ברגע האחרון

מה הוביל לתמיכת 'מרכז חסידי ויז'ניץ' ב'יהדות התורה'?

ברגע האחרון: גם במרכז חסידי ויז'ניץ מתגייסים למען רשימת 'יהדות התורה' - ג'. הערב הוכרזה התמיכה בבית המדרש המרכזי בנוכחות האדמו"ר: "חוב קדוש לכל אחד ואחד מחסידי ויזניץ לפעול ולעשות ולהצביע אך ורק למען רשימת יהדות התורה והשבת אות ג'" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יהושע פרוכטר)

ברגע האחרון: גם במרכז חסידי ויזניץ יצביעו ג'.

ערב יום הבחירות ולאחר לבטים וספיקות רבים הוכרז הערב בביהמ"ד מרכז חסידי ויזניץ ברח' עזרא בב"ב בנוכחות כ"ק האדמו"ר כי יש להצביע עבור רשימת יהדות התורה המאוחדת שסימנה ג'.

לאחר תפילת ערבית נאם הגבאי הרב יוקל וויס והכריז את הנוסח הבא: "בפקודת כבוד קדושת מרן אדונינו מורינו ורבינו שליט"א למען כבודו של כ"ק מרן רבינו זי"ע, חוב קדוש לכל אחד ואחד מחסידי ויזניץ לפעול ולעשות ולהצביע אך ורק למען רשימת 'יהדות התורה והשבת - אות ג' למען כבוד שמיים ולמען כבוד בית ויזניץ. רבינו שליט"א מברך את כל העושים בכל מילי דמיטב".

יצויין כי ההכרזה הינה שבוע לאחר פרסום הקול קורא עליו חתמו עשרות אדמו"רים ורבנים וראשי ישיבות

אחד החסידים שהשתתף בהכרזה אמר ל'כיכר השבת': "כעת יתגייסו כל החסידים להצביע ולפעול למען יהדות התורה. ברגע שהרבי הורה אין יותר כל ספיקות ותהיות".

מי הביא לתמיכת מרכז חסידי ויז'ניץ?

אין זה סוד כי בשבועות האחרונים ערך סגן שר הבריאות יעקב ליצמן סדרת פגישות אצל גדולי הדור במטרה לגייסם לרשימת יהדות התורה.

בין השאר הוא יצר קשר עם גורמים פוליטים בכירים בחצר מרכז חסידי ויזניץ על מנת להוביל להתגייסות למען רשימת יהדות התורה. ואכן בשבוע האחרון שררה במערכת הפוליטית ההערכה כי זה גרם לשינוי.

הערב, נודע ל'כיכר השבת', כי מאחורי הקלעים פעלו בנושא גם בדגל התורה ובפרט בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהחליט לגייס כל קול לטובת הרשימה החרדית.

הבוקר אף נשלח מסר מיוחד ממרן הגראי"ל שטיינמן לאדמו"ר, בו הוא מבקש שיקרא לחסידיו להצביע ג'.

יצויין כי גורם בכיר בחסידות אומר הערב ל'כיכר השבת' כי נכון שגורמים רבים ביהדות התורה התערבו בנושא וניסו לפתור את סוגיית שאלת ההצבעה אולם בסופו של דבר ההחלטה התקבלה אישית ע"י האדמו"ר בעצמו ועל פי השיקולים אותם הכריז הגבאי בשמו הערב בבית המדרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר