העירייה ביוזמה שנויה במחלוקת

סיורי תיירים במאה שערים: התושבים מתנגדים ליוזמה

המנהל הקהילתי בשכונת גאולה - בוכרים, יוזם בשיתוף עיריית ירושלים סיורים מודרכים לתיירים בשכונות החרדיות, מאה שערים, גאולה ושכונת הבוכרים. בקרב תושבי השכונות כבר מאיימים כי היוזמה תתקל בהתנגדות עזה: "התוכנית עלולה לחשוף את הציבור שלנו לטומאה. זה לא יעבור" (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מאה שערים (צילום: פלאש 90)

המנהל הקהילתי גאולה בוכרים בשיתוף עיריית ירושלים מקדמים יוזמה לסיורים מודרכים לתיירים בשכונות החרדיות במרכז העיר ירושלים אך התושבים מתנגדים לכך בחריפות, כך מדווח העיתון 'מעריב'.

לפי הדיווח של הכתב יוסי אלי, התוכנית שכונתה "בחזרה למורשת" יוזמת סיורים מודרכים לתיירים בשכונות מאה שערים, גאולה ושכונת הבוכרים.

תיירים המבקרים בירושלים יוכלו להירשם לסיורים שיעברו בשכונות הללו, ילמדו על מורשת השכונות והדמויות ההיסטוריות שלהן, יעברו סדנאות ואף יסעדו את ליבם בחנויות האוכל השונות.

בדברי ההסבר לתוכנית, נכתב כי בשכונות הללו "פעלו דמויות משמעותיות שהשפיעו רבות על ההיסטוריה היהודית בישראל. מנגד, תושבים המתגוררים בהן אינם מודעים באופן מספק למורשת רבת ההוד הנושבת בינות בתי השכונה, אינם מכירים את הפנינים ההיסטוריות המתגלמות במבנים וברחובות השונים".

לפי הדיווח, בעוד בעיריית ירושלים כבר נתנו אור ירוק ליוזמה, והיא צפויה אף לזכות בשבוע הבא לאישור ועדת הכספים של העירייה, יש מי שמתנגד לסיורים הללו.

גורמים בשכונת מאה שערים מבהירים כי היוזמה תתקל בהתנגדות עזה של התושבים שאינם מעוניינים בסיורים הללו ואינם רוצים לחשוף את אורח חייהם.

גורמים המתוארים כ"קיצוניים", צוטטו בכתבה כשאמרו כי "הציבור החרדי לא מוכן ללמוד על העבר הציוני. התוכנית עלולה לחשוף את הציבור שלנו לטומאה, שממנה הרבנים תמיד ניסו להסתיר. זה לא יעבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר