרב עובדיה חתם. אין חתימה מקורית - זה צילום"

כעת, המכתב המקורי נחשף, ומוכח כי המכתב אכן נכתב על ידי הרב עובדיה יוסף ולא מדובר בזיוף, כפי שניסו לטעון חלק מאנשיו של הרב יצחק.

המכתב המלא (צילום בלעדי: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר