ר"י גרודנא: אנשי 'המזרחי' נלחמו בלומדי תורה כבר בעבר

ראש ישיבת "גרודנא", רבי דוב צבי קרלנשטיין תוקף את חובשי הכיפות הסרוגות, ואומר כי אנשי 'המזרחי' נלחמו בלומדי תורה מאז ומעולם "הם מנסים לטשטש את זה, אבל הקב"ה גילה חרפתם למען דעת כל עמי הארץ מי הוא המזרחי" אמר הרב בשיחה מיוחדת שמסר בפני תלמידיו (חדשות, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: אורי כהן)

ראש ישיבת גרודנא, הגאון הרב דוב צבי קרלנשטיין, יוצא במתקפה נגד ציבור חובשי הכיפות סרוגות ואומר כי הם "נלחמו בחזון איש ובלומדי תורה" כבר בדורות שעברו.

בשיחה שמסר ראש הישיבה לאברכים בעקבות 'סכנת הגיוס' אמר הרב קרלנשטיין: "צריך שהדברים יהיו ברורים. מדברים על ניסיונות, אני מתפלא על דיבורים אלה, אני לא האמנתי שאצטרך לדבר על זה, לנו יש ניסיונות?, נעזוב את הלימוד בשביל מצב כספי קשה?, אנחנו הרי לא מסוגלים להתנתק מהטעם המתוק של תורה, התורה היא עצם החיים שלנו, האם בשביל לחץ כספי נתנתק מהחיים, האם לזה ניסיונות יקרא?".

"הרי וודאי שלאברכים זה לא ניסיון לעזוב את הגמרא המתוקה בשביל עוד כמה שקלים" המשיך הרב קרלשטיין ואמר: "אמנם זה קשה, ולפעמים אף יוצר לחץ, אבל האם יתכן לעזוב את הדף גמרא המתוקה בשביל עוד כמה שקלים?, אם ישנם אברכים חלשים צריך לחזק אותם, אבל ברור שהמושכל ראשון וההרגשה הטבעית היא שאי אפשר לעזוב את הגמרא בשביל פרנסה".

בהמשך דבריו הביא את דברי הגאון רבי יוסף שלמה כהנמן זצ"ל שאמר בעבר: "קוראים להם רשעים, לא רשעים, הם טיפשים".

"וכעת, עלינו לחזור ולהכריז פעם נוספת, הם טיפשים, מה הם חושבים, הם לא מכירים את האברכים שלנו, האברכים שלנו מוסרים את עצמם על קידוש השם ללמוד תורה, האם יעלה על דעתכם שאברכים אלו יעזבו את הכוללים?".

"הרי כל ילד קטן מתחנך על כך שלא עוזבים את הגמרא, ולא מתנתקים ממתיקות התורה בגלל קושי בפרנסה. והם שלא מבינים את מה שילד קטן מתחנך ומרגיש מגיל צעיר, הם באים עם רעיונות לקבוע מה ללמד את אותם ילדי החיידר?, הרי זו טיפשות".

ראש הישיבה התייחס לנושא הסנקציות הכלכליות: "הכאב והבעיה שלנו שנמצאים בינינו שפלים כאלו שחושבים שאברכים שיושבים ולומדים יומם ולילה ועמלים בתורה, וטועמים את הטעם המתוק של תורה, חושבים שיצליחו להוציא אותם מהלימוד ע"י ניסיונות כלכליים, זאת הבעיה שלנו, וזהו הכאב שלנו".

"הקב"ה גילה את חרפת 'המזרחי'"

הרב קרלשטיין תקף את חובשי הכיפות הסרוגות ומנהיגם נפתלי בנט: "אני שומע דיבורים שיש המתפלאים על אנשי המזרחי, מה קרה להם, איך הם התחברו לשונאי ישראל, איך הם נלחמים כנגד התורה. הם שוכחים את העבר, מי נתן יד לגזור את גזירת שירות לאומי על בנות ישראל, מי נלחם ברבותינו מרן החזון איש ומרן הגרי"ז מבריסק זיע"א, אנחנו לא שוכחים זאת, מאז ומקדם תנועת המזרחי נלחמה בעמלי התורה ולומדי התורה, ונגד שמירת קדושת מחנה ישראל, הם מנסים לטשטש את זה, אבל הקב"ה גילה חרפתם למען דעת כל עמי הארץ מי הוא המזרחי".

"אחרי הכל, הבעיה אינה אצלנו, אנחנו נחזיק מעמד בעזרת ה', הבעיה היא שלהם, המדינה שמסובבת בצרות, מאבדת את הזכות קיום שלה שהיא מפסיקה את התמיכה של הפרוטות שהיא נתנה לישיבות".

ראש הישיבה סיים את דבריו: "אנחנו בהתחזקות בתורה מתוך עמל ויגיעה נרגיש בעז"ה ביתר שאת את נועם מתיקות התורה, וכך נגן על עצמינו ועל כלל ישראל, ובעזרת השם נזכה עוד השנה לאכול מן הזבחים ומן הפסחים".

קראו גם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר