חשיפה

מרן הרב עובדיה לש"ס: האריכו כהונת הרב עמאר

חודש לפני שתסתיים כהונת הרבנים הראשיים, ורגע לפני שיחלו מאבקי הירושה, נראה כי רצונו של הרב עובדיה יוסף הוא להאריך את כהונתו של הרב עמאר בעשר שנים נוספות. הרב עובדיה הורה להתנות את המשך הכהונה בהסכם קואליציוני. האם הרב גרוסמן יתמודד על תפקיד הרב הראשי? (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר ומרן הגר"ע יוסף (פלאש 90)

מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף מבקש להאריך את כהונתו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב שלמה משה עמאר, בעשר שנים - כך נודע לכיכר השבת.

חודש לפני שתסתיים כהונת הרבנים הראשיים לישראל, ורגע לפני שיחלו מאבקי הירושה, נראה כי רצונו של הרב עובדיה יוסף הוא להאריך את כהונתו של הרב עמאר בעשר שנים נוספות. על חשיבות העניין אפשר ללמוד מבקשתו של הרב עובדיה להתנות את המשך כהונתו של הרב עמאר בכל הסכם קואליציוני עתידי.

בכיר בש"ס המקורב לנושא אישר את הפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת' והוסיף: "מלבד הקרבה המיוחדת שיש למרן הרב עובדיה לרב עמאר, יש נושא נוסף - התחזקותו של הציבור הדתי לאומי. אם רב עיר ימונה במקומו של הרב עמאר לרב הראשי, תתפנה משרה חשובה באחת הערים הגדולות. החשש הוא שהבית היהודי יבקשו למנות שם רב מטעמם".

באשר לסיכויי ההצלחה להעביר חוק שיכשיר את המשך כהונת הרב עמאר, אמר הבכיר: "בעוד כחודש יתפסו את התפקיד רבנים ממלאי מקום במקומם של הרבנים המכהנים, ובחודשים האלו ניתן יהיה להעביר חוק שיאפשר לרב עמאר להתמודד שוב על התפקיד".

• עוד בנושא: י"ג בניסן: הרבנים הראשיים יסיימו את תפקידם • מיוחד

עוד נודע לכיכר השבת כי בפגישה שהתקיימה לפני כשבועיים בין מרן הרב עובדיה יוסף לגר"ש עמאר התבטא הרב עובדיה ואמר: "על מקומך לא ישב זר".

בלשכתו של הגר"ש עמאר אישרו את הפרטים וסיפרו כי הרב לא שוהה בישראל בימים אלה. "הרב נמצא במסע חיזוק בקהילות היהודיות בצרפת", ציינו.

בתוך כך, בימים האחרונים עולות הערכות כי הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, יתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי.

יש לציין כי בעבר פורסם כי אביו של הרב גרוסמן, הגה"צ רבי ישראל גרוסמן, הורה לו שלא להתמודד לתפקיד, כמו-גם רבו כ"ק האדמו"ר מלעלוב זצ"ל.

בלשכת הרב גרוסמן אמרו היום: "כשנרצה להגיב נדע איך לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר