אלעד: הגוי הגיע עם בנו החסיד וקנה את החמץ

אלעד: חסידי ויז'ניץ בעיר שפשפו את עיניהם בתדהמה: לצד הגוי שקנה את החמץ, ניצב אברך משי, שהינו לא אחר מבנו של הערל. סיפור מדהים על גירות, ואהבת היהדות (פסח)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הגוי הגיע עם בנו החסידי לקנות את החמץ: אפיזודה מעניינת נגלתה לעיניהם של מתפללי שטיבל חסידי ויז'ניץ ברח׳ אבן גבירול בעיר אלעד שהגיעו לתפילת שחרית בערב פסח.

בפינת בית המדרש ישב הרב שרגא פייבל ויינברגר, רב שכונת 'אור ישראל' בעיר, ומכר את החמץ לגוי חבוש בכובע מצחייה שישב ממולו, ולצידו של הגוי, ישב אברך חסידי תושב העיר.

מתברר, כי מאחורי המכירה מסתתר סיפור מעניין ומרתק המלמד על כוחה של גירות ואהבת היהדות.

בשנים האחרונות הגיע אברך חסידי יחד עם משפחתו להתגורר בעיר אלעד, חזותו החיצונית של האברך, לא העידה על כך כי עד גיל 15 היה האברך החסידי - צעיר רוסי גוי שבדרך לא דרך התקרב לדת היהודית, הגיע לבקר בארץ ישראל ועבר גיור כדת וכהלכה.

לאחר מספר שנים בהם למד בהתמדה בישיבה, התחתן עם בחורה, גיורת אף היא, ויחד הגיעו להתגורר בעיר אלעד.

האברך נחשב לאחד מטובי הלמדנים בעיר ונמנה כאחד מן המניין בכולל חסידי באלעד.

לקראת חג הפסח עלה הרעיון שבמקום שרב הקהילה, הרב וינברגר, יצטרך לתור ולחפש בכפרים הערבים הסמוכים גוי שיסכים לקנות את החמץ ,הרי שאפשר למכור זאת לאביו של האברך.

ואכן, בערב חג הפסח הגיע האב ממקום מגוריו בעיר ת״א, ולאחר בירור מעמיק שערך הרב ווידא את עובדת היותו 'גוי למהדרין' העיסקא נחתמה כדת וכדין, והחמץ של בני הקהילה נמכר לאביו הגוי של האברך החסידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר