מזהיר את הדתיים

גפני: "הניתוק בין החרדים לדתיים הביא את ההתנתקות"

ח"כ משה גפני הזהיר את הציבור הציוני דתי מפני ניתוק אפשרי בינו לבין הציבור החרדי, והזכיר כי ממשלת שרון שגרמה לקרע שכזה הביאה בסופו של דבר את ההתנתקות. "אני מקווה שתהיה ממשלה רחבה, שכולנו נהיה בה", אמר גפני, "הבלוף הזה של השוויון בנטל מביאים את זה כל הזמן רק בשביל לנהל משא ומתן" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני (צילום וידאו: ישי כהן. תמונה: פלאש 90)

גפני מזהיר את הדתיים: במהלך ישיבת מליאת הכנסת אחר-הצהריים (שלישי), הזהיר חבר-הכנסת משה גפני, יו"ר 'דגל התורה', את הציבור הציוני דתי מפני ניתוק מהציבור החרדי והזכיר מה גרם ניתוק שכזה בעבר.

"שמעתי את חברי הכנסת החדשים מהבית היהודי, חבריי החדשים, על אריאל ועל משוחררי ג'יבריל", פתח ח"כ גפני את דבריו, "זאת אומרת, היה איזה קו מאוד מעניין, וביקשתי בגלל זה, לא להביע עמדה, אלא רק לספר לכם מה היה פה בהיסטוריה של הכנסת".

גפני המשיך ואמר: "ב-2003 אריאל שרון היה ראש הממשלה, והוא החליט להקים ממשלה בלי החרדים. הוא הקים ממשלה עם ממשלת שינוי, בראשותו של השר המנוח, טומי לפיד, והצטרפו לממשלה הזאת המפד"ל, האיחוד הלאומי וישראל ביתנו, והחרדים היו בחוץ".

"הממשלה הזאת - אני לא מביע עמדה, אני רק מספר לכם שתדעו את ההיסטוריה, ואני גם לא יודע מה יהיה בסוף המשא-ומתן, הממשלה הזאת החליטה על ההתנתקות", הזכיר גפני לח"כים הדתיים.

"זאת הייתה הממשלה שהביאה קרע, לא קטן, בין הציבור החרדי לבין הציונות הדתית", הוסיף גפני, "הצלחנו אחרי זה להחות את זה, אבל לא באתי להביע פרשנות אלא להגיד נקודה, העובדה שהנתק בין הימין הדתי והחרדים הביאה לממשלה שהייתה ממשלת ליכוד ושינוי שהביאה להתנתקות, זאת הממשלה שהחליטה על ההתנתקות".

בדבריו, עקץ גפני את נפתלי בנט על החיבור שלו עם לפיד ואמר: "כאן בכנסת אנשים בסופו של דבר, חברי כנסת מביאים את זה בגלל הנאה רגעית, או בגלל איזה שהוא יצר נקמנות כביכול, ומביאים אסון על מה שאתם מאמינים בו".

"אני מקווה שתהיה ממשלה רחבה, שכולנו נהיה בה", אמר גפני, "הבלוף הזה של השוויון בנטל מביאים את זה כל הזמן רק בשביל לנהל משא ומתן, אבל ביום שאחרי אנחנו נצטרך להחליט החלטות".

"תזכרו", הוא הוסיף לסיום, "שהניתוק בין הציבור החרדי ליציונות הדתית הביא את ההתנתקות, זה מה שהיה - בלי פרשנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר