קול קורא: הרבנים הראשיים נגד 'הפלות'

לקראת שבת פרשת 'שמות', מפרסמים היום הרבנים הראשיים לישראל מכתב מיוחד ומחזקים את המאבק בהפלות. "הרוב המכריע של ההפלות אסורות באיסור חמור, משום שאין בהם משום פיקוח נפש לאם, מועצת הרה"ר הביעה זעזוע מן הנתונים המחרידים הללו, המצביעים על כך שמדובר במגיפה של ממש ובאובדן עשרות אלפי נפשות יהודיות בכל שנה ושנה". (חדשות, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עובר במעיי אמו (צילום: shutterstock)

הרבנים הראשיים הראשל"צ רבי שלמה משה עמאר והגאון הרב יונה מצגר במכתב מיוחד נגד תופעת ההפלות.

במכתב מיוחד שפרסמו הרבנים היום (רביעי) כותבים: "כבשנים עברו, גם השנה אנו פונים בקריאה לכל רבני ישראל שליט"א והיושבים על מדין בקהילות ישראל, להעלות בדבריהם ובדרשותיהם בבתי הכנסת בשבת פרשת "שמות" את האיסור החמור של הרג עוברים במעי אמם".

"מובן שהרוב המכריע של ההפלות הינן בלתי הכרחיות ואסורות באיסור חמור על פי ההלכה, משום שאין בהם משום פיקוח נפש לאם".

"מועצת הרה"ר הביעה זעזוע מן הנתונים המחרידים הללו, המצביעים על כך שמדובר במגיפה של ממש ובאובדן עשרות אלפי נפשות יהודיות בכל שנה ושנה".

עוד נכתב במכתב הרבנים הראשיים הופץ לרבנים רבים ברחבי הארץ: "חל שיפור בנתונים, גם בזכות הפעילות הגדולה שלכם הרבנים שליט"א, אשר גרמו להחדרת הנושא למודעות, והדבר הניב פירות. על פי הנתונים האחרונים של משרד הבריאות, ב-20 השנים האחרונות חלה ירידה של 21 אחוזים במספר ההפלות בישראל, כאשר הירידה המשמעותית ביותר היתה ב-5 השנים האחרונות (8 אחוזים)".

ברבנות הראשית אף שיבחו את 'אגודת אפרת' הפעילה למניעת הפלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר