מודיעין: אפליית החרדים ב'פארק ענבה' תבוטל

בעיריית מודיעין החליטו לבטל את הגבלת הכניסה לפארק ענבה במהלך חול המועד פסח, אולם סירבו להתחייב כי בעתיד ההגבלה לא תחזור. באגודה לזכויות האזרח מברכים על הצעד, וקוראים למבקרים שייתקלו באפלייה לדווח על כך לאגודה (חרדים, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

אפליית החרדים בפארק 'ענבה' במודיעין תבוטל, כך הודיעה לאחרונה העירייה, ובישרה, כי השנה גם חרדים יוכלו לבטל בפארק. הצעד מגיע לאחר מאבק ארוך של האגודה לזכויות האזרח שם בירכו על הצעד והביעו תקווה כי ההגבלה לא תשוב בחופשים הבאים.

כזכור, בחול המועד סוכות, נסגר הפארק עבור מבקרים חרדים, אולם לקראת חג הפסח, עיריית מודיעין חזרה בה והבהירה: כי בחול המועד הקרוב הפארק יהיה פתוח לכל.

מניעת הכניסה לפארק ענבה ממי שאינם תושבי מודיעין פגעה בעיקר בתושבי העיר החרדית מודיעין עלית הסמוכה, שנוהגים לבלות בו. אף כי הנימוק הרשמי של העירייה היה הצורך להתמודד עם הצפיפות, מהתנהלותה עלה חשש כי התכלית העיקרית של הגבלת הכניסה היתה הרחקת מבקרים חרדים, תושבי מודיעין עלית השכנה.

בעקבות הגבלת הכניסה, פנתה 'האגודה לזכויות האזרח' אל עיריית מודיעין והתריעה כי מדובר במדיניות בלתי חוקית. זמן קצר לאחר שנשלח מכתב נוסף לעיריית מודיעין בעניין זה, וערב הגשת עתירה לבית המשפט בנושא, פורסם בתקשורת כי בחול המועד פסח, הכניסה לפארק תהיה חופשית.

עם זאת, מציינים באגודה לזכויות האזרח, כי עיריית מודיעין מסרבת להתחייב שלא תשוב ותגביל כניסה בעתיד. באגודה לזכויות האזרח קוראים לציבור הרחב לדווח במקרה של התחדשות הגבלת הכניסה, ולא פוסלים גם עתירה לבית המשפט נגד העירייה, במידת הצורך.

לדברי עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח, "מניעת הכניסה לפארק ממי שאינם תושבי העיר אינה חוקית, ומהווה אפליה פסולה. יש לברך על כך שבפסח הקרוב, יוכלו תושבים ליהנות מהחירות לבלות בפארק, ללא הפליה על רקע זהותם או אורח חייהם. האגודה לזכויות האזרח תעמוד על המשמר כדי להבטיח שכך יהיה גם בעתיד".

בהתארגנות ההסברתית החרדית 'דוסים', שחבריה היו בין יוזמי המחאה נגד הדרת החרדים ב'ענבה', והביאו לפעילות האגודה לזכויות האזרח, ולפעילויות של ח"כים ואישי ציבור נגד מניעת כניסת חרדים לפארק, הגיבו בברכה לצעד, וקראו לציבור שלא לשתוק נוכח מקרים נוספים של הדרת חרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר