רפואה ושמחה: הרב לאו והשר דיכטר השיקו אמבולנס

במעמד שרים, אישי ונבחרי ציבור, בכירים במשק הישראלי, מכובדים ומוזמנים רבים חנכה 'רפואה ושמחה' אמבולנס חדיש ומשוכלל המצטרף לצי האמבולנסים הפועל ברחבי הארץ. במעמד הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, השר אבי דיכטר, ח"כ אבישי ברוורמן, רו"ח שמעון הייבלום והתורמים: רו"ח ראובן שיף ורעייתו הגב' מיכאלה ולוי יצחק רחמני, יו"ר קבוצת "איילון"

הרב ישראל צישנסקי עם רו"ח ראובן שיף והשר אבי דיכטר (צילומים: בועז בן ארי)

באירוע רב משתתפים במעמד שרים, אישי ציבור ובכירים במשק: אגודת 'רפואה ושמחה' חנכה אמבולנס חדיש ומשוכלל.

יצטרף לצי האמבולנסים העומד לשירות הסעת חולים ומוגבלים. האמבולנס נתרם ע"י רו"ח ראובן ומיכאלה שיף בשיתוף עם קבוצת "איילון" ביטוח פנסיה שוקי הון בראשות מר לוי יצחק רחמני.

הרב ישראל צישינסקי, יו"ר 'רפואה-ושמחה', פתח בשבחה של האכסניה המכובדת שניתנה ע"י רו"ח ראובן שיף אשר הינו מנוע מרכזי בכל פעילות "רפואה ושמחה" ובשבחם של מר לוי רחמני וקבוצת איילון אשר הוא עומד בראשה המקדישה רבות בעשייה ברוכה לטובת הקהילה ובתרומה לנזקק והינה השותפה הגדולה של "רפואה ושמחה" מיום הקמתה בכל פעילות האמבולנסים והסיוע לחולים במימון תרופות ובמסיבות בבתי החולים.

"סמל קבוצת "איילון" מלווה את כל צי האמבולנסים של "רפואה ושמחה", העוסקים יום ולילה סביב לשעון בהסעת חולים, קשישים ומוגבלים לטיפולים רפואיים ולצרכים אלמנטריים, ללא כל תמורה". הרב צישינסקי הודה בדבריו בשם אלפי הנעזרים למר רחמני ולרו"ח ראובן שיף על תרומתם המשותפת לרכישת האמבולנס החדש.

רו"ח ראובן שיף הודה נרגשות ל"רפואה ושמחה" על הזכות לקחת חלק בפעילותה כאשר זה האמבולנס השני במערך האמבולנסים של "רפואה ושמחה" בו הוריו והורי רעייתו מיכאלה תחי' מונצחים בסיוע לזולת. "זה מה שלמדנו בבית הורינו ואנו שמחים להמשיך את מורשתם ולהנציח אותם על מעשי חסד העוסקים בסיוע לזולת ובראיית צרכי אלו שאינם מסוגלים להגיע לטיפולים רפואיים ובהצלחה לתת להם את הטיפול ההולם".

הרב הראשי הגרי"מ לאו ריתק את השומעים בדבריו, כאשר הציג שתי גישות המוזכרות בתורה תוך שהוא משיק את הדוגמאות לימינו אנו. "הגישה של הגר, אם ישמעאל, היתה לשבת מנגד הרחק כמטחוי קשת במצבו הקשה של בנה, באומרה אל אראה במות הילד, וזאת מבלי לדון אותה במצבה הקשה. אולם הגישה השנייה היתה של אחות משה, כאשר אמו הניחה את הילד בתיבת גמא על שפת היאר, היא התייצבה מרחוק 'לדעה מה יעשה לו'.

"ניתן בימינו לפגוש התנהגויות על-פי שתי הגישות", הסביר במתק לשונו הרב לאו. כאשר אנו נתקלים בנזקקים ובנצרכים, תהיה גישה אחת שתגרוס כי עם כל מלוא החמלה מה לנו ולעניין הזה?! בדיוק בשביל זה יש את משרד הרווחה והאגפים הרלוונטיים בעיריות וברשויות. אולם, הגישה החלופית היא זו שלמטרתה התכנסנו: גילוי אכפתיות. יש חולים, קשישים, נכים ומוגבלים ברחבי הארץ שידם אינה משגת מימון של הסעות תכופות לטיפולים רפואיים בבתי חולים ובמרכזים רפואיים. הגישה הסוציאליסטית של אגודת רפואה ושמחה, היא לא להשליך את האחריות כלפי הממשלה והרשויות, אלא לגלות אחריות ולהקדיש צי אמבולנסים שיעמוד לרשות חולים ומוגבלים חינם אין כסף".

לאחר דבריו של הרב לאו הזמין המנחה הרב צישינסקי את ר' לוי יצחק רחמני לשאת דברים, כשהוא מזכיר כי ר' לוי יצחק רחמני הוא דור שביעי לסבא קדישא סנגורם של ישראל רבי לוי יצחק מבארדיטשוב זיע"א.

מר לוי רחמני: אמבולנס נוסף זה לא עוד טקס, אלא זה עוד חיים לאלה שאין להם. "קבוצת איילון חרטה על דגלה ועל הלוגו שלה את המשפט 'אנשים לשרות אנשים', במטרה שזו לא תהיה סיסמא גרידא, אלא מתווה חיים עליו אנו אמונים ברמת יישום יומיומית", אמר וציטט את הסבא הגדול הרבי מבארדיטשוב על הפסוק: "החודש הזה לכם ראש חודשים", כי בכל ראש חודש מתגלה רצון חדש על ישראל לעבודת הבורא ית' ".

חודש שבט הינו חודש מיוחד שמרכזו הוא בחמשה עשר בו שהוא ראש השנה לאילנות, עליהם נאמר "כי האדם עץ השדה". ככל שנטפח אותו ונשקה אותו בחום ובמסירות, כך ייצאו פירות בריאים ומשובחים יותר. אנו נזהרים ומצווים על כל פרי ב'בל תשחית', ובוודאי כשמדובר בפירות אנושיים. אין סמלי יותר מכך בכניסתנו לחודש מיוחד זה שראשי התיבות שלו מסמלים: "שלום, ברכה, טובה", לעזור בתרומת אמבולנס נוסף שיציל עוד חיים ויסייע לאנשים במצוקתם".

רחמני הודה בסיום דבריו לרו"ח ראובן שיף ולזוגתו על השותפות בתרומה לזכר ולע"נ הוריהם, ובירך את חבר הנאמנים של האגודה העושה במלאכה לצד צוות מתנדבי האגודה הפועלים בכל דרך להיטיב עם חולים ומוגבלים ובני משפחותיהם במסירות אין קץ.

עם סיום האירוע נהנו המשתתפים מפרקי חזנות אקטואליים ומנעימות של החזן העולמי ר' חיים אדלר, שהופיע במקום בהתנדבות לאות הערכה ותודה לאגודת רפואה ושמחה ולעומד בראשה הרב ישראל צישינסקי.

עמותת רפואה ושמחה: חסד והצלת חיים

עמותת "רפואה ושמחה" מספקת סיוע לחולים נזקקים במגוון דרכים, באמצעות כ- 250 מתנדבים ברחבי הארץ. "רפואה ושמחה" ידועה במסיבות השמחה שהיא עורכת למאושפזים במחלקות בתי החולים בכל רחבי הארץ על ידי מתנדביה. התחום הבולט שלה הינו שירות מערך האמבולנסים להסעות חולים נכים לטיפולים רפואיים מצילי חיים כמו: דיאליזה, כימותרפיה, שיקום ועוד.

רפואה ושמחה הצטיידה בשנים האחרונות באמבולנסים המספקים שירותי הסעה חינם בירושלים, במרכז ובדרום. בשנה הקרובה ייקלט אמבולנס נוסף שישרת את אזור הצפון. האמבולנסים מיועדים לכל אלו הנזקקים לכך, ושידם אינה משגת, ובכך מסייעת העמותה להארכת חיים ולהצלת חיים ממש. השירות ניתן לכולם ללא הבדלי דת, גזע ומין.

העמותה הוקמה בשנת 2004 ומתקיימת על בסיס תרומות בלבד. מאז הקמתה סייעה למאותו אלפי חולים.

יו"ר רפואה ושמחה, הרב ישראל צישנסקי נואם באירוע
השר אבי דיכטר נואם באירוע השקת האמבולנס של "רפואה ושמחה"
התורם רו"ח ראובן שיף נושא דברים
התורם מר לוי רחמני יו"ר קבוצת איילון נואם
ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן והרב הראשי ישראל מאיר לאו משיקים את האמבולנס
החזן הרב חיים אדלר מנעים בקולו באירוע
הרב הראשי לתל-אביב ישראל מאיר לאו מרתק את השומעים
הרב לאו עם מר לוי יצחק רחמני בטקס ההשקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר