מסעדה סירבה לסגור בשבת ולעבור ל'כשר', ונאלצה לסגור את שעריה

המתח בין חילונים וחרדים בירושלים: מסעדת 'רסטובר' שסיפקה אוכל לא כשר והייתה פתוחה בשבת, נאלצה לסגור את שעריה לאור התעקשות בעל המקום שלא להמשיך את החוזה במידה והעסק ימשיך בדרכו, בארגונים החילונים גינו את ההחלטה וקראו לפתיחתם של עוד עסקים בעיר בשבת (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
רסטובר, נסגרה (צילום: מתוך אתר המסעדה)

סופה של המסעדה הירושלמית שהאכילה אוכל לא כשר: בעלי מסעדת 'רסטובר' סירבו לעבור למתכונת כשרה ולסגור את שעריה בשבת, והיום נאלצו להודיע על סגירת שערי המסעדה, וזאת לאחר סירובו של בעל המקום להמשיך ולאפשר את קיומה של המסעדה במתכונתה הלא כשרה.

בפוסט שפירסמו הבוקר מנהלי המסעדה 'רסטובר', בדף הפייסבוק של העסק נכתב: "הבוקר דלת הרסטובר לא נפתחה, בפעם הראשונה מזה שמונה שנים".

"אנו מצטערים להודיע שלא נוכל יותר לארח אתכם כי המסעדה שלנו, כבר לא שלנו. בעל הנכס של המסעדה הודיע לנו שלא נוכל להפעיל יותר את המקום, אלא אם נהפוך לכשרים ונסגור בשבתות ובחגים".

בעלי המסעדה ממנפים את האירוע למאבק החילוני על אופיה של ירושלים, וכותבים: "למי מכם שזוכר: מאז פתיחת עסקינו בעיר (בולינט ורסטובר) ניהלנו בהצלחה מאבקים ציבוריים ומשפטיים שנים רבות, על הזכות לקיים אורח חיים חילוני בעיר לידתנו, לאכול ולשתות את שלבנו חפץ, ללא הגבלות או איסורים, נלחמנו על הזכות לחופש ,לצאת, לבלות ולסעוד ביום החופשי שלנו, ותמיד קידשנו את אורח החיים החילוני ועמדנו על כך כי אנו החילונים, קבוצה שוות זכויות בעיר"

"בהגבלה הדרקונית שהוצבה לנו על ידי בעל הנכס, ברור היה, כי לא נוכל לנהל את המסעדה באופן זה, לא ברמה האישית, לא ברמה העסקית ולא ברמה המצפונית ועשינו ככל יכולתנו על מנת לשנות את רוע הגזירה- ללא הצלחה".

לדברי מנהליה של המסעדה הלא כשרה: "עצוב שבירושלים,בשנת 2013 ,אנשים חשוכים כופים על אחרים לקבל אורח חיים לא לנו בכוח בדורסניות קטלנית שמחקה במחי יד, את פרנסתם של כ-50 עובדים ועשרות ספקים שהתקיימו מהעסק הזה שנים רבות".

מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת 'ישראל חופשית' אמר ל'כיכר השבת': "אני מצר על העובדה שבזמן שגורמים רבים דתיים וחילוניים עובדים יחד על מנת ליצור ירושלים מגוונת פלורליסטית בה יש מקום לכולם, יש כאלה שמזכירים לנו שעדיין המאבק על הזכות לאפשר שבת מגוונת לא יסתיים. המענה היחיד לסגירה המצערת של הרסטו-בר תהיה פתיחה של עוד ועוד עסקים בשבת שייתנו מענה לציבור החילוני בירושלים שרוצה בכך".

מנגד, גורמים חרדים בעיר הביעו שמחה על סגירת העסק שהוביל לדבריהם מאבק חילוני על צביונה של העיר, וכעת נאלץ לסגור את שעריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר