מתקפה חריפה נגד הרב אמנון יצחק ו'כח להשפיע'

הרב שלום כהן: "הוא מאבד את עולמו", הרב עובדיה: "מצווה הבאה בעבירה"

לאחר ספקולציות והערכות שונות אמש זה קרה: הגאון הרב שלום כהן והרב עובדיה יוסף יצאו בקריאה נגד מפלגתו של הרב אמנון יצחק 'כח להשפיע' • הרב שלום כהן: "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו, אני אמרתי לרב בעדני שהוא מאבד את עולמו, צריך להחזיר בתשובה את מי שמחזיר בתשובה" • הגר"ע יוסף: מצווה הבאה בעבירה הוא רוצה לעשות, למה, לא חבל עליו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב עובדיה יוסף לצד הרב שלום כהן (צילום: פלאש 90)

מתקפה חסרת תקדים של הגאון הגדול חכם שלום כהן, ומרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף כנגד הרב אמנון יצחק - מנהיג מפלגת 'כח להשפיע'.

הגאון הרב שלום כהן שהגיע לשיעורו השבועי של מרן הגר"ע נשא דברים קשים ואמר: "רואים הרבה בר מינן שוכבים בלילה לא קמים בבוקר" הרב המשיך ודיבר על הרב אמנון יצחק: "לדבר לפני עמי הארץ, לפני אנשים שהם חיללו שבת אולי בבוקר, לדבר על מרן בצורה כזאת, קוראים לו א"י (אמנון יצחק) מכאיב את עם ישראל".

"אני לא שומע רדיו, אבל ככה אמרו לי אלה ששומעים, אפילו בעלי בתים, שואלים אותי איך אני שותק, אומרים הוא (הרב אמנון יצחק) מכריז בשם הרב שטיינמן שאמר לו... ומדבר על הרב בצורה... לא יכול להיות... אני לא סומך על אף אחד".

"ביום חמישי בערב הלכתי לרב שטיינמן, לשאול אותו, פלוני (ר' אמנון יצחק), אתם יודעים מה זה 'פלוני'? זה ס"מ, פלוני היה אצלך, הוא שאל שאלה כזאת?, אמר (הרב שטיינמן) לא היה ולא נברא, מעולם לא בא ושאל, מעולם לא בא ושאל, מעולם אף אחד לא שאל אותי שאלה כזאת, לא היה. אמרתי לו - אני מפרסם את זה בשמך, אמר לי תפרסם".

"הלך (הרב אמנון יצחק) לרב קנייבסקי, מספר לו סיפורים, מורי ורבותי, אתם יודעים מה ראשי תיבות של חודש 'טבת', תלמיד טועה ברבו תולה".

"צריך להחזיר בתשובה את מי שמחזיר בתשובה"

"בעוונותינו הרבים, מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו, אני אמרתי לרב בעדני שהוא (הרב יצחק) מאבד את עולמו, אני אוהב אותו".

הרב שלום סיים ואמר: "אני באתי כי אמרו לי שכבוד הרב (מרן הגר"ע יוסף) בצער גדול, בצער גדול, ה' יאיר את עיניו בשמחה, וכל אלה שפוגעים בעוונות הרבים ה' ישיב יחזיר אותם בתשובה, צריך להחזיר בתשובה את מי שמחזיר בתשובה".

מיד אחריו נשא מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף את דבריו כשקולו חנוק בבכי: "מורי ורבותי, שמעתם דברי אלוהים חיים מפי מורנו ורבינו ראש ישיבת פורת יוסף שמרביץ תורה בעם ישראל, יש לו פה קדוש, להזהר לא לעבור על דבריו, יש לו פה קדוש שכל הזמן עוסק רק בתורה, מי ששומע לו שומע לכבוד התורה".

"מבקש אני לסכם את הדברים, אנחנו כולנו עבדי הקב"ה, רוצים בהצלחת התורה, ב"ה תנועת ש"ס היא כבר עשרות שנים, אפילו אנשים חילונים מתחשבים בהם - יש להם דרך ארץ כלפיהם, במקום שהוא (ר' אמנון יצחק) יעזור לנו , הוא הולך בדרך נפרדת, להפרד מאתנו, לוט נפרד מאברהם אבינו, מה יצא ממנו?, תתחבר עם חכמים זה דברי רבותינו, זה מצוות עשה".

"איך (ר' אמנון יצחק) יעבור בשלום על כל המחאה שחתמו עליה כמעט כל רבני ישראל, כולם חתמו, הוא (ר' אמנון יצחק) יוצא נגדם, מצווה הבאה בעבירה הוא רוצה לעשות, למה?".

"לא חבל עליו, שמע בני מוסר אביך, כל מי שלומד בתורה שלי יודע שכל כוונתי לשם שמיים, למען חיזוק התורה, למען אהבת התורה, את אחי אנוכי מבקש, לא להצביע- רק ש"ס". סיים הגר"ע יוסף את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות