הפילוג בציונות הדתית מחריף

נשיא ישיבת 'הר המור' נגד נפתלי בנט: פגיעה בתורה

בציונות הדתית לא מקבלים בלב שלם את המהלכים השונים הזוכים לגיבוי מח"כ נפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי ועלולים לפגוע בעולם התורה. הרב צבי טאו, נשיא ישיבת 'הר המור' מפרסם מכתב חריף: "הדיבורים וההצעות בדבר צימצום לימוד התורה - פגיעה בכתרה של תורה, וחילול ה'" (חדשות, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ביקורת חריפה, הרב צבי טאו (צילום: מיכאל יעקובסון)

הפילוג בציונות הדתית מחריף: הרב צבי טאו מרבני הציונות דתית במכתב כנגד מהלכי הבית היהודי ונפתלי בנט: "עושים חילול ה׳".

במכתב נחרץ וחריף שמפרסם הערב (שני) הגאון רבי צבי ישראל טאו ראש ישיבת "הר המור" ומגדולי הרבנים החרד״לים בציונות הדתית הוא קובע בבהירות כי אסור לפגוע בלומדי התורה.

בתחילת המכתב פותח הרב טאו וכותב: "כל הדיבורים וההצעות בדבר צימצום לימוד התורה בישראל קביעת מכסות ותוכנית להמעטת תמיכתה ותקצובה ע״י גורמים חסרי מדע ויתרי כוח ומניפולציות פוליטיות הרי זו פגיעה בכתרה של תורה, חילול ה׳, והשפלת קרן ישראל חלילה. כל הנוגע בה כנוגע בבבת עינו, ואין מקיפין".

"התורה היא סם החיים של גאולתנו מדינתנו ומיעוט דמותה היא חתירה תחת הבניין כולו". קובע הרב טאו ומוסיף: "האחריות על קיומה, הגדלתה, האדרתה היא על גדולי התורה ראשי הישיבות. וכולנו עמך בית ישראל מתפללים על כך. וכל התערבות של מיעוטי תורה וק״ו של עוקריה ושונאיה לא תקום ועל כך יש למסור את הנפש".

"אל תגעו במשיחי", מכתבו של הרב צבי טאו

עוד כותב הרב טאו: "על התורה לומדיה ושוקדיה אין שום דיון ושום משא ומתן כי היא בסיס הקיום של מדינתנו וישובנו וכל נסיון להפוך אותה לנושא של סחר מכר ומשחקים פוליטים היו לא תיהיה".

אל המכתב הנדיר מצטרפים גם הרבנים מרדכי שטרנברג ועמיאל שטרנברג והינו הנחרץ ביותר שנכתב עד כה מאת רבני הציונות הדתית בעניין חומרת הפגיעה בלומדי התורה וסוגיית גיוס בחורי הישיבות.

יצויין, כי לפני כשבועיים הביעו רבני תקומה ובראשם הרב דב ליאור תמיכה בנפתלי בנט ובהתנהלותו הפוליטית, אולם מנגד רבנים אחרים כתבו על חשיבות שמירת ערך לימוד התורה בעם ישראל והשותפות עם הציבור החרדי.

מוקדם יותר היום, פרסמו שניים מחשובי רבני הציונות הדתית, רבה של השומרון הרב אליקים לבנון והרב שמואל אליהו רבה של צפת, קריאה פומבית לראשי 'הבית היהודי' לפתוח במשא ומתן מיידי עם המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה.

במכתב שמופנה אל ראשי מפלגת "הבית היהודי" נכתב בין היתר: "הננו באים להביע בפניכם את דאגתנו ממהלך המשא ומתן הקואליציוני, מהתנהלות של נתק, מול המפלגות החרדיות. עם כל הפער שיש בדיעות ובמעשים, אחרי הכל, הננו כולנו, אנו והם כאחד, תומכי תורה ומצוותיה.

"הננו פונים אליכם בקריאה ברורה: פתחו במו"מ מיידי עם המפלגות החרדיות!, אנו ערים לביטויים הקשים והעולבים היוצאים מפיותיהם של חברי הכנסת של המפלגות הללו.

"אך בענין זה, אנו צריכים לנהוג כ"נעלבים ואינם עולבים". אין ענין לנהוג "מידה כנגד מידה". יש לראות את תועלת כבוד התורה, ומתוך כך גם כבוד ארץ ישראל" כתבו הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר