בעקבות בדיקות שעברו בחורי ישיבה

פרוש לצה"ל: "אל תמתחו את החבל, נצא למאבק"

חברי הכנסת של 'יהדות התורה' הגיעו הערב לאירוע מיוחד שנערך עבורם באור יהודה. הח"כים ניצלו את הבמה להעברת מסרים פוליטיים. ח"כ מאיר פרוש: "אל תגעו בבחורי הישיבות. אני קורא לצבא לא למתוח את החבל, במידה וזה ימשך, אנחנו נצא למאבק וננצח" ליצמן: הרבנים החליטו לא להתפשר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |

ביהדות התורה מרוצים אך דואגים: במפלגה החרדית יהדות התורה חגגו הערב רשמית את ההישג בבחירות וצמיחתה של התנועה ל-7 מנדטים.

תחת הכותרת "כנס סיכום והוקרה לפעילים" התכנסו כל שבעת הח"כים של המפלגה וראשי העיר, חברי המועצות ומאות מתנדבים לסיכום מערכת הבחירות. הנואמים המרכזיים של תנועת אגו"י היו חברי הכנסת יעקב ליצמן ומאיר פרוש, כששניהם מגלים פסימיות מסויימת בנוגע להרכבת הממשלה ומעריכים כי ייתכן ובעתיד הלא רחוק נתייצב שוב בפני מערכת בחירות נוספת.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, דיבר באריכות על המצב הקשה אליו נקלע הציבור החרדי כשעל הפרק ניצבות מספר גזירות ובהם גיוס בחורי הישיבות, כפיית לימודי הליב"ה וקיצוץ בתקציבים.

ליצמן סיפר על כניסתה של לבני לממשלת נתניהו ודחה את הפרסומים כאילו התייעצו עם חברי יהדות התורה לפני החתימה על ההסכם עם מפלגת התנועה.

"אנחנו בימים של מאבק קשה עם הרבה אינטרסים ובלוקים ואין לדעת איך מתקדמים בנושאים החשובים לנו" אמר ליצמן שהוסיף: "החלטות גדולי התורה הם שאין על מה להתפשר".

ליצמן הוסיף ואמר כי מאז פגישתם של חברי צוות המו"מ של יהדות התורה עם חברי צוות המו"מ של הליכוד בתינו לפני כשבועיים הם לא קיבלו אף מסר או הודעה לגבי המשך ומשא ומתן.

"רק ראש הממשלה עבר לידי במקרה ואמר לי כי אנחנו צריכים להיפגש ולדבר" ציין ליצמן.

גם חבר הכנסת מאיר פרוש הביע פסימיות מהמצב ואמר כי צריך להתחיל ולהתכונן למערכת הבחירות הבאה.

"אין סיכוי שנתפשר על מי שרוצה ללמוד. הדרישה שלנו, שכל אחד שיושב ולומד שיקבל דיחוי". הצהיר פרוש וסיפר כי אתמול קיבל טלפון מאדם שהבן שלו קיבל התייחסות לא ראויה בלשכת הגיוס.

"אני אומר לצבא אל תמתחו את החבל, על מקרה ספציפי שארע אתמול בלשכת הגיוס בירושלים בו לטענת הוריו עבר בדיקה משפילה אמר פרוש: "אל תגעו במשיחי, אל תגעו בבחורי הישיבות תרתי משמע. אני קורא לצבא לא למתוח את החבל, במידה וזה ימשך, אנחנו נצא למאבק וננצח". אמר

צפו בתיעוד מהאירוע • צילום: משה גולדשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות