בצל גזירת הגיוס

הגראי"ל למקורבו: בזכות הבכי יבוטלו כל הגזירות

במהלך השבת האחרונה, נכנס רב שכונה מוכר בבני ברק למעונו של הגראי"ל שטיינמן, וסיפר לו על כך שדבריו בכינוס האחדות בשבוע שעבר, שנאמרו תוך כדי דמעות גרמו להד ציבורי רחב. הגראי"ל הקשיב, ואמר "עם ישראל זקוק לרחמי שמיים רבים. בזכות הבכי תלמידי הישיבות יוכלו ללמוד" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל בכינוס המועצת (צילום: אלי סגל)

כינוס האחדות ההיסטורי של שתי מועצות גדולי התורה בו התכנסו ביום חמישי האחרון בב"ב גדולי הדור מרנן ורבנן האדמו"רים, הרבנים וראשי הישיבות על מנת לדון ולטכס עיצה וכן לזעוק את זעקתה של היהדות החרדית כנגד גזירת גיוס בחורי הישיבות, ונסיונות הכפייה על ציבור בני התורה - מעורר הדים רבים בציבוריות החרדית וגם בקרב הפוליטיקאים וכלי התקשורת הכלליים בישראל.

אחד הרגעים המרגשים שהיווה אולי את שיאו של האירוע המיוחד היה משאו המרטיט של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, שדיבר בקול בוכים ואמר תוך כדי שדמעות זולגות מעיניו כי כל קיום כלל ישראל הוא רק ע"י התורה ובלי תורה אין כלל ישראל, עוד אמר הרב כי בכל הדורות היו צריכים להילחם כדי שנוכל לשרוד וגם כעת אנו מבקשים מהשלטונות שלא יקשו עלינו כי לימוד התורה הוא התכלית של עם ישראל כולו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במהלך השבת האחרונה נכנס למרן ראש הישיבה אחד מתלמידיו המכהן כרב שכונה ידועה בעיר התורה והחסידות בני ברק, וסיפר לו כי דבריו החריפים מתוך בכי ודמעות גרמו לקידוש ה' גדול ויצרו הד ציבורי נרחב בכל תפוצות העולם.

מרן הגראי"ל הקשיב בעניין רב, והשיב כי אנו נמצאים בעת צרה גדולה וכי עם ישראל והיהדות החרדית זקוקים לרחמי שמיים רבים. עוד אמר הגראי"ל: הקב"ה יעזור שבזכות הבכיות יתבטלו כל הגזירות הרעות ותלמידי הישיבות יוכלו להמשיך וללמוד בהשקט ובבטח.

מרן ראש הישיבה הוסיף והזכיר את הכתוב "והנה נער בוכה, ותחמול עליו" מכאן שרואים כי הבכי מועיל לחמלה ורחמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות