בדרך לבירה?

היועץ של דרעי: לא פוסל שיתמודד לראשות ירושלים

יוסי לוי, שנמנה בבחירות על הצוות האסטרטגי בתנועת ש"ס, ונחשב ליועץ התקשורת של אריה דרעי, לא שולל את האפשרות כי דרעי יחליט בסופו של דבר להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. "דילמה אמיתית יש לו", הוא אומר. על שלישיית ההנגה הוא אומר: "לא היו מריבות בלתי פוסקות" (חדשות, פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מתלבט. אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

יוסי לוי, יועץ התקשורת של אריה דרעי בתקופת הבחירות, לא שולל בראיון ל"גלובס" את האפשרות שדרעי יחליט להתמודד על ראשות עיריית ירושלים.

"דרעי הוא איש ברוך כישרונות שחוזר לפוליטיקה אחרי ששילם את חובו לחברה, כשהוא מנוסה ובוגר יותר", אומר יוסי לוי. לדבריו, "זה יהיה נכון שישב סביב שולחן הממשלה כשיתקבלו ההחלטות החשובות, ולא משנה באיזה תפקיד".

"יחד עם זאת", הוא מוסיף, "אני לא פוסל את האפשרות שירוץ לראשות עיריית ירושלים. דילמה אמיתית יש לו". לוי מתייחס להצעה שראש עיריית ירושלים יהיה חבר קבינט, ואומר כי "זו בהחלט אופציה שיכולה להיות. זה גם חוסך את תפקיד השר לענייני ירושלים. האפשרות שראש עיריית ירושלים יהיה גם חבר קבינט זו אפשרות בהחלט מעניינת, ואולי אפילו פתרון טוב לכל הצדדים".

"כעת זה בגדר ספקולציה", הוא מבהיר, "אבל זה לא משהו הזוי או לא הגיוני עם סיכוי קלוש. אבל קודם כול צריך להרכיב קואליציה, ואז ממשלה, ואחר כך נראה. אני מאמין שנתניהו יזדקק להארכה מעבר לחודש שקיבל. הרבה מפלגות בנו את הצוותים שלהן על עורכי דין, שמטבעם מתעכבים על כל סעיף קטן, מה שעוד יותר מסרבל את העסק. גם בש"ס יש עורכי דין מצוינים, אחד מהם הוא נדב עשהאל, הוא ואני היינו גלויי הראש היחידים בצוות הקמפיין".

על החיבור שלו עם ש"ס בכלל ודרעי בפרט, אומר לוי: "את דרעי הכרתי בשנות ה-90 כשסיקרתי את חקירת המשטרה ואת המשפט שלו מטעם מעריב. אני גם מכיר את אחיו מומו. שנינו באנו למשחקים של הפועל ירושלים. מי שעשה את החיבור עכשיו הוא איש הסקרים ישראל בכר, שהוא חבר טוב שלי הרבה שנים ועבד גם הוא עם ש"ס". לוי מספר כי בקמפיין בחירות צריך מידה מסוימת של הזדהות אם לא הזדהות מוחלטת, וזה מה שמצא בעבודה עם דרעי.

"הרקע של הקיפוח. וזו גם נקודת החיבור בין אביגדור ליברמן לדרעי, שאף אחד לא מבין. התחושה של האנדרדוג; של אלה שאף פעם לא היו נסיכים, שההורים שלהם אף פעם לא פרסו להם שטיח אדום ולא סללו להם דרך לצמרת באף תחום. קל לי להזדהות עם החלש. גם כשהתחלתי לעבוד עם נתניהו הוא היה ראש האופוזיציה, עם 12 מנדטים", מספר לוי.

לדברי יוסי לוי, חשוב להגדיל את מספר החרדים שמתגייסים לצבא או לשירות לאומי. "ש"ס מבינה היום היטב שמה שהיה לא יכול להימשך עוד, ושצריך למצוא פתרון אחר; שהם צריכים ליטול חלק ולהשתלב במעגל העבודה בשיעורים הרבה יותר גבוהים. וזה יקרה כבר בשנה-שנתיים הקרובות", הוא טוען.

"הם הגיעו לבדם להבנה שהדבר הזה הוא מכשול", הוא אומר ושולל את הקרדיט מלפיד, "כשאדם לא לומד לימודי ליבה זה מפריע לו להשתלב במעגל העבודה, זה מנציח את העוני. החינוך הוא המפתח היחיד לצאת מהמעגל הזה, ואחר כך השירות הלאומי או הצבאי".

באשר לאפשרויות הקואליציה של נתניהו, אומר לוי כי האפשרות המועדפת של ביבי היא קואליציה משותפת לש"ס וליש עתיד. "את הקואליציה הקודמת שלו הוא בנה כשליברמן מימין ואהוד ברק משמאל. עכשיו הוא ישמח להיות איש הביניים המאזן בין דרעי ללפיד".

אז ש"ס תיכנס לקואליציה? הוא נשאל ומשיב: "הם מעוניינים, וראש הממשלה מעוניין, ולכן במוקדם או במאוחר הם ייכנסו. מדובר בשותפים מאוד נאמנים לראש הממשלה. 11 מנדטים צייתנים שפועלים כמקשה אחת הם נכס למי שמרכיב קואליציה, ואני לא מחשיב את מה שקרה עם חיים אמסלם בקדנציה הקודמת, הוא לא מייצג את הכלל".

יוסי לוי (צילום: פלאש 90)

לוי מתייחס למודל הנהגת השלישיה בש"ס, ואומר: "אם את שואלת אותי אם מודל השלישייה זה מודל שאני ממליץ עליו - אז לא. ממש לא. אבל גם לא היו מריבות בלתי פוסקות. זה נכון שאף אחד מהשלושה לא אהב את הסידור הזה, אבל הם הבינו מתוך בגרות שחייבים לשתף פעולה ולעבוד יחד, והם היו בקשר יומיומי. מובן שיותר נכון היה שתהיה היררכיה ברורה, בעיקר כשההצבעה בבחירות האלה הייתה פרסונלית לגמרי. אנשים לא אמרו 'הצבעתי ליש עתיד' אלא 'הצבעתי ללפיד', לא 'הצבעתי לבית יהודי' אלא 'הצבעתי לבנט', וש"ס יצרה לאנשים בעיה, כשלא היה אדם אחד מובהק בראש".

לוי מוסיף כי בש"ס יש הסכמה מוחלטת שההצבעה היא לרב עובדיה. "זו גם הסיבה ששלושתם שיתפו פעולה, כי הרב רצה ופסק".

"איך אני מסביר את זה שאחרי שאריה בא נשארנו עם 11 מנדטים כמו בבחירות הקודמות", הוא שואל וממשיך, "אנחנו שמרנו על כוחנו, שזה הישג שאין להמעיט בחשיבותו במערכת בחירות שבה כל מפלגות השלטון נפגעו אנושות. זה כאילו שהליכוד ביתנו היו נשארים עם 42 מנדטים. ואנחנו עוד נלחמנו נגד סדר יום שלא שיחק לטובתנו, כמו שוויון בנטל ולימודי ליבה. ליברמן ונתניהו פתחו חזית נגדנו, בנט, כשחקן חדש בזירה, התמודד על שני מנדטים שמשותפים לנו ולו; אמסלם ואמנון יצחק לקחו לנו קרוב לשני מנדטים".

"הציפייה הייתה שדרעי ייקח את ש"ס אליו. במקום זה הוא נבלע במשולש הברמודה שנוצר שם, וש"ס לקחה אותו אליה. אילו דרעי היה מקים מפלגה, הוא היה לוקח את ש"ס לכיוון מתון יותר בכל התחומים, וזה היה מביא לו הרבה מנדטים. במקום זה הוא נבלע בש"ס, שהתרחקה בעשור האחרון מהמסורתיים לייט, מי שאני מכנה 'הכחלונים', בני עדות המזרח שומרי המסורת, שמחזיקים בזיקה עמוקה לדת אבל גם רואים טלוויזיה. אני בתמימותי או בטמטומי האמנתי שאולי אפשר לשבץ ברשימה איזו כיפה סרוגה, אבל ש"ס לא הביאה פנים חדשות, למעט דרעי. יש לה מזל שדרעי הבעיר את השטח והחזיר חלק גדול מהבוחרים. בלעדיו ש"ס הייתה מקבלת שבעה-שמונה מנדטים", הוא קובע בנחרצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר