ראיון מיוחד

שי פירון ל"כיכר השבת": "לא פוסלים את החרדים"

ישיבת המפלגות החרדיות בקואליציה משותפת עם יאיר לפיד מעסיקה את המערכת הפוליטית. מספר 2 ב'יש עתיד', שי פירון, אומר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" כי אינם פוסלים ישיבה עם החרדים אך לדעתו בעוד 5 שנים כולם ישרתו. ויש תנאי נוסף לכניסה לממשלה: הרב הראשי האשכנזי יהיה ציוני דתי. ראיון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שי פירון (צילום: פלאש 90)

שאלת כניסתם לקואליציה של המפלגות החרדיות מעסיקה את המערכת הפוליטית כאשר כולם תוהים האם יש סיכוי לישיבה משותפת של מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שחקקה על דגלה את נושא גיוס החרדים או בשמו המכובס "השוויון בנטל" יחד עם המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה או אולי לפחות עם אחת מהן.

הרב שי פירון הניצב ברשימת 'יש עתיד' במקום השני אחרי יאיר לפיד, אומר הבוקר (חמישי) ל"כיכר השבת": אנחנו ב'יש עתיד' לא פוסלים ישיבה משותפת עם המפלגות החרדיות, לא ש"ס ולא יהדות התורה".

לדבריו, "הוויכוח הוא על תכנים, לא על הדברים השוליים. לעניות דעתי חייבים להגיע לאיזו שהיא הסכמה שלפיה עד 5 שנים מהיום, כל אזרח בישראל ישרת או שירות צבאי או שירות קהילתי ומי שבאמת תורתו אומנותו והישיבה הינה מקום אמיתי בשבילו הרי שעליו יחול פטור מיוחד, הצבא ייתן פטור של מכסות שייקבעו בשיתוף פעולה מלא עם ראשי הישיבות אבל הציבור בכללותו צריך לשרת".

"התפיסה הזאת כי כולם בחורי ישיבה ומלכתחילה יש פטור גורף לכולם חייבת להשתנות והיא לא יכולה להימשך יותר", אומר פירון.

בשיחה עם "כיכר השבת", מוסיף פירון כי "אינני יודע אם נזכה לאוזן קשבת למהלך הזה במפלגות החרדיות אבל אני חושב ומקווה מאוד שכן. אם הציבור החרדי יבין שאין לחברה בישראל כל מטרה לשנות אותם חלילה או לפגוע באורח חייהם ולא מדובר כאן לא במלחמת דת ולא במלחמה חלילה כנגד לומדי התורה האמיתיים הרי שהוא ישכיל גם להבין כי כדאי, נכון וצריך להגיע להסכמות היסטוריות".

"החרדים חייבים להבין שהשיח הפוליטי בישראל השתנה ובמצב שנוצר ככל שהם יהיו מעורבים יותר הרי שהדבר יגביר את היותה של מדינת ישראל בעלת אופי של מדינה יהודית וככל שהם ימשיכו להסתגר ולהיבדל הרי שהדבר ייפגע ביהדותה של המדינה", טוען שי פירון ומוסיף כי הוא לא יכול לדעת מה יקרה בסוף אבל הוא רוצה לשבת עם החרדים, יחד עם הגנה על העקרונות של יש עתיד.

פירון, מרחיב את הדיבור על ההצעה לשוויון בנטל ואומר כי "על פי התוכנית שלנו בחמש השנים הראשונות החרדים יוכלו לצאת לשוק העבודה ללא החובה לשרת בצבא, זה חשוב גם בשביל צה"ל על מנת שיוכל להתארגן לקליטה של בחורי הישיבות וגם לציבור בכללותו שלא יצטרכו להמשיך ולעבוד בשחור".

על השאלה האם הוא חושב שיש מצב בו יגייסו את החרדים בכפייה, משיב פירון, "לא רוצה שנגיע לזה אבל אני שואל למה הבן שלי חייב להתגייס ואילו אחרים לא. הבן שלי גם רוצה ללמוד תורה אבל אף אחד לא שואל אותו ובגיל 18 הוא חייב לשרת בצבא, צריך להבין שיש מלחמת מצווה ועל כולם להתגייס אליה".

"אני רואה לפעמים צעירים חרדים שעובדים ואני שואל למה הם יכולים לעשות זאת ללא ששירתו בצבא, זו שאלה קשה", הוא מוסיף.

כאשר הוא נשאל לגבי האפשרות שתינתן לחברי המפלגות החרדיות חופש הצבעה בסוגיית השוויון בנטל, הוא משיב כי הוא לא בקיא במניפולציות פוליטיות. "מבחינתי כל עוד הם יהיו מחייבים לעמוד בהחלטה שתתקבל אין לי בעיה עם מה שהם עצמם יצביעו", אומר פירון.

לסיום, מודיע הרב פירון בפסקנות כי שאלת מועמדותו של רב ראשי לישראל ציוני דתי, הינה תנאי של מפלגת 'יש עתיד' לכניסה לקואליציה. "אין סיבה שנוותר לבזה ובעניין הזה יהיה שיתוף פעולה של כל המפלגות הציניות שזהו אינטרס משותף לכולם", הוא מבטיח.

"אני לא רוצה להיכנס לשם ספציפי כזה או אחר אבל תהיה חלוקה הוגנת, הרב הראשי הספרדי יהיה חרדי ואילו הרב הראשי האשכנזי יהיה ציוני דתי, הגיע הזמן לעשות את זה", אומר פירון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר